Read the text again. Mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer.
1. Which of the following skills is not mentioned?
A. Communication skills. B. Marketing skills.
C. Teamwork skills. D. Problem-solving skills.
2. The word 'equipped' in Section A is closest in meaning to ______.
A. supported B. improved
C. provided D. produced
3. The word 'they' in Section B refers to ______.
A. parents B. groups of people
C. teachers D. students
4. Why does the writer mention 'a teaching assistant' in Section B?
A. To introduce a new job for students who want to work.
B. To give an example of developing confidence for working students.
C. To explain why students want to work as teaching assistants.
D. To show the challenges of becoming a teaching assistant.
5. Which of the following is true about the text?
A. Having a part-time job may develop students' relationship.
B. Students should not work while they are at school.
C. If students start working part-time, they may be punished.
D. It's difficult for working students to talk to someone because they are so busy.
1. B | 2. C | 3. D | 4. B | 5. A |
Giải thích:
1. Thông tin: “The real work environment can help students learn more new skills as well as improve existing ones such as communication, teamwork, or problem-solving skills.” (Môi trường làm việc thực tế có thể giúp học sinh học thêm những kỹ năng mới cũng như cải thiện những kỹ năng hiện có như kỹ năng giao tiếp, làm việc nhóm hay kỹ năng giải quyết vấn đề.)
2. equipped (được trang bị)
3. Thông tin: “Students will become more confident if they have opportunities to work together with different groups of people.” (Học sinh sẽ trở nên tự tin hơn nếu có cơ hội làm việc cùng với nhiều nhóm người khác nhau.)
4. Thông tin: “Students who apply for the post of a teaching assistant are required to meet and interact with the teachers, young pupils, or even parents at various age levels. This can develop their classroom experience as well as confidence.” (Học sinh ứng tuyển vào vị trí trợ giảng phải gặp gỡ và giao lưu với giáo viên, học sinh nhỏ tuổi hoặc thậm chí là phụ huynh ở nhiều lứa tuổi khác nhau. Điều này có thể phát triển kinh nghiệm lớp học cũng như sự tự tin của họ.)
5. Thông tin: “Finally, those who have a part-time job can build more relationship for their careers in the future.” (Cuối cùng, những người có công việc bán thời gian có thể xây dựng nhiều mối quan hệ hơn cho sự nghiệp của họ trong tương lai.)