Lê Quỳnh  Anh

Read the following text then answer the questions that followed by circling its corresponding letter marked A, B, C or D from 38 to 42.

Sometimes you know things about people the first time you see them, for example, that you want to be friends with them or that you don’t trust them. But perhaps this kind of intuition isn’t as hard to explain as it may seem. For instance, people give out their body language signals all the time. The way you hold your body, head and arms tells people about your mood. If you hold your arms tightly at your sides, or fold them across your chest, people will generally feel that you are being defensive. Holding your head to one side shows interest in the other, while an easy, open posture indicates that you are self-confident. All this affects the way you feel about someone.

Also, a stranger may remind you of a meeting with someone. This may be because of something as simple as the fact that he or she is physically similar to someone who treated you well or badly. Your feelings about a stranger could be influenced by a smell in the air that brings to mind a place where you were happy as a child. Since even a single word can bring back a memory such as that, you may never realize it is happening.

What does the second paragraph discuss?

A. Meaning of signals one implies toward a stranger

B. Factors that cause people to act differently

C. How people usually behave to a stranger 

D. Factors that may influence one’s feeling about a stranger

Dương Hoàn Anh
27 tháng 3 2017 lúc 18:31

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Đoạn thứ hai thảo luận về vấn đề gì?

  A. Ý nghĩa của tín hiệu người ta ngụ ý đối với người lạ

  B. Các yếu tố khiến mọi người hành động khác nhau

  C. Cách mọi người thường cư xử với người lạ

  D. Các yếu tố có thể ảnh hưởng đến cảm giác của một người khác về một người lạ

Thông tin: Also, a stranger may remind you of a meeting with someone.

Tạm dịch: Hơn nữa, một người lạ có thể làm bạn nhớ tới cuộc gặp gỡ với một người nào đó.

Chọn D

Dịch bài đọc:

Đôi khi bạn biết những điều về mọi người khi lần đầu tiên bạn nhìn thấy họ, ví dụ, bạn muốn làm bạn với họ hoặc bạn không tin tưởng họ. Nhưng có lẽ loại trực giác này không khó giải thích như bề ngoài. Ví dụ, mọi người đưa ra tín hiệu ngôn ngữ cơ thể của họ mọi lúc. Cách bạn giữ cơ thể, đầu và cánh tay cho mọi người biết về tâm trạng của bạn. Nếu bạn để hai cánh tay thật chặt ở hai bên, hoặc khoanh tay trước ngực, mọi người thường sẽ cảm thấy rằng bạn đang phòng thủ. Giữ đầu của bạn sang một bên cho thấy sự quan tâm đến người kia, trong khi một tư thế dễ dàng, cởi mở cho thấy rằng bạn tự tin. Tất cả điều này ảnh hưởng đến cách bạn cảm nhận về ai đó.

Hơn nữa, một người lạ có thể làm bạn nhớ tới cuộc gặp gỡ với ai đó. Điều này có thể là do một cái gì đó đơn giản như thực tế là anh ấy hoặc cô ấy tương tự như một người đối xử tốt hoặc xấu với bạn. Cảm xúc của bạn về một người lạ có thể bị ảnh hưởng bởi một mùi trong không khí mà mang đến cho tâm trí một nơi mà bạn hạnh phúc khi còn nhỏ. Vì thậm chí một từ duy nhất có thể mang lại một ký ức như vậy, bạn có thể không bao giờ nhận ra nó đang xảy ra.

Bình luận (0)

Các câu hỏi tương tự
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết