It’s used for to link two contrasting ideas.
(Nó được sử dụng để liên kết hai ý tưởng tương phản.)
It’s used for to link two contrasting ideas.
(Nó được sử dụng để liên kết hai ý tưởng tương phản.)
4. VOCABULARY PLUS - Use a dictionary to check the meaning of the words in blue in the text.
(TỪ VỰNG BỔ SUNG - Sử dụng từ điển để kiểm tra nghĩa của các từ màu xanh trong văn bản.)
6. Combine the two sentences using although and but.
(Kết hợp hai câu bằng cách sử dụng although (mặc dù) và but (nhưng).)
1. She is a little girl. She is helpful.
2. Many collectors want to own her toys. She does not want to sell them.
2. Look at the photos. What are the people doing? Why are they doing it? Which countries are they in? Read the texts and check.
(Nhìn vào những bức ảnh. Mọi người đang làm gì? Tại sao họ làm vậy? Họ ở những quốc gia nào? Đọc các văn bản và kiểm tra.)
3. Read and listen to the text. Write True or False. Explain your answers.
(Đọc và nghe văn bản. Viết đúng hoặc sai. Giải thích câu trả lời của bạn.)
1. The 6-year-old girl in Chiang Mai, Thailand made some toys with ice-cream sticks.
2. According to the photographer, the toy was good.
3. The café was empty.
4. Some people were relaxing with decorations.
5. The writer liked the café with recycled decorations.
7. USE IT! Work in pairs. Do you think that recycling can change the world? Can you think of an idea to make toys from rubbish?
(THỰC HÀNH! Làm việc theo cặp. Bạn có nghĩ rằng tái chế có thể thay đổi thế giới? Bạn có thể nghĩ ra ý tưởng làm đồ chơi từ rác không?)
1. Read the Study Strategy. Then use the strategy to do exercise 2.
(Đọc Chiến thuật Học tập. Sau đó, sử dụng chiến thuật để làm bài tập 2.)
STUDY STRATEGY |
Predicting content Before you read a text: 1 Look at the title and the photos. Can you guess the topic? 2 Read the text to see if your ideas are right |
THINK! What should you do with rubbish?
(SUY NGHĨ! Bạn nên làm gì với rác?)