Bạn chưa đăng nhập. Vui lòng đăng nhập để hỏi bài
Lê Quỳnh  Anh

It is commonly believed in the United States that school is where people go to get an education. Nevertheless, it has been said that today children interrupt their education to go to school. The distinction between schooling and education implied by this remark is important

          Education is much more open-ended and all-inclusive than schooling. Education knows no bounds. It can take place anywhere, whether in the shower or on the job, whether in a kitchen or on a tractor. It includes both the formal learning that takes place in schools and the whole universe of informal learning. The agents of education can range from a revered grandparent to the people debating politics on the radio, from a child to a distinguished scientist.Whereas schooling has a certain predictability, education quite often produces surprises. A chance conversation with a stranger may lead a person to discover how little is known of other religions. People are engaged in education in infancy. Education, then, is a very broad, inclusive term. It is a lifelong process, a process that starts long before the start of school, and one that should be an integral part of one's entire life.

          Schooling, on the other hand, is a specific, formalized process, whose general pattern varies little from one setting to the next. Throughout a country, children arrive at school at approximately the same time, take assigned seats, are taught by an adult, use similar textbooks, do homework, take exams, and so on. The slices of reality that are to be learned, whether they are the alphabet or an understanding of the workings of government, have usually been limited by the boundaries of the subjects being taught. For example, high school students know that they are not likely to find out in their classes the truth about political problems in their communities or what the newest filmmakers are experimenting with. There are definite conditions surrounding the formalized process of schooling.

The writer seem to agree that ______.

A. Schooling is more important than education

B. Education is not as important as schooling

C. Schooling is unlimited and more informal

D. Education is more influential than schooling

Dương Hoàn Anh
26 tháng 8 2018 lúc 13:11

Đáp án D

Nhà văn đồng tình rằng ______.

A. Sự dạy dỗ từ nhà trường quan trọng hơn giáo dục.

B. Giáo dục kém quan trọng hơn việc tới trường.

C. Việc đến trường là không giới hạn và ít mang tính quy củ hơn.

D. Giáo dục có sức ảnh hưởng hơn việc tới trường.

Có thể suy ra được đáp án D từ các dẫn chứng:

+ “It is a lifelong process, a process that starts long before the start of school, and one that should be an integral part of one's entire life”- (Đó (education- giáo dục/việc học nói chung) là 1 quá trình dài, 1 quá trình mà nó bắt đầu từ rất lâu trước khi ta bắt đầu tới trường, và nên là 1 phần không thể thiếu trong cuộc đời mỗi con người).

+ “Whereas schooling has a certain predictability, education quite often produces surprises”- (Trong khi việc tới trường là có dự đoán thì giáo dục lại thường gây ra những điều bất ngờ).

+ “The slices of reality that are to be learned, […], have usually been limited by the boundaries of the subjects being taught”- (Những lát cắt của thực tế đời sống, […], thường xuyên bị hạn chế bởi giới hạn của gianh giới các môn học được giảng dạy trên trường).

+“It includes both the formal learning that takes place in schools and the whole universe of informal learning” – (Giáo dục là bao gồm cả việc học chính quy trên trường và việc học cả thế giới rộng lớn bên ngoài mà không theo hình thức chính quy nào).

=> Giáo dục bao quát và có tầm ảnh hưởng hơn việc tới trường.


Các câu hỏi tương tự
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết