1. you/ have/ finished/ homework/ your/ yet ?
2. printer/ under/ this/ guarantee/ is
3. vocation/ since/ we/ haven't/ last/ had/ a/ year
4. Ha Noi/ homeless/ give/ in/ clothes/ away/ they/ warm/ theu/ to/ people
5. our/ a/ in/ makes/ volunteering/ different/ community
Scouting began in England in 1907. The Boy Scouts of America started 3 years later. Today, there are Boy Scout programmes in more than 140 countries . In the United States alone, there are over 4 million Scouts. Boy Scouts learn useful skills while having fun. Scouts swim and play sport, go camping and hiking, and learn how to survive in the outdoors. They also learn how to protect the environment. Other Scout activities include making arts and crafts, learning how to use computers or fix cars. Scout often do community service and volunteer work. Scouts learn teamwork by working together.
1. Scouting began in the United States in _________
2. There are over 4 million Scouts in ___________
3. Scouts learn many skills excapt
A. swimming
B. collecting
C. going camping
D. playing sports
4. Scouts activities include many except ____________
5. Scouts learn teamwork by ___________
Each year volunteers from England work abroad: teachers, nures, engineers, and people with special skills. They do not go for money. Volunteers from Voluntary Service Overseas (VSO) receive the __________ pays as a local colleague.
VSO first ____________ in 1958 when 14 young school leavers went away for a year. Only 3 years later there were 176 volunteers in 25 different countries, and 10 years later there were 15000 volnteers. At first, almost everyone ___________ young, and without very much experience. But in the late 1960s, VSO reduced the number of young pople, and more and more older, experienced people with diferent skills went abroad.
Now more than 20000 people from England have worked aboard as volunteers, some are young, ___________ are old. Aboard they live simply with the local people, and they return ____________ England with great understanding of other people in other past of the world
Đọc đoạn văn sau:
Tuổi thơ tôi đã hằn sâu trong ký ức những ngọn núi trong xa lấp lánh như kim cương, lúc xa mờ, khi xanh thẫm, lúc tím lơ, khi rực rỡ như núi ngọc màu xanh. Những năm tháng xa quê, giông tố cuộc đời tưởng chừng cuốn bay đi tất cả, nhưng trong tâm tư tôi những dòng sông mênh mông vẫn cuồn cuộn chảy, những dòng sông biêng biếc vẫn lặng lờ trôi. Tôi yêu những cánh đồng bao la vàng rực ngày mùa, mù mù khói rạ thơm vị mía lùi và trắng xóa sương mù sau tết. Yêu cả tiếng chuông chùa thăm thẳm canh khuya. Tôi yêu ánh nắng chiều tà trải màu vàng tái trên rẫy khoai mì, nghiêng nghiêng bên triền núi. Biết bao đêm trăn trở tôi viết bao trang về co gạch nhỏ cạn lờ chảy qua bến Miễu, cát vàng xâm xấp nước. Tôi yêu màu đá xám đen, tấm phên xát xơ che nắng cho người đập đá. Tôi nhớ ngọn cỏ phất phơ giữa đồng nước lớn, cây cà na trái nặng chùm chùm, cây gáo mồ côi, cây gáo đôi im lìm xa xa ngoài đồng bãi. Như con chiên ngoan mơ về “Đất Hứa”, tôi da diết mong gặp lại cây đa bến Miễu, cây me già đá chẹt, con đường quanh co lồi lõm lên pháo đài. Tôi nhớ những triền đá cao ào ào đổ xuống, róc rách len vào khe đá rồi thông thả bò qua con đường trải đá, chảy xuống xóm làng.
a) Nội dung của đoạn văn
b) Phân tích 1 biện pháp tu từ đặc sắc trong đoạn
c) Trình bày cảm nhận về đoạn văn