HOC24
Lớp học
Môn học
Chủ đề / Chương
Bài học
Giaỉ
Số trang còn lại sau ngày 1 chiếm:
1 -\(\frac{1}{3}\) = \(\frac{2}{3}\) ( tổng số trang)
Số trang ngày thứ hai chiếm:
\(\frac{2}{3}\) . \(\frac{5}{8}\) = \(\frac{5}{12}\) ( tổng số trang)
Số trang ngày thứ 3 chiếm:
1 - \(\frac{1}{3}\) - \(\frac{5}{12}\) = \(\frac{1}{4}\)(tổng số trang)
Cuốn sách đó có số trang là:
90 : \(\frac{1}{4}\) = 360 (trang)
Vậy cuốn sách đó có 360 trang
x . 2 - 4 = 9
x . 2 = 9 + 4
x . 2 = 13
x = 13 : 2
x = \(\frac{13}{2}\)
x =\(6\frac{1}{2}\)
Vì đè bài không nói ĐK x ∈ N hay Z nên x có thể bằng phân số hoặc hỗn số nhé
Ta có: \(3\frac{2}{9}\) = \(\frac{29}{2}\)
Mà số nghịch đảo của \(\frac{29}{2}\) là \(\frac{2}{29}\) nên số nghịch đảo của \(3\frac{2}{9}\) là \(\frac{2}{29}\)
Đề sai nhé.
Đọc lại kiến thức: Những số chia hết cho 5 thì phải có tận cùng là 0 hoặc 5.
\(1\) - \(\frac{1}{3}\) = \(\frac{2}{3}\) (tổng số trang)
Số trang của ngày thứ hai chiếm:
\(\frac{2}{3}\) . \(\frac{5}{8}\) = \(\frac{5}{12}\) (tổng số trang)
Số trang của ngày 3 chiếm:
1 - \(\frac{1}{3}\) - \(\frac{5}{12}\) = \(\frac{1}{4}\) (tổng số trang)
Cuốn sách An đọc có số trang là:
90 :\(\frac{1}{4}\) = 360 (trang)
Vậy cuốn sách đó có 360 trang.
Gỉai
5 học sinh giỏi tương ứng với:
\(\frac{1}{3}\) -\(\frac{2}{9}\) = \(\frac{1}{9}\) (số học sinh cả lớp)
Số học sinh lớp 6A là:
5 :\(\frac{1}{9}\) = 45 (học sinh)
Vậy số học sinh lớp 6A là 45 học sinh
Creates new products from used material.
1/ I'd like to visit Ho Chi Minh city because it's the biggest economic centre of Vietnam and its scenery is fabulous.
2/ If I can visit a foreign country, I will visit Italy because it has a rich cuisine.
3/The 3Rs is Reduce - Reuse - Recycle.
4/ If the air is polluted, there will be breathing problems.
5/ We can turn off the taps when we brush our teeth; take a shorter shower;...
6/ If the water is polluted, fish wil die; there will be not enouh water to use;...
7/I can coverse energy; recycle bottles, cans, paper...; use more reusable bags; coverse water; encourage people plant more trees and don't log forests; encourage people to preverse natural resources, protect endangered species, reduce ehaust fumes,...
D. School
You can use some suggestions in here to write about that topic.
- You must put rubbish in the trash can / Don't litter at school...
- Turn off the lights and fans before leaving.
- Clean the school everyday.
- Plant more trees.
- Encourage people plant more trees and don't throw rubbish.
- Drawing wall-newspaper about environmental protection.
- Reuse one-face paper.
- Recycle bottles and cans/ Creat new products from bottles and cans.
- Encourage parents and kids to use public transportations or to walk or bike to school.
- Encourage the lunchroom to avoid using plastics.
- Put a recycling bin/ a bottle bank in every classroom.
...