THINK! When do you have to decide about your future studies or career? Who helps you to decide?
THINK! When do you have to decide about your future studies or career? Who helps you to decide?
Read the leaflet below and match the phrases in blue with definitions 1-8.
benefit from – get a lot out of
1. become accustomed to – ______
2. contact – ______
3. be part of – ______
4. prepare – ______
5. become interested in – ______
6. have the opportunity – ______
7. learn more about someone – ______
8. meet in order to do something – ______
Thảo luận (1)Hướng dẫn giải1. become accustomed to – get used to (làm quen với – quen với)
2. contact – get in touch with (liên lạc – liên hệ với)
3. be part of – get involved with (tham gia – tham gia)
4. prepare – get ready (chuẩn bị – chuẩn bị sẵn sàng)
5. become interested in – get into (trở nên quan tâm đến – tham gia)
6. have the opportunity – get the chance (có cơ hội – có cơ hội)
7. learn more about someone – get to know (tìm hiểu thêm về ai đó – tìm hiểu)
8. meet in order to do something – get together with (gặp nhau để làm điều gì đó – gặp gỡ)
(Trả lời bởi datcoder)
Complete the sentences with the phrases in the box.
get into – getting ready – getting used to – got the chance to – got to know |
1. I listen to music when I’m _____ for school in the morning.
2. Last year, I _____ do work experience in my dad’s company. It was great!
3. I _____ my friends really well when we went camping together.
4. I’m _____ walking to school, instead of taking the bus.
5. How did you _____ karate?
Thảo luận (1)Hướng dẫn giải1. I listen to music when I’m getting ready for school in the morning.
(Tôi nghe nhạc khi chuẩn bị đi học vào buổi sáng.)
2. Last year, I got the chance to do work experience in my dad’s company. It was great!
(Năm ngoái, tôi có cơ hội trải nghiệm công việc tại công ty của bố tôi. Thật tuyệt vời!)
3. I got to know my friends really well when we went camping together.
(Tôi thực sự hiểu bạn bè mình khi chúng tôi đi cắm trại cùng nhau.)
4. I’m getting used to walking to school, instead of taking the bus.
(Tôi đang quen với việc đi bộ đến trường thay vì đi xe buýt.)
5. How did you get into karate?
(Bạn đến với karate như thế nào?)
(Trả lời bởi datcoder)
Listen to four students talking to their Transition Year coordinator. Who has had positive experiences so far?
1. Joey
2. Rita
3. Martin and Laura
Study sentences 1-8. Then listen again and write true or false.
1. Joey hasn’t really enjoyed Transition Year yet.
2. Joey got a lot out of the outdoor activities.
3. Rita has already done two weeks of work experience.
4. She benefited from her time with the dentist.
5. She has just decided her fifth year subjects.
6. Martin and Laura still haven’t been to India.
7. They’ve already raised enough money to fly to India.
8. Both Martin and Laura have decided their fifth year subjects.
Imagine that you are proposing a Transition Year for your school. Read the aims in the TY leaflet. Choose three things that you think are most interesting and important. Explain your choices to a partner.
E.g.: I think team-building activities are important to get to know each other.
Thảo luận (1)Hướng dẫn giảiThere are three things I think are the most interesting. The first one is getting into something new, like a sport or a hobby. It is important because it allows students to explore their interests and talents outside of academics. It helps in personal development and can lead to discovering new passions. The second one is getting to know people better in team-building activities. It is crucial for developing social skills and building strong relationships. Learning to work effectively in a team is a valuable skill that will benefit students in their future careers and personal lives. The last one is getting involved with projects and charities and becoming an active and responsible citizen. It is essential for fostering a sense of community and empathy in students. It teaches them the importance of giving back and making a positive impact on society.
Tạm dịch:
Có ba điều tôi nghĩ là thú vị nhất. Đầu tiên là tham gia vào một điều gì đó mới mẻ, như một môn thể thao hoặc một sở thích. Điều này quan trọng vì nó cho phép học sinh khám phá sở thích và tài năng của mình ngoài việc học tập. Nó giúp phát triển cá nhân và có thể dẫn đến việc khám phá những niềm đam mê mới. Thứ hai là hiểu mọi người hơn trong các hoạt động xây dựng đội nhóm. Điều quan trọng là phát triển các kỹ năng xã hội và xây dựng các mối quan hệ bền chặt. Học cách làm việc nhóm hiệu quả là một kỹ năng quý giá sẽ mang lại lợi ích cho học sinh trong sự nghiệp và cuộc sống cá nhân tương lai. Điều cuối cùng là tham gia vào các dự án, tổ chức từ thiện và trở thành một công dân tích cực và có trách nhiệm. Điều cần thiết là nuôi dưỡng ý thức cộng đồng và sự đồng cảm ở học sinh. Nó dạy cho họ tầm quan trọng của việc đền đáp và tạo ra tác động tích cực cho xã hội.
(Trả lời bởi datcoder)