Học tại trường Chưa có thông tin
Đến từ Ninh Bình , Chưa có thông tin
Số lượng câu hỏi 100
Số lượng câu trả lời 2460
Điểm GP 422
Điểm SP 5881

Người theo dõi (135)

Manh Manh
Ng KimAnhh
14456125

Đang theo dõi (45)

Thư Phan
TV Cuber
Sahara
Ng KimAnhh

I. Choose the word which underline part pronoun different from the other

1.   A.captain                         B.badminton                 C.active                   D. baseball

2    A. breakfast                    B. spread                       C. ready                   D. stream

3.   A. birthday                    B. although                   C. this                     D. father

II. Complete the following sentence by choosing the best option A, B, C, or D. 

1. The program can both ________________ and entertain young audiences.

      A. educated                   B. education                   C. educational         D. educate

2.. – “________a nice T-shirt, Trang!” - “Thank you.”

      A. What                           B. How                            C. Who                  D. Where

3. I first __________Melbourne in 2003.

 

     A. visited                        B. went                         C. have gone           D. have been

4. ________________ trash over there.

       A. Don’t throw              B. Not throw                 C. Throw                     D. Can’t throw

III. Write the correct form of the verbs.

1. _____________ the marathon (watch) ______________ on TV last night, Jonathan?

2. Vinh usually (go) ____________________ to school on foot.

 3. I first (visit) ____________________ Melbourne in 2003.

4. What ____________they (do)________________in the winter?

5. Today, we (have)______________English class.

6. Her favourite subject (be)__________________English.

7. Now, my brother (like)_________________eating bananas.

8. Look! Aman (call)_________________you.

9. Keep silent ! I (listen)____________________to the radio.

 

IV. Choose the correct answer A, B, C, or D for each of the gaps to complete the following text.

Trang An in Ninh Binh is a charming and (1) ______________ site in Viet Nam. The whole picture of Trang An has limestone mountains, forests and golden rice fields. The valleys here are amazingly beautiful like colorful carpets. There are (2) ______________ running along these valleys, reflecting the blue sky above. Making boat trips is a perfect way to fully enjoy the (3) ______________ here. There are also tens of wonderful natural caves that you should (4) ______________ on foot. Many world travelers call Trang An “Ha Long Bay on the land”.

1. A. fantastic           B. active                     C. smart                   D. intelligent

2. A. lakes                 B. seas                        C. rivers                    D. oceans

3. A. scenery              B. Surrounding        C. neighborhood     D. pictures

4. A. enjoy                  B. explore                  C. look                      D. watch

Câu 1. Trường hợp nào sau đây liên quan đến lực tiếp xúc?

A. Một hành tinh trong chuyển động xung quanh một ngôi sao.

B. Một vận động viên nhảy dù rơi trên không trung.

C. Thủ môn bắt được bóng trước khung thành.

D. Quả táo rơi từ trên cây xuống.

Câu 2. Trường hợp nào sau đây liên quan đến lực không tiếp xúc?

A. Vận động viên nâng tạ.

B. Người dọn hàng đẩy thùng hàng trên sân.

C. Giọt mưa đang rơi.

D. Bạn Na đóng đinh vào tường.

Câu 3. Dạng năng lượng nào không phải năng lượng tái tạo?

A. Năng lượng khí đốt.                          B. Năng lượng gió.

C. Năng lượng thuỷ triều.                     D. Năng lượng mặt trời.

Câu 4. Dạng năng lượng được dự trữ trong que diêm, pháo hoa là

A. nhiệt năng.   B. quang năng.          C. hoá năng.     D. cơ năng.

Câu 5. Những dạng năng lượng nào xuất hiện trong quá trình một khúc gỗ trượt có ma sát từ trên mặt phẳng nghiêng xuống?

A. Nhiệt năng, động năng và thế năng.        B. Chỉ có nhiệt năng và động năng.

C. Chỉ có động năng và thế năng.                 D. Chỉ có động năng.

Câu 7. Lực ma sát nghỉ xuất hiện khi

     A. quyển sách để yên trên mặt bàn nằm nghiêng.

     B. ô tô đang chuyến động, đột ngột hãm phanh.

     C. quả bóng bàn đặt trên mặt bàn nằm ngang nhẵn bóng.

     D. xe đạp đang xuống dốc.

Câu 8. Ta trực tiếp nhận biết được một vật có nhiệt năng khi vật đó có khả năng nào?

     A. Làm tăng khối lượng vật khác.                                    B. Làm nóng một vật khác.

     C. Sinh ra lực đẩy làm vật khác chuyển động.               D. Nổi được trên mặt nước.

Câu 9. Vật liệu nào không phải là nhiên liệu?

     A. Than đá.                      B. Hơi nước.                  C. Gas.                              D. Khí đốt.

Câu 10. Trong các trường hợp sau, trường hợp nào lực ma sát có hại?

     A. Lốp xe ôtô bị mòn sau một thời gian dài sử dụng.                                   

     B. Đi trên sàn gạch hoa mới lau dễ bị ngã.

     C. Ốc vít bắt chặt vào với nhau.

     D. Con người đi lại được trên mặt đất.

Câu 11. Khi sử dụng lò sưởi điện, năng lượng nào đã biến đổi thành nhiệt năng?

     A. Cơ năng.                     B. Hóa năng.                 C. Điện năng        D. Quang năng.

Câu 12. Dạng năng lượng nào là năng lượng gây ô nhiễm môi trường?

     A. Năng lượng thủy triều.                                     B. Năng lượng gió.

    C. Năng lượng hóa thạch.                                    D. Năng lượng mặt trời.

 Câu 13. Trong các phát biểu sau đây, phát biểu nào đúng?

A. Lực kế là dụng cụ để đo khối lượng.

B. Lực kế là dụng cụ đo trọng lượng.

C. Lực kế là dụng cụ để đo cả trọng lượng và khối lượng.

D. Lực kế là dụng cụ để đo lực.

Câu 14. Phát biểu nào sau đây là đúng?

A. Lực ma sát chỉ sinh ra khi một vật trượt trên bề mặt một vật khác.

B. Lực ma sát chỉ sinh ra khi một vật lăn trên bề mặt một vật khác.

C. Lực ma sát chỉ xuất hiện khi một vật đứng yên trên bể mặt một vật khác.

D. Lực ma sát có thể có lợi hoặc có hại.

Câu 15: Để đo lực người ta sử dụng dụng cụ nào?

A. Lực kế               B. Nhiệt kế                      C. Tốc kế                  D. Đồng hồ

Câu 16: Những nguồn năng lượng nào sau đây là năng lượng tái tạo:

A. Than, xăng                            B. Mặt Trời, khí tự nhiên.

C. Mặt Trời, gió.                        D. Dầu mỏ, khí tự nhiên.

Câu 17: Trong các trường hợp sau, trường hợp nào chịu lực cản của không khí?

A. Chiếc thuyền đang chuyển động.       B. Bạn Mai đang đi bộ trên bãi biển.

C. Con cá đang bơi.                                 D. Mẹ em đang rửa rau.

Câu 18: Dạng năng lượng nào cần thiết để đá tan thành nước?

A. Năng lượng ánh sáng.                  B. Năng lượng nhiệt.

C. Năng lượng âm thanh.                 D. Năng lượng hoá học.
Giup mik với ạ 
mai mik nộp rồi ạ

Lindsay Lewis (1) ________ with four children. In 1969, he (2) ________ to Cambridge University and (3) ________ a degree in Economics. From 1872 to 1978, he taught (4) ________ Jordan, India and Japan. He returns to England (5) ________ research at Bristol University. He has lived for six years in Fairfield and he is now principal of the technical college in nearby Princeton. He (6) ________ chairman of Fairfield Education Committee in 1985. He was also a member of the Public health Council for two years. In 1978, he (7) ________ an article about technical colleges. The article won the Howard Hall prize for the (8) ________ essay on education. He wants (9) ________ education and government health services. His hobbies are swimming, chess and (10) ________ foreign coins.

1. A. marries                  B. is married              C. is marrying            D. married

2. A. goes                       B. is going                  C. went                      D. gone

3. A. take                       B. takes                     C. taken                     D. took

4. A. in                           B. at                           C. on                          D. of

5. A. do                          B. doing                     C. to do                      D. did

6. A. is                           B. was                       C. has                        D. were

7. A. writes                    B. writing                  C. was written            D. wrote

8. A. good                      B. better                     C. best                       D. well

9. A. improve                 B. to improve             C. improving              D. for improving

10. A. collect                  B. collector                C. collection               D. collecting
help khocroi

Section III. Read the text and decide if sentences 1–10 are True (T), False (F) or Not given (NG). Put T, F, NG in the corresponding numbered box (2,0 points)

Graffiti and Street Art

A long history

 Painting and writing on walls is nothing new. In prehistoric times, people in Africa and Europe painted pictures of animals and people in caves. Graffiti has been found at ancient sites in Greece, Italy, Syria and Iraq. In the Roman town of Pompeii in Italy, archaeologists found a lot of graffiti written in Latin, including political and romantic messages, and even some magic spells!

Modern times

In the 1970s, young people in New York used pens to write their names, or 'tags', on walls around the city. One of the first 'taggers' was Demetrius, a teenager from a Greek family. Demetrius's tag was TAKI 183. TAKI was his nickname and 183 was the number of the street where he lived – 183rd Street. At first, he wrote his tag on walls in his neighbourhood. Then he started writing it in subway stations on the way to school. When the subway train stopped at a station, he jumped off, wrote his 'tag' on the wall and then jumped back on the train before the doors closed. Other teenagers saw Demetrius's tag and started writing their own tags on walls, buses and subway trains all over New York: Barbara 62, Joe 182 ...

Then, some teenagers stopped using pens and started using aerosol paints. Their tags were bigger and more colourful. Aerosol paint graffiti became very popular in the 1970s and 1980s and appeared on trains, buses and walls around the world. In the 1990s and 2000s, a lot of graffiti artists started to make pictures too. Some artists were interested in politics and tried to make people think about social problems and discrimination with their pictures. Other artists wanted to make cities more beautiful. In South America, street artists started painting in poor areas. They brought colour and beauty to grey, city walls.

Street art and the global village

Most street artists are young people who paint in their home city or neighbourhood. Many of them use the internet to communicate and share photos of their pictures with other street artists around the world. Some street artists have become famous and their pictures can be seen in galleries or on city walls around the world. Although we don’t know what will happen to street art in the future, we can be sure that it is here to stay!

 

____ 1. There was evidence of wall paintings in prehistoric times.

____ 2. Pictures of people and animals have been found on walls of Pompeii in Italy.

____ 3. Tags were found on walls in New York cities in 1970s

____ 4. Demetrius wrote his first tag in subway stations in New York.

____ 5. Demetrius created the trend of writing names and numbers on walls or other surfaces in New York.

____ 6.  Some teenagers started using aerosol paints instead of pens to make their work more impressive.

____ 7. Artists around the world all wanted to create pictures to deal with political and social problem.

____ 8. Street artists in South America painted in poor areas to help raise money for local residents.

____ 9. Many street artists can share their artwork with other artists online.

____ 10. The author thinks that the future of street art is easily predictable.



Mọi ng giúp e với ạ 
Em cảm ơn trc ạ