Học tại trường Chưa có thông tin
Đến từ Hà Nội , Chưa có thông tin
Số lượng câu hỏi 12
Số lượng câu trả lời 58
Điểm GP 2
Điểm SP 23

Người theo dõi (11)

Đang theo dõi (4)


Câu trả lời:

Tham khảo nhé bạn:

1.a/Mở bài:

- Dẫn dắt, giới thiệu khái quát ý nghĩa câu ca dao

b/Thân bài:

a/ Giải nghĩa câu ca dao:

- Nghĩa đen:

+ Nhiễu điều là gì?: là loại lụa quý màu đỏ, dệt từ tơ tằm.

+ Giá gương là gì?: là chiếc khung dùng để gắn tấm gương

=> Hai vật này luôn khăng khít bên nhau, bổ sung giá trị của nhau

- Nghĩa bóng:

+ Câu ca dao khuyên nhủ mỗi người cần phải yêu thương đùm bọc lẫn nhau. Đó là truyền thống quý báu của dân tộc ta.

b/ Vì sao phải người trong một nước phải yêu thương nhau?

+ Đồng bào ta là cùng một dòng máu, vì vậy phải quan tâm, giúp đỡ, yêu thương nhau. Đó là tình cảm, nghĩa vụ của mỗi người, là cơ sở làm nên tình đoàn kết, sức mạnh của cộng đồng...

+ Tình yêu thương phải bộc lộ bằng hành động thiết thực.

- Những biểu hiện của tình thương trong cuộc sống:

+ Tình làng nghĩa xóm, ủng hộ quỹ vì người nghèo, đồng bào lũ lụt...

c/Kết bài: Khẳng định tính đúng đắn của lời khuyên dân gian, từ đó rút ra bài học.

2( b ): Ý b/:

Mỗi con người Việt Nam chúng ta khi sinh ra đều đã là anh em của nhau bởi chúng ta đang ở trong cùng một ngôi nhà, đó là dải đất hình chữ S này. Một thứ xấu mà khi cùng kết hợp với cái đẹp thì nó lại trở lên rất đẹp. Điều này nói về tình yêu thương giúp đỡ lẫn nhau của nhân dân ta. Tại sao phải giúp đỡ lẫn nhau? Bởi đó là cơ sở làm nên sức mạnh và tình đoàn kết của một tập thể, một cộng đồng. Tình yêu thương đó được vun đắp lên nhờ những cuộc quyên góp từ thiện, ủng hộ người nghèo... Cũng nhờ những cuộc quyên góp đó mà giờ đây nước ta đã gần như xóa được nạn đói. Giúp đỡ khi hoạn nạn chính là truyền thống mà người dân Việt Nam ta cần bảo tồn và phát huy hơn nữa để xây dựng nên một cộng đồng tốt đẹp.

Chúc bạn học tốt hihi

Câu trả lời:

Học kỳ 2 năm lớp bảy em đã được đọc văn bản ca Huế trên sông Hương và em rất ngưỡng mộ trước vẻ đẹp của đời sống văn hóa của người dân xứ Huế. Và rồi, sau khi thi xong đợt khảo sát chất lượng em được điểm rất cao nên đã được bố mẹ cho đi trải nghiệm một lần ở Huế.

Khi đến Huế, điều em cảm thấy thích thú và muốn đến nhất đó chính là Hoàng Cung Huế. Khi vào đó, bố mẹ em đã chỉ cho em biết rất nhiều: cửa chính (phía Nam) là Ngọ Môn, phía Đông có cửa Hiển Nhơn, phía Tây có cửa Chương Đức, phía Bắc có cửa Hòa Bình. Các cầu và hồ được đào chung quanh phía ngoài thành đều có tên Kim Thủy. Sau đó em được đưa đi khắp các lăng và được nghe chú hướng dẫn viên giới thiệu rất tận tình. Đến buổi đêm, em nghe thấy những âm thanh từ đàn nhị, đàn bầu văng vẳng đâu đây, em đã cùng với bố mẹ đến dòng sông Hương- nơi tổ chức hát Huế được diễn ra hàng tháng. Ở đây chật kín người, tuy vậy ai cũng đều im lặng để nghe, bởi ai cũng đều trân trọng di sản văn hóa đất nước mà. Khi được bố lấy ghế để đứng lên xem, em đã thấy một chiếc thuyền rồng màu đỏ rất lớn và uy nghiêm. Trên đó là đoàn hát với nhiều người và các nhạc cụ như: đàn bầu, đàn tì bà,vv... Tiếp đó là nam chính với chiếc áo dài the, đầu đội khăn xếp, tay cầm quạt; nữ hát chính mặc áo dài khăn đóng duyên dáng. Những người bên cạnh thì gẩy đàn trau truốt, vỗ, vả một cách chuyên nghiệp.

Thế rồi em được cô chú cho lên thuyền để trải nghiệm, em thấy mình thật may mắn và có hơi hồi hộp. Những tiếng đàn déo dắt du dương, giọng hát lúc trầm lúc bổng, kì diệu phong phú. Ca Huế có lúc buồn thảm như nam ai nam bình, lúc thì sôi nổi vui tươi. Tiếng hát mượt mà, truyền cảm, hòa cùng tiếng đàn, sóng vỗ mạn thuyền khiến tam hồn người xao xuyến. Thêm đó là những rặng tre cao, lá cây xào xạc; ánh trăng dát vàng trên sông Hương thơ mộng; quả thật con người không chỉ say mê âm nhạc mà còn chìm đắm vào cảnh vật thiên nhiên, tạo cho người nghe cảm xúc thăng hoa.

Buổi đêm ca nhạc đã kết thúc, mọi người rườm rượp đi về và trò chuyện về buổi ca Huế ngày hôm nay. Em cùng bố mẹ đi về mà mặt vẫn vui tươi thích thú. Em đã về nhà mà vẫn còn nghe thấy nhạc ở bên tai, ca Huế dường như đã làm con người lưu luyến trước vẻ đẹp tinh túy của nó. Ca Huế không chỉ độc đáo trong phong cách biểu diễn mà còn là di sản văn hóa Việt Nam, tao nhã, thanh cao, lịch sự và nhã nhặn.

Giọng Huế là một giọng rất ngọt, rất hợp khi hát những bài ca Huế. Ca Huế cần bảo tồn và phát huy hơn nữa để phát triển hơn trong việc duy trì và phát triển vă hóa Việt.

Cảm ơn tui đi banh

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 35 to 42.

        In the North American colonies, red ware, a simple pottery fired at low temperatures, and stone ware, a strong, impervious grey pottery fired at high temperatures, were produced from two different native clays. These kinds of pottery were produced to supplement imported European pottery. When the American Revolution (1775-1783) interrupted the flow of the superior European ware, there was incentive for American potters to replace the imports with comparable domestic goods. Stoneware, which had been simple utilitarian kitchenware, grew increasingly ornate throughout the nineteenth century, and in addition to the earlier scratched and drawn designs, three­dimensional molded relief decoration became popular. Representational motifs largely replaced the earlier abstract decorations. Birds and flowers were particularly evident, but other subjects---lions, flags, and clipper ships---are found. Some figurines, mainly of dogs and lions, were made in this medium. Sometimes a name, usually that of the potter, was die-stamped onto a piece.

        As more and more large kilns were built to create the high-fired stoneware, experiments revealed that the same clay used to produce low-fired red ware could produce a stronger, paler pottery if fired at a hotter temperature. The result was yellow ware, used largely for serviceable items; but a further development was Rockingham ware---one of the most important American ceramics of the nineteenth century. (The name of the ware was probably derived from its resemblance to English brown-glazed earthenware made in South Yorkshire.) It was created by adding a brown glaze to the fired clay, usually giving the finished product a mottled appearance. Various methods of spattering or sponging the glaze onto the ware account for the extremely wide variations in color and add to the interest of collecting Rockingham. An advanced form of Rockingham was flint enamel, created by dusting metallic powders onto the Rockingham glaze to produce brilliant varicolored streaks.

            Articles for nearly every household activity and ornament could be bought in Rockingham ware: dishes and bowls, of course; also bedpans, foot warmers, cuspidors, lamp bases, doorknobs, molds, picture frames, even curtain tiebacks. All these items are highly collectible today and are eagerly sought. A few Rockingham specialties command particular affection among collectors and correspondingly high prices.

The passage suggests that the earliest stoneware _________.

A. was decorated with simple, abstract designs

B. used three-dimensional decorations

C. was valued for its fancy decorations

D. had no decoration

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 28 to 34.

  There are two basic types of glaciers, those that flow outward in all directions with little regard for any underlying terrain and those that are confined by terrain to a particular path.

The first category of glaciers includes those massive blankets that cover whole continents, appropriately called ice sheets. There must be over 50,000 square kilometers of land covered with ice for the glacier to qualify as an ice sheet. When portions of an ice sheet spread out over the ocean, they form ice shelves.

  About 20,000 years ago the Cordilleran Ice Sheet covered nearly all the mountains in southern Alaska, western Canada, and the western United States. It was about 3 kilometers deep at its thickest point in northern Alberta. Now there are only two sheets left on Earth, those covering Greenland and Antarctica.

  Any domelike body of ice that also flows out in all directions but covers less than 50,000 square kilometers is called an ice cap. Although ice caps are rare nowadays, there are a number in northeastern Canada, on Baffin Island, and on the Queen Elizabeth Islands.

  The second category of glaciers includes those of a variety of shapes and sizes generally called mountain or alpine glaciers. Mountain glaciers are typically identified by the landform that controls their flow. One form of mountain glacier that resembles an ice cap in that it flows outward in several directions is called an ice field. The difference between an ice field and an ice cap is subtle. Essentially, the flow of an ice field is somewhat controlled by surrounding terrain and thus does not have the domelike shape of a cap. There are several ice fields in the Wrangell, St. Elias, and Chugach mountains of Alaska and northern British Columbia.

  Less spectacular than large ice fields are the most common types of mountain glaciers : the cirque and valley glaciers. Cirque glaciers are found in depressions in the surface of the land and have a characteristic circular shape. The ice of valley glaciers, bound by terrain, flows down valleys, curves around their comers, and falls over cliffs.

All of the following are alpine glaciers EXCEPT _____________ 

A. cirque glaciers

B. ice caps

C. valley glaciers

D. ice fields