Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following question.
The term "Hudson River school" was applied to the foremost representatives of nineteenth–century North American landscape painting. Apparently unknown during the golden days of the American landscape movement, which began around 1850 and lasted until the late 1860's, the Hudson River school seems to have emerged in the 1870's as a direct result of the struggle between the old and the new generations of artists, each to assert its own style as the representative American art. The older painters, most of whom were born before 1835, practiced in a mode often self–taught and monopolized by landscape subject matter and were securely established in and fostered by the reigning American art organization, the National Academy of Design. The younger painters returning home from training in Europe worked more with figural subject matter and in a bold and impressionistic technique; their prospects for patronage in their own country were uncertain, and they sought to attract it by attaining academic recognition in New York. One of the results of the conflict between the two factions was that what in previous years had been referred to as the "American", "native", or, occasionally, "New York" school–the most representative school of American art in any genre–had by 1890 become firmly established in the minds of critics and public alike as the Hudson River school.
The sobriquet was first applied around 1879. While it was not intended as flattering, it was hardly inappropriate. The Academicians at whom it was aimed had worked and socialized in New York, the Hudson's port city, and had painted the river and its shores with varying frequency. Most important, perhaps, was that they had all maintained with a certain fidelity a manner of technique and composition consistent with those of America's first popular landscape artist, Thomas Cole, who built a career painting the Catskill Mountain scenery bordering the Hudson River. A possible implication in the term applied to the group of landscapists was that many of them had, like Cole, lived on or near the banks of the Hudson. Further, the river had long served as the principal route to other sketching grounds favored by the Academicians, particularly the Adirondacks and the mountains of Vermont and New Hampshire.
According to the passage, what was the function of the National Academy of Design for the painters born before 1835?
A. It determined which subjects were appropriate
B. It supported their growth and development
C. It supervised the incorporation of new artistic techniques
D. It mediated conflicts between artists
Kiến thức: Đọc hiểu
Giải thích:
Theo đoạn văn, chức năng của Học viện Thiết kế Quốc gia đối với các họa sĩ sinh ra trước năm 1835 là gì?
A. Nó xác định chủ đề nào là phù hợp.
B. Nó hỗ trợ cho quá trình phát triển của họ.
C. Nó giám sát việc kết hợp các kỹ thuật nghệ thuật mới.
D. Nó làm trung gian hòa giải xung đột giữa các nghệ sĩ.
Thông tin: The older painters, most of whom were born before 1835, practiced in a mode often self–taught and monopolized by landscape subject matter and were securely established in and fostered by the reigning American art organization, the National Academy of Design.
Tạm dịch: Các họa sĩ lớn tuổi, hầu hết sinh ra trước năm 1835, thường hoạt động bằng cách tự học và độc quyền bởi chủ đề phong cảnh và được thành lập một cách vững chắc và được thúc đẩy bởi tổ chức nghệ thuật của Mỹ, Học viện Thiết kế Quốc gia.
Chọn B
Dịch bài đọc:
Thuật ngữ "trường phái sông Hudson" được áp dụng cho các đại diện quan trọng nhất của tranh phong cảnh Bắc Mỹ thế kỷ XIX. Chưa được biết đến một cách rõ ràng trong thời đại hoàng kim của phong trào tranh phong cảnh Mỹ, bắt đầu vào khoảng năm 1850 và kéo dài đến cuối những năm 1860, trường phái sông Hudson dường như xuất hiện vào những năm 1870 do kết quả trực tiếp của cuộc đấu tranh giữa các thế hệ nghệ sĩ cũ và mới, mỗi bên để khẳng định phong cách riêng của mình như là đại diện cho nghệ thuật của Mỹ. Các họa sĩ lớn tuổi, hầu hết sinh ra trước năm 1835, thường hoạt động bằng cách tự học và độc quyền bởi chủ đề phong cảnh và được thành lập một cách vững chắc và được thúc đẩy bởi tổ chức nghệ thuật của Mỹ, Học viện Thiết kế Quốc gia. Các họa sĩ trẻ hơn trở về quê hương từ đào tạo ở châu Âu làm việc nhiều hơn với chủ đề tượng hình và trong một kỹ thuật táo bạo và ấn tượng; triển vọng về sự bảo trợ của họ ở đất
nước mình là không chắc chắn, và họ đã tìm cách lấy được nó bằng cách đạt được sự công nhận học thuật ở New York. Một trong những kết quả của cuộc xung đột giữa hai phe là những gì trong những năm trước đã được gọi là trường phái "Mỹ", "bản địa", hoặc, đôi khi là, trường phái "New York" – trường phái đại diện nhất của nghệ thuật Hoa Kỳ trong bất kỳ thể loại nào – đến năm 1890 đã trở nên vững chắc trong tâm trí của các nhà phê bình và công chúng như trường phái sông Hudson.
Cái tên này lần đầu tiên được áp dụng vào khoảng năm 1879. Mặc dù nó không có ý định tâng bốc, nhưng nó hầu như không phù hợp. Các học giả mà nó nhắm đến đã làm việc và xã hội hóa ở New York, thành phố cảng của Hudson, và đã vẽ dòng sông và bờ biển với tần suất khác nhau. Quan trọng nhất, có lẽ là tất cả họ đã duy trì với sự trung thực nhất định về cách thức kỹ thuật và bố cục phù hợp với những họa sĩ vẽ tranh phong cảnh nổi tiếng đầu tiên của Mỹ, Thomas Cole, người đã xây dựng một sự nghiệp vẽ phong cảnh Núi Catskill ở giáp sông Hudson. Một hàm ý có thể trong thuật ngữ áp dụng cho nhóm các họa sĩ vẽ tranh phong cảnh là nhiều người trong số họ, như Cole, sống trên hoặc gần bờ sông Hudson. Hơn nữa, dòng sông từ lâu đã trở thành tuyến đường chính đến các khu vực phác thảo khác được các học giả ưa thích, đặc biệt là Adirondacks và vùng núi Vermont và New Hampshire.