VII. Communication and culture / CLIL

Everyday English 1 (SGK Global Success - Trang 93)

Hướng dẫn giải
Thảo luận (1)

Everyday English 2 (SGK Global Success - Trang 93)

Hướng dẫn giải

1.

A: Hi, I'm a bit nervous about the upcoming exam.

(Xin chào, tôi hơi lo lắng về kỳ thi sắp tới.)

B: Don't worry, you got this! I know you've been studying hard and you're well-prepared. Good luck!

(Đừng lo lắng, bạn đã có cái này! Tôi biết bạn đã học tập chăm chỉ và bạn đã chuẩn bị tốt. Chúc may mắn!)

A: Thank you! I really appreciate your support.

(Cảm ơn bạn! Tôi thực sự đánh giá cao sự hỗ trợ của bạn.)

B: No problem at all. Just do your best and everything will work out.

(Không có vấn đề gì cả. Chỉ cần cố gắng hết sức rồi mọi việc sẽ ổn thôi.)

2.

A: Hey, how are you feeling today?

(Này, hôm nay bạn cảm thấy thế nào?)

B: Not too great, I'm feeling a bit sick.

(Không tốt lắm, tôi cảm thấy hơi ốm.)

A: I'm sorry to hear that. I hope you feel better soon.

(Tôi rất tiếc khi nghe điều đó. Tôi hy vọng bạn sẽ sớm cảm thấy tốt hơn.)

B: Thanks, I appreciate it.

(Cảm ơn, tôi đánh giá cao nó.)

A: Is there anything I can do to help?

(Tôi có thể giúp gì được không?)

B: Just your kind words and good wishes are enough to make me feel better. Thank you.

(Chỉ cần những lời tốt đẹp và lời chúc tốt đẹp của bạn là đủ để làm cho tôi cảm thấy tốt hơn. Cảm ơn.)

(Trả lời bởi Quoc Tran Anh Le)
Thảo luận (1)

Culture 1 (SGK Global Success - Trang 93)

Hướng dẫn giải

1 - English

2 - sports, clubs

3 - fast-food restaurants

4 - local hospitals

(Trả lời bởi Quoc Tran Anh Le)
Thảo luận (2)

Culture 2 (SGK Global Success - Trang 94)

Hướng dẫn giải

In terms of similarities, both American and Vietnamese teenagers may seek to become more independent during their teenage years. They may also work part-time jobs or engage in community service activities.

In terms of differences, the cultural and educational contexts in which American and Vietnamese teenagers grow up can play a significant role in shaping their experiences and expectations for independence. For example, the emphasis on individualism in American culture may be different from the emphasis on collectivism in Vietnamese culture. Additionally, the education systems in the two countries may have different approaches to promoting independence and self-direction.

Ultimately, the ways in which American and Vietnamese teenagers learn to become independent may depend on a variety of factors, including cultural norms, family dynamics, education, and personal experiences.

(Trả lời bởi Quoc Tran Anh Le)
Thảo luận (1)