Choose the correct form, future simple or future continuous.
1. At the same time next year, I will study/ will be studying Chemistry at Oxford University.
2. We will replace/ will be replacing out halogen bulbs with LED bulbs to save energy.
3. In the future, cars won’t use/ won’t be using petrol or diesel, but other fuels like electricity and natural gas.
4. Jane won’t be here this time tomorrow. She will attend/ will be attending the Conference on Green Energy.
5. What will happened/ will be happening when we run out of non – renewable resources?
6. Promise me you won’t call/ won’t be calling before 10; I hate being woken up early!
7. You can’t meet me at the supermarket. I won’t shop/ won’t be shopping in the afternoon.
8. I think scientists will find/ will be finding a solution to global warming soon.
9. You are so late! Everybody will work/ will be working when you arrive at the office.
10. Will solar energy replace/ Will solar energy be replacing fossil fuels within 20 years?
Change the following sentences into the Passive Voice.
1. The government will bring electricity to remote areas next year.
…………………………………………………………………………………………….………………
2. People will develop alternative sources of energy.
…………………………………………………………………………………………….………………
3. We will solve the problem of energy shortage by using solar energy.
…………………………………………………………………………………………….………………
4. With that device people will change the wave energy into electricity.
…………………………………………………………………………………………….……………
5. People will construct more wind turbines in that area to produce electricity.
…………………………………………………………………………………………….………………
6. Scientists will find solutions to reduce pollution in our city.
…………………………………………………………………………………………….………………
7. Governments will make more regulations to reduce industrial pollution.
…………………………………………………………………………………………….………………
8. Will renewable energy completely replace fossil fuels in the future?
…………………………………………………………………………………………….………………
Change the following sentences into the Passive Voice.
1. The government will bring electricity to remote areas next year.
…………………………………………………………………………………………….………………
2. People will develop alternative sources of energy.
…………………………………………………………………………………………….………………
3. We will solve the problem of energy shortage by using solar energy.
…………………………………………………………………………………………….………………
4. With that device people will change the wave energy into electricity.
…………………………………………………………………………………………….……………
5. People will construct more wind turbines in that area to produce electricity.
…………………………………………………………………………………………….………………
6. Scientists will find solutions to reduce pollution in our city.
…………………………………………………………………………………………….………………
7. Governments will make more regulations to reduce industrial pollution.
…………………………………………………………………………………………….………………
8. Will renewable energy completely replace fossil fuels in the future?
…………………………………………………………………………………………….………………
cho bảng điểm trung bình môn toán, lý, hóa của các lớp sau :
| A | B | C | D | E |
1 | STT | Tên lớp | Hóa | Lý | Toán |
2 | 1 | 7A6 | 6 | 9 | 9 |
3 | 2 | 7A2 | 2 | 5 | 6 |
4 | 3 | 7A1 | 5 | 9 | 1 |
5 | 4 | 7A4 | 3 | 7 | 6 |
câu 1: a) Theo bảng số liệu trên em làm cách nào để được điểm môn Hoá giảm dân? Chỉ hiện ra điểm toán tốp 2 em thấp nhất thì ta phải làm gì?
b Trình bày cách sắp xếp để được điểm môn Lý tăng dần.
câu 2: a) Trình bày cách tạo biểu đồ cột để thế hiện điểm các môn Toán, Lý, Hóa của các lớp .
b ) Em chọn một ô trồng ngoài vùng dữ liệu của bảng điểm trên, sau đó em thực hiện các bước tạo biểu đòi dạng cột để minh họa dữ liệu. Hỏi biểu đồ có được tạo trên trang tính không?
câu 3: Sắp xếp và lọc dữ liệu là gì? Hãy nêu một vài ví dụ thực tế về lọc dữ liệu?
câu 4: Nêu các bước cần thực hiện để tạo biểu đồ từ một bảng dữ liệu.