At weekend, I and my friend Hieu often go outside, we go to the park and play shuttlecock kicking, we usually buy snacks and chips to eat and we often do homework in the afternoon
At weekend, I and my friend Hieu often go outside, we go to the park and play shuttlecock kicking, we usually buy snacks and chips to eat and we often do homework in the afternoon
Exercise 2. Watch or listen and complete the dialogue. What do Daisy and Gareth decide to do?
(Xem hoặc nghe và hoàn thành bài hội thoại. Daisy và Gareth quyết định làm gì?)
Daisy: Hi. It's International Day at the school on Saturday.
Gareth: Oh yes. What's on?
Daisy: A lot of things. Look!
Gareth: Mmm. What do you want to do?
Daisy: Well, I'm not really interested in the (1)………….. .
Gareth: No? I like the sound of the (2)………….. in the afternoon.
Daisy: Right, and what about the (3)…………..?
Gareth: Yes, OK. Let's go to the (4)………….. and the concert. Then we can go to the (5)………….. in the evening.
Daisy: OK. Great.
Exercise 1. Look at the programme for Special days at Highfield School. Check any new words. Which activities interest you? Which don't interest you?
(Nhìn vào chương trình cho những ngày Đặc biệt tại Trường Highfield. Kiểm tra bất kỳ từ mới nào. Những hoạt động nào em quan tâm? Em không quan tâm đến cái nào?)
Exercise 5. USE IT! Work in pairs. Look at the cinema programme. Prepare and practise a new dialogue. Use the dialogue in exercise 2 and the Key Phrases.
(Thực hành! Làm việc theo cặp. Nhìn vào chương trình điện ảnh. Chuẩn bị và thực hành một đoạn hội thoại mới. Sử dụng đoạn hội thoại trong bài tập 2 và các Cụm từ quan trọng.)
Exercise 3. Watch or listen again. Then practise the dialogue.
(Xem hoặc nghe lại. Sau đó thực hành bài hội thoại.)
Exercise 4: Study the Key Phrases. Then complete the mini-dialogue. Use some of the ideas from the Family Fun Day programme in exercise 1.
(Nghiên cứu Key Phrases. Sau đó hoàn thành đoạn hội thoại ngắn. Sử dụng các ý tưởng từ chương tringf Family Fun Day ở bài 1.)
A: It's Family Fun Day at the school on Saturday. What do you……………….. ?
B: I like the………………..of the……………….. .
A: Right, and what about the……………….. ?
B: OK. Let's go to the.……………….. and the……………….. .
KEY PHRASES |
Making plans and suggestions What's on? What do you want to do / see? I'm not really interested in (the)... . I like the sound of (the) ... . What about (the)... ? Let's go to (the) ... . |