Lê Quỳnh  Anh

Read the following passage and mark A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the blanks.

British families started going on holiday to the seaside around the middle of the 19th century. The invention of the railways made this possible. The first holidaymakers were quite rich and went for their health and education. The seaside was a place to be (31)__________of illnesses, and doctors recommended bathing in the sea and drinking sea water. Also to increase their knowledge, families attended concerts and read books from libraries.

At that time, ordinary working people had very little time (32)__________. However, in 1871, the government introduce four “Bank Holidays” – national holiday days. This allowed people to have a day or two out, which now and then gave them a taste for leisure and the seaside. At first they went on day-trips, taking

(33)__________of special cheap tickets on the railways. By the 1880s, rising incomes meant many ordinary workers and their families could have a week’s holiday at the seaside. Rail fares were reduced and cheap hotels were built to (34)__________them. Holidaymakers enjoyed being idle, sitting on the beach, bathing in the sea, and eating ice-cream. Cheap entertainment was (35)__________offer and holidaymakers went to have fun.

Today, the English seaside remained popular, with more than 18 million holidays taken there each year.

Điền vào ô 35

A. for

B. on

C. in

D. to

Dương Hoàn Anh
26 tháng 6 2018 lúc 14:09

B

Kiến thức: từ vựng

Giải thích:

tobe on offer: được chào bán

Dịch bài đọc:

Các gia đình Anh bắt đầu đi nghỉ mát vào mùa hè khoảng giữa thế kỷ 19. Việc phát minh đường sắt đã làm điều này có thể. Những du khách đầu tiên đã khá giàu có và đã được chăm sóc sức khoẻ và giáo dục. Bờ biển là nơi để chữa bệnh, bác sĩ khuyên nên tắm biển và uống nước biển. Ngoài ra để nâng cao kiến thức của họ, gia đình tham dự buổi hòa nhạc và đọc sách từ thư viện.

Vào thời điểm đó, những người lao động bình thường có rất ít thời gian nghỉ ngơi. Tuy nhiên, năm 1871, Chính phủ đã giới thiệu bốn "Ngày nghỉ của ngân hàng" - những ngày lễ quốc gia. Điều này cho phép mọi người có một hoặc hai ngày ra và sau đó, cho họ tận hưởng hương vị thư giãn bên bờ biển. Ban đầu, họ đi các chuyến đi trong ngày, tận dụng vé giá rẻ đặc biệt trên đường sắt. Vào những năm 1880, thu nhập tăng lên có nghĩa là nhiều công nhân bình thường và gia đình của họ có thể nghỉ cả tuần tại bờ biển. Giá vé đường sắt đã giảm và các khách sạn giá rẻ được xây dựng để cung cấp chỗ ở cho họ. Những người nghỉ hè rất thích nghỉ ngơi, ngồi trên bãi biển, tắm biển và ăn kem. Giải trí giá rẻ được chào bán và các du khách đã đến vui chơi.

Ngày nay, bờ biển Anh vẫn còn phổ biến, với hơn 18 triệu kỳ nghỉ được thực hiện ở đó mỗi năm.

Bình luận (0)

Các câu hỏi tương tự
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết