Học tại trường Chưa có thông tin
Đến từ Quảng Trị , Chưa có thông tin
Số lượng câu hỏi 15
Số lượng câu trả lời 16
Điểm GP 0
Điểm SP 8

Người theo dõi (4)

Đang theo dõi (0)


Danh Ẩn

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions.

       Before photography was invented in 1839, painted portraits, and engravings based on them, were one of the few ways to record likenesses. From the Colonial era through the 1820s, portraiture was the most widely practiced genre of American art, and it continued to be a significant form through the 19th century. The demand for likenesses was incessant, and portraiture was often the primary source of income for artists. Artists frequently made portraits of famous people to attract interest and potential patrons. For example, in 1834 Chester Harding painted frontiersman Davy Crockett, then a member of the U.S. House of Representatives, for display in hisBostongallery.

       A consistent belief through most of the 18th and 19th centuries was that character could be read from a person's face, or the bumps on his or her head, or from facial expressions, and that portraits should convey these indicators of character. These theories of physiognomy and phrenology have since been debunked, but they were important considerations in depicting the nation's leaders, since such portraits were often made for posterity. Most people had only one portrait painted in their lifetime, if at all, so artists were selected with great care, and expectations were high.

       Before the 1840s, American portraiture was influenced primarily by English techniques, poses, compositions and gestures, and many artists received at least part of their training inEngland. Even canvas sizes followed the British example. Portraits made on commission were priced according to canvas size and the materials and labor involved.

            In the late 19th century as European portraitists began traveling to the United States to acquire commissions from the growing upper class, American artists increasingly felt they needed to train abroad in order to succeed at home. Paris continued to be the main lure as painters such as Eakins, Whistler, Beaux and Sargent went to study there. Some of America's best-known portraitists, in fact, became expatriates.

The final paragraph of the passage will probably continue with a discussion of …………

A. other ways artists tried to gain local publicity 

B. other lesser known artists 

C. American artists in Paris 

D. artists moving between countries

Câu trả lời:

Có lẽ hình ảnh làng quê vào mùa gặt lúa là quá quen thuộc đối với các bạn học sinh vùng quê và quá xa lạ đối với các bạn học sinh ở thành phố. Nhìn hình ảnh quê hương lúc mùa gặt thật đẹp như một bức tranh trữ tình có cả thiên nhiên và con người hòa hợp.

Mùa gặt lúc được bắt đầu vào mùa hè. Cả cánh đồng làng rộng lớn mênh mông thẳng cánh cò bay đều một màu vàng của lúa chín óng ả đung đưa theo chiều gió và lượn như những cơn sóng chạy đến cuối cánh đồng. Những cơn nắng mùa hè thật là dữ dội như muốn góp phần làm cho lúa nhanh chín hơn để người dân nhanh được gặt.

Những bông lúa trên cánh đồng như cùng rủ nhau chín đều một lúc cả cánh đồng để cả làng ra gặt cùng nhau. Người dân trong làng háo hức cùng rủ nhau đi gặt như đi hội làng làm cho cuộc sống thêm nhộn nhịp hơn. Mọi người cùng thi nhau xuống gặt, những bông lúa được cắt xếp thành một bó buộc chặt rồi gánh lên xe. Vừa gặt mọi người cùng nhau trò chuyện vui tươi như để xoa dịu bớt đi sự mệt nhọc trong cái nắng oi ả của mùa hè. Trên bầu trời trong xanh có đôi đám mây trắng cũng nhẹ trôi theo gió khiến những chú chim cũng thi nhau hót líu lo các bản nhạc của cuộc sống làm cho cuộc sống có thêm nhiều màu sắc và ý nghĩa hơn.

Con đường làng cũng như vui mừng hẳn lên chào đón những chuyến xe lúa đi về nhà. Đàn trâu cũng háo hức gặm cỏ non dưới những gốc lúa ở cánh đồng.

Nhìn cánh đồng lúc này thật là vui tươi, con người với thiên nhiên như được hòa hợp làm cho cuộc sống ngày càng đẹp tươi hơn. Chính hình ảnh này hối thúc lòng yêu quê hương của mỗi người ngày một nhiều hơn.

Em yêu quê hương và rất yêu quê hương mình vào mùa gặt lúa. Em tự nhủ sẽ cố gắng học hành để mai kia về xây dựng quê hương ngày càng đẹp hơn mới hơn.