1) Em hãy kể tên các đới khí hậu ở châu Á? Kể tên các đới cảnh quan tự nhiên ở châu Á?
2) Phân tích những mặt thuận lợi và khó khăn do thiên nhiên châu Á mang lại cho con người?
3) Trình bày những đặc điểm về 2 kiểu khí hậu phổ biên ở châu Á?
Rwrite the sentences.
1. Nam is tall. He can play basketball.
-> Nam .......................................................................(enough)
2. My brother is strong. He can lift the table.
-> My brother...............................................................(enough)
3. Mr. Brown is not rich. He can not buy a new car.
-> Mr. Brown.................................................................(enough)
4. The flowers are very lovely.
-> What..........................................................................!
5. The test is very easy.
-> What...........................................................................!
6. I want to invite my friends to my birthday party.
-> I'm going.........................................................................
Give the correct form or tense of the verbs.
1. We (buy).....................a house when we've saved enough money.
2. The moon (go)....................around the earth.
3. He spends most of his free time (read).......................books.
4. You ought to (study)...................harder.
5. The children usually (play)....................tennis on Sunday morning.
6. He (watch)........................the action movie on TV tonight.
7. We (not go)..................to school yesterday afternoon.
8. My father (watch).....................TV every night.
9. I don't have enough time (do)...............all the homework.
Cho 2 gương phẳng G1, G2 đặt quay mặt phản xạ vào nhau và hợp với nhau 1 góc 60o. Tia sáng SI song song với gương G2 và đi đến gương G1.
a. Trình bày tiếp cách vẽ đường truyền của tia SI cho đến khi ra khỏi hệ 2 gương.
b. Chứng minh tia phản xạ song song với gương G1
ko cần phải vẽ hình đâu nha
Bài 20: Điền hàng tử thích hợp vào chỗ có dấu * để có hằng đẳng thức:
c) x2 + x + * = (* + *)2
d) * - 2a + 4 = (* - *)2
e) 4y2 - * = (* - 3x)(* + *)
f) * - \(\dfrac{1}{4}\)= (3y - *)(* + *)
g) 8x3 + * = (* + 2a)(4x2 - * + *)
h) * - 27x3 = (4x - *)(9y2 + * + *)
i) * + * = (* + \(\dfrac{1}{2}\)y)(4x2 - * + *)
j) * - * = (4y - *)(* + y + *)
k) 64a3 + * + * + 27b3b = (* + *)3
l) 8a3 - * + * - * = (* - 3y)3
m) (* - *)3 = x3 - * + 12xy2 - *
n) (* + *) = * + 108x2y + 144xy2 + *