VIII. Rewrite the following sentences so that their meaning stays the same, using the words give.
1. The distance from my house to school is about
I. Rewrite the following sentences so that their meaning stays the same, using the words give.
1. The distance from my house to school is about 500 metres. (It)
………………………………………………………………………………………………………….
2. My father went to work by car some years ago, but now he goes by bus. (used to)
………………………………………………………………………………………………………….
3. The distance from Ha Noi to Can Tho is about 1,877 kilometres. (It)
………………………………………………………………………………………………………….
4. What is the distance between Hue and Da Nang? (how)
………………………………………………………………………………………………………….
5. There wasn't much traffic when I was small. (used to).
………………………………………………………………………………………………………….
6. My uncle drove carelessly some years ago, but now he doesn't. (used to)
………………………………………………………………………………………………………….
7. The distance between Ho Chi Minh City and Vung Tau is about 120 km. (It)
…………………………………………………………………………………………………………. II. Make questions for the underlined parts.
1. Most of my classmates go to school by bicycle.
………………………………………………………………………………………………………….
2. It is about three kilometres from my house to the nearest town.
………………………………………………………………………………………………………….
3. The students are leaning road signs in the schoolyard.
………………………………………………………………………………………………………….
4. There are often traffic jams in the city centre in the rush hour.
………………………………………………………………………………………………………….
5. My father used to go fishing in the pond near the woods.
………………………………………………………………………………………………………….
6. Trung usually rides his motorbike very carefully.
………………………………………………………………………………………………………….
III. Write the sentences using the words and phrases given.
1. We/ used/ school / foot.-> .....................................................................................................................
2. It /about / 30 km/ my town/ Ha Long Bay/ -> …………………………………………………..........
3. My family/ used/ go / holiday / seaside / summer/.
………………………………………………………………………………………………………….
4. How/ long / it / take/ you/ Ha Noi / Sa Pa/?
………………………………………………………………………………………………………….
5. There / used / be / a factory / town centre / but/ it / move/ the/ suburbs/.
………………………………………………………………………………………………………….
6. You/ must / learn / about / road safety/ before/ riding/ your/ bike/ road/.
………………………………………………………………………………………………………….
IV. Write a paragraph about traffic problems in your city/ your town (from 80 to 100 words)
___________________________________________________________________
Bài 1.Trong một buổi lao động trồng cây, ba lớp 7A; 7B; 7C có tất cả 105 học sinh tham gia, số cây trồng được của lớp 7A và 7B tỉ lệ với 2 và 3. Số cây trồng được của lớp 7B và 7C tỉ lệ với 4 và 5. Hỏi mỗi lớp có bao nhiêu học sinh tham gia trồng cây. Biết mỗi học sinh đều trồng cùng 1 số cây như nhau.
Bài 1.Trong một buổi lao động trồng cây, ba lớp 7A; 7B; 7C có tất cả 105 học sinh tham gia, số cây trồng được của lớp 7A và 7B tỉ lệ với 2 và 3. Số cây trồng được của lớp 7B và 7C tỉ lệ với 4 và 5. Hỏi mỗi lớp có bao nhiêu học sinh tham gia trồng cây. Biết mỗi học sinh đều trồng cùng 1 số cây như nhau.
Bài 1 Cho y, x là 2 đại lượng tỉ lệ thuận. Biết hai giá trị tương ứng x1; x2 của x có tổng là -1 hai giá trị tương ứng y1; y2 của y có tổng là 4
a/ Hãy biểu diễn y theo x
b/ Tính giá trị của y khi x =-1; 0,5
c/ Tính giá trị của x khi y =-12; \(\dfrac{4}{3}\)
Bài 1 Cho y, x là 2 đại lượng tỉ lệ thuận. Biết hai giá trị tương ứng x1; x2 của x có tổng là -1 hai giá trị tương ứng y1; y2 của y có tổng là 4
a/ Hãy biểu diễn y theo x
b/ Tính giá trị của y khi x =-1; 0,5
c/ Tính giá trị của x khi y =-12; \(\dfrac{4}{3}\)
Bài 1 Cho y, x là 2 đại lượng tỉ lệ thuận. Biết hai giá trị tương ứng x1; x2 của x có tổng là -1 hai giá trị tương ứng y1; y2 của y có tổng là 4
a/ Hãy biểu diễn y theo x
b/ Tính giá trị của y khi x =-1; 0,5
c/ Tính giá trị của x khi y =-12; \(\dfrac{4}{3}\)
Bài 1 Cho y, x là 2 đại lượng tỉ lệ thuận. Biết hai giá trị tương ứng x1; x2 của x có tổng là -1 hai giá trị tương ứng y1; y2 của y có tổng là 4
a/ Hãy biểu diễn y theo x
b/ Tính giá trị của y khi x =-1; 0,5
c/ Tính giá trị của x khi y =-12; \(\dfrac{4}{3}\)