8G. Speaking

Describe the photo (SGK Friends Plus)

Hướng dẫn giải

1. The woman is talking about the gadget she has bought.

(Người phụ nữ đang nói về đồ dùng mà cô ấy đã mua.)

2. No, because I find it quite annoying.

(Không, vì tôi thấy nó khá phiền phức.)

(Trả lời bởi Mai Trung Hải Phong)
Thảo luận (1)

Circle the correct (SGK Friends Plus)

Hướng dẫn giải
Thảo luận (1)

Read the Speaking (SGK Friends Plus)

Hướng dẫn giải

Yes, the student mentioned all four points and responded well to the sales assistant’s contributions.

(Có, học sinh có đề cập đến tất cả bốn ý và có phản hồi về những đóng góp của người bán hàng.)

(Trả lời bởi Mai Trung Hải Phong)
Thảo luận (1)

Can you identify (SGK Friends Plus)

Hướng dẫn giải

I like smartphone best.

(Tôi thích điện thoại thông minh nhất)

digital camera: battery, case, charger, on/off button, screen, strap

DVD player: on/off button, power lead, remote control, USB port, volume control

e-book: reader battery, case, charger, on/off button, screen, USB port

games console: on/off button, power lead, volume control

smartphone: battery, case, charger, on/off button, screen, USB port, volume control

tablet: battery, case, charger, on/off button, screen, volume control

(Trả lời bởi Mai Trung Hải Phong)
Thảo luận (1)

Listen to another (SGK Friends Plus)

Hướng dẫn giải
Thảo luận (1)

Complete the phrases (SGK Friends Plus)

Hướng dẫn giải

1.problem

2.something

3.work

4.stopped

5.broken

6.come

7.money

8.repair(hoặc exchange)

9.exchange(hoặc repair)

10.happy

11.manager

12.write

(Trả lời bởi (.I_CAN_FLY.))
Thảo luận (1)

Listen again and notice (SGK Friends Plus)

Key phrases (SGK Friends Plus)

Hướng dẫn giải

1 - f What's wrong with it?

  

2 - h When did you buy it?

3 - d Have you got the receipt?

4 - a Would you like a refund?

5 - c We don't give a credit note.

6 - e I can give you refunds.

7 - b We can repair it.

8 - g There's nothing I can do

(Trả lời bởi nguyễn minh lâm)
Thảo luận (1)

Work in pairs (SGK Friends Plus)

Hướng dẫn giải

Shop assistant: Hello. Can I help you?

Customer: Yes, I bought this games console last week and there’s problem with it.

Shop assistant: Oh, dear. What’s wrong with it?

Customer: I can’t press the Home button on it. I tried to change the batteries but nothing happens.

Shop assistant: Let me have a look. Yes, you’re right.

Customer: I’d like to exchange it, please.

Shop assistant: Have you got the receipt?

Customer: No, I threw it into the bin three days ago.

Shop assistant: I’m afraid that won’t be possible. We need the receipt to exchange gadget.

 

Customer: But It’s only a week old.

Shop assistant: Well, we can repair it for you. But you’ll have to pay for the repair.

Customer: Well, if you won’t exchange it or give me a refund, I’m going to write to the manager.

Shop assistant: As you wish.

(Người bán hàng: Xin chào. Tôi có thể giúp bạn?

Khách hàng: Có, tôi đã mua bảng điều khiển trò chơi này vào tuần trước và có vấn đề với nó.

Người bán hàng: Ôi trời. Có vấn đề gì với nó vậy?

Khách hàng: Tôi không thể nhấn nút Trang chủ trên đó. Tôi đã cố gắng thay pin nhưng không có gì xảy ra.

Người bán hàng: Để tôi xem qua. Đúng vậy.

Khách hàng: Tôi muốn trao đổi nó, xin vui lòng.

Người bán hàng: Bạn có biên lai không?

Khách hàng: Không, tôi đã ném nó vào thùng rác ba ngày trước.

Người bán hàng: Tôi e rằng điều đó là không thể được. Chúng tôi cần biên lai để đổi thiết bị.

Khách hàng: Nhưng nó mới được một tuần.

Người bán hàng: Vâng, chúng tôi có thể sửa chữa nó cho bạn. Nhưng bạn sẽ phải trả tiền sửa chữa.

Khách hàng: Chà, nếu bạn không đổi hoặc không hoàn lại tiền cho tôi, tôi sẽ viết thư cho quản lý.

Người bán hàng: Nếu bạn muốn.)

(Trả lời bởi Mai Trung Hải Phong)
Thảo luận (1)