A: What did you do to help our community?
(Bạn làm gì để giúp đỡ cộng đồng?)
B: Last week, we cleaned up the park.
(Tuần trước, chúng tôi đã dọn dẹp công viên.)
A: What did you do to help our community?
(Bạn làm gì để giúp đỡ cộng đồng?)
B: Last week, we cleaned up the park.
(Tuần trước, chúng tôi đã dọn dẹp công viên.)
a. Ask and answer
(Hỏi và trả lời.)
A: What did you do to help our community?
(Bạn đã làm gì để giúp đỡ cộng đồng?)
B: Last week, I volunteered at a soup kitchen.
(Tuần trước, tôi làm tình nguyện ở quán ăn cho người nghèo.)
a. Your school went out to help the community. Fill in the table with details about what you did. Then, ask your partner about what they did and complete the table on the right. Swap roles and repeat.
(Trường bạn đi giúp đỡ cộng đồng. Điền vào bảng với những điều chi tiết bạn đã làm. Sau đó hỏi bạn đồng hành về những gì họ đã làm và hoàn thành vào bảng ở bên phải. Hoán đổi vai trò và lặp lại.)
d. In pairs: Ask and answer using the information in Task c.
(Theo cặp: Hỏi và trả lời bằng cách sử dụng thông tin trong Bài c.)
A: What did Duc do to help the community?
(Đức đã làm gì để giúp đỡ cộng đồng?)
B: Did Lan volunteer at a soup kitchen last Sunday?
(Đức đã làm gì để giúp đỡ cộng đồng?)
a. Listen to two people talking. What is the purpose of the interview?
(Nghe cuộc nói chuyện giữa hai người. Mục đích của cuộc phỏng vấn là gì?)
1. To find out how students helped their community
(Để tìm hiểu sinh viên đã làm thế nào để giúp đỡ cộng đồng)
2. To explain why students should help their community
(Để giải thích lý do tại sao sinh viên nên giúp đỡ cộng đồng)
b. Fill in the blanks with the Past Simple form of the verbs in brackets.
(Điền vào chỗ trống với dạng đúng của thì quá khứ đơn.)
1. Last Sunday, Andy and his friends volunteered (volunteer) at the soup kitchen.
(Chủ nhật trước, Andy và bạn anh ấy làm tình nguyện ở quán ăn cho người nghèo.)
2. We______(clean up) the park near our school last weekend.
3. My parents______(raise) money to help the local children's hospital two months ago.
4. Last Monday, lots of students_______(donate) books and clothes they_____(not use) any more to poor children in their town.
5. Our school______(collect) all of the donations and sent them to poor people.
6. They ______(plant) frees in the streets to make their town cleaner.
c. In pairs: What kinds of things could you do to help your local community?
(Làm theo cặp: Bạn có thể làm những gì để giúp người dân địa phương bạn?)
b. In pairs: Add more words to the table. Share your ideas with the class.
(Làm theo cặp: Thêm nhiều từ hơn vào bảng. Chia sẻ ý tưởng của bạn với lớp.)
People can clean up beaches.
(Mọi người có dọn dẹp bãi biển.)
Introducing a topic (Giới thiệu một chủ đề)
To introduce a new topic, say:
(Để giới thiệu một chủ đề mới, hãy nói)
Let's talk about (what you did to help our community).
(Chúng ta hãy nói về (những việc bạn đã làm để giúp cộng đồng của chúng ta).)
a. Fill in the table. Listen and repeat.
(Điền từ vào bảng. Nghe và lặp lại.)