1. ✔
2. bỏ his
3. ✔
4. bỏ it
5. bỏ who
6. bỏ it
7. bỏ they
8. bỏ they
9. bỏ her
10. bỏ they
Combine the two sentences, using relative pronoun ONLY when needed:
Do you remember Carol ? She came with me to your birthday party last month.
Do you remember Carol, who came with me to your birthday party last month?
1. Mrs. Salinger, who gave me this job, is a very warm-hearted woman.
2. Mr. Wilson, who wants to buy your house, is going to phone you this evening.
3. Jerry, who was driving the car, was badly injured.
4. My cat, which is afraid of mice, never goes out of the house.
5. Mr. Giggs, whose son sits beside me in class, often gives me a ride to school.
6. This TV program, which I watched last night, is very boring,
7. Virginia, who has red hair, is engaged to Kevin.
8. This watch, which my uncle gave to me, always keeps accurate time.
9. I advise you to apply for this job, which was advertised in the local paper.
10. We called a vet to treat our dog, Rex, whose leg was broken.
11. I advise you to see Mr. Shaw, who is an expert on this subject.
12. This course, which teaches Vietnamese cookery, will last two months.
1. population
2. statistical
3. remarkably
4. acquirement
5. minority
6. dramatically
7. digital
8. percentage
9. unpopular
10. substantial
2. participation
3. fascination
4. possibilities
5. provisions
6. educational
7. conformance
8. originality
9. disastrous
10. attendance
11. obliged
12. contribution
viết một đoạn văn ngắn về new ways to learn
Talk about advantages and disavantages of using electronic devices in learning.
Currently, electronic devices are very popular with every student. Using computer help us learn lessons effectively with explanation, sounds and pictures. They help students communicate with each other or relax by listening to music and playing games when they are bored and tired of studying. Students study better by using helpful learning apps on smartphones, laptops, tablets and other media players (dictionary, spelling, translation, pronunciation and other apps). Electronic devices can be used for research and study, and for storing information and textbooks. This can save time and make students' backpacks lighter. But in addition to the benefits that electronic devices bring, they also have disadvantages such as: The computer makes our eyes tired. Electronic devices distract students from their studies: students may play games, text, chat and cheat (type the questions and search for answers on the Internet). Students have access to inappropriate information, videos and pictures, spend many hours reading and watching, and forget about their projects or assignments. Students might take embarrassing pictures of others, share them on the Internet or use them to demand money or force people to do things for them.
Bài dịch
Hiện nay, các thiết bị điện tử rất phổ biến với mọi học sinh. Sử dụng máy tính giúp chúng ta học bài học hiệu quả với lời giải thích, âm thanh và hình ảnh. Họ giúp học sinh giao tiếp với nhau hoặc thư giãn bằng cách nghe nhạc và chơi game khi họ chán và mệt mỏi với việc học. Học sinh học tốt hơn bằng cách sử dụng các ứng dụng học tập hữu ích trên điện thoại thông minh, máy tính xách tay, máy tính bảng và các trình phát phương tiện khác (từ điển, chính tả, dịch, phát âm và các ứng dụng khác). Các thiết bị điện tử có thể được sử dụng để nghiên cứu và nghiên cứu, và để lưu trữ thông tin và sách giáo khoa. Điều này có thể tiết kiệm thời gian và làm cho ba lô của học sinh nhẹ hơn. Nhưng ngoài những lợi ích mà thiết bị điện tử mang lại thì chúng còn có những bất lợi như: Máy tính làm cho mắt chúng ta mệt mỏi. Các thiết bị điện tử khiến học sinh mất tập trung vào việc học: học sinh có thể chơi trò chơi, nhắn tin, trò chuyện và gian lận (nhập câu hỏi và tìm kiếm câu trả lời trên Internet). Học sinh có quyền truy cập vào thông tin, video và hình ảnh không phù hợp, dành nhiều giờ để đọc và xem và quên đi các dự án hoặc bài tập của mình. Học sinh có thể chụp ảnh xấu hổ về người khác, chia sẻ chúng trên Internet hoặc sử dụng chúng để đòi tiền hoặc buộc mọi người làm việc cho họ.
#Tham khảo nha!~
I. Combine these sentences by using relative pronoun WHO.
1. I met a woman. She can speak six languages.
→ ________________________________________________________________________
2. The postman was late this morning. He is nearly always on time.
→ ________________________________________________________________________
3. I have a friend. He is very good at repairing cars.
→ ________________________________________________________________________
4. She’s the singer. She has just signed a contract with a recording company.
→ ________________________________________________________________________
5. The woman was very nice. She sat next to me on the plane.
→ ________________________________________________________________________
6. Do you know the boy? He borrowed that book.
→ ________________________________________________________________________
7. Mary is the girl. She was wearing the most fashionable dress.
→ ________________________________________________________________________
8. The manager is very young. He was introduced to the president.
→ ________________________________________________________________________
9. My father is a doctor. He is fifty years.
→ ________________________________________________________________________
10. Alexander Fleming received the Nobel Prize in 1945. He discovered penicillin.
→ ________________________________________________________________________
11. The policeman wasn’t very friendly. He stopped our car.
→ ________________________________________________________________________