Thường thì adj đều có thể dùng cả đuôi ed và ing mà!
Thường thì adj đều có thể dùng cả đuôi ed và ing mà!
Các bn có thể chỉ cho mk cách dùng tính từ có đuôi -ed hay -ing đc không ạ??
Cảm ơn nhìu nhakkkk.
sự khác nhau giữa từ có đuôi -ed và -ing là gì
VD : interested với interesting
bored với boring
IMPROVE YOUR GRAMMAR N0 03
V-ing và to V trong tiếng Anh là hai dạng động từ mà nhiều người học tiếng Anh thường sai nhiều nhất.
Các em có nhớ động từ nào theo sau là to V, động từ nào theo sau là V-ing không?
Hãy cùng làm bài sau để biết một vài động từ cơ bản theo sau là to V hay V-ing nhé.
TOP 03 bạn trả lời nhanh và đúng nhất sẽ được cộng 2 GP nhé.
Mn giúp e vs
Bài tập là: tìm hiểu và sưu tầm bài tập về các phép so sánh trong tiếng anh
*** Complete the following sentences with the adj ending -ing or -ed form of the words in brackets.
1. You will be ... when you see that film. It is a very ... film. (frighten)
2. The Titanic is a very ... film. I was ... to tears when I saw the end of the film. (move)
3. His performance as King Lear was ... . Critics were .. at it. (disappoint)
4. We were all ... when seeing the movie on TV last night. It was really ... (bore)
5. I am ... that she has won the Oscar for Best Actress. her award is ... . (surprise)
Giúp mềnhhh, chiều nay nộp rồi ạ
I. Choose an " adj - ing " or " adj - ed "
1. The children were almost ( exhausted / exhausting ) after a long trip.
2. My brother had an accident so I can ( worried / worrying ) now.
3. You look so ( tired / tiring ). Why don't you go to bed?
4. He has got ( annoyed / annoying ) habit of always interrupting people.
Viết 5 câu với từ " find " và 5 câu với từ " think "
Theo cấu trúc sau :
- S + find + N / V-ing + adj
- S + think + N / V-ing + is + adj
10 từ tiếng anh có đuôi phy help mk vs
Bài 2: Rewrite the following sentences using the structure: A.Find + V-ing + Adj: B.Think + V-ing ... + is: He think/ eat/ vegetables daily /is important for a balanced diet. ………………………………………………………………………………………………… They think/ help/ others in need/ a kind and thoughtful gesture. ………………………………………………………………………………………………………… The kids found/ play/ the game/ interesting and interactive. ………………………………………………………………………………………………………… My parents /think /be respectful to elders/ a sign of good manners. ………………………………………………………………………………………………………… The coach /think/ warm/ up before exercise/ is crucial to avoid injuries. …………………………………………………………………………………………………………