Đề bài: Silicon Valley School Uses Unconventional Methods to Train Entrepreneurs
Silicon Valley School Uses Unconventional Methods to Train Entrepreneurs
Many future entrepreneurs first attend university and business school. In Silicon Valley, though, a place that celebrates innovation, there is a school aimed solely at current and future entrepreneurs that uses unconventional methods of teaching. Most of the students did not expect jumping into a chilly pool with a billionaire investor would be their first step at Draper University. But the unexpected is the norm at Draper, and Aima Ohiwerei from Nigeria is experiencing it first-hand. “It’s not like your regular school. Kind of like pushes you to try and imagine more than you can actually think you can imagine,” said Ohiwerei. One drill is to try crossing the street blindfolded with only the help of verbal instructions. Thinking about doing something beyond the conventional is what Draper University tries to teach, says the school’s founder and venture capitalist Tim Draper. Consistent with the uniqueness of the school, the graduates become superheroes. They get a cape and mask as they are sent out as entrepreneurs to change the world with their unique ideas.Một vật đồng chất hình lập phương cạnh a đặt trên mặt phẳng nawmg ngang có ma sát lớn. ABCD là 1 tiết diện ngang vuông góc với cạnh hình hộp và đi qua tâm O của nó. Tác dụng lên vaath lực \(\overrightarrow{F}\) nằm trong mặt phẳng ABCD, song song với mặt nằm ngang và đi qua điểm M cách A một đoạn AM = 0,75a. Biết Fà cường độ lớn nhất của \(\overrightarrow{F}\) mà hình hộp vẫn nằm trên mặt đất.
a) Biết lực \(\overrightarrow{F}\) có cường độ \(F_1=\frac{F_2}{2}\), hãy xác định điểm đặt của phản lực do mặt phẳng nằm ngang tác dụng lên vật.
b) Dùng lực \(\overrightarrow{F}\) có cường độ thay đổi nhưng vẫn giữ phương không đổi cho hình hộp quay chậm quanh D. Tính cường độ \(F_2\) của lực cho hình hộp nằm cân bằng khi AD ghiêng góc với a (a< \(\frac{\pi}{4}\) ) so với phương nằm ngang. Tìm tỉ số \(\frac{F_2}{F_0}\)
Cân bằng PTHH của mỗi phản ứng theo sơ đồ:
a. Na + \(O_2\) \(---->\) \(Na_2O\)
b. Cu + \(O_2\) \(--->\) CuO
c. \(C_xH_y\) + \(O_2\) \(---->\) \(CO_2+H_2O\)
d. \(C_xH_yO_t+O_2--->CO_2+H_2O\)
e. \(FeSO_4+KMnO_4+H_2SO_4--->Fe_2\left(SO_4\right)_3+K_2SO_4+MnSO_4+H_2O\)
f. \(KMnO_4--->K_2MnO_4+MnO_2+O_2\)