Report your group's ideas to the whole class. Vote for the best Cultural Diversity Day programme.
Report your group's ideas to the whole class. Vote for the best Cultural Diversity Day programme.
Work in groups. Your school is organising a Cultural Diversity Day. Discuss what the event should include. Use the ideas in 1 to create the event programme.
Example:
A: We’ve decided to organise a Cultural Diversity Day in our school. Let’s discuss what activities to include.
B: First, we should set up some food stalls offering traditional dishes from different cultures.
C: That sounds fun! We can call them ‘Taste the World’. We can also show visitors how to cook these dishes.
D: I like your idea, but we don’t have any cooking experience. We may need to involve professional cooks.
Thảo luận (1)Hướng dẫn giảiA: We've decided to organise a Cultural Diversity Day in our school. Let's discuss what activities to include.
B: How about having cultural performances? We could invite students to showcase traditional dances, music, or even theater from various cultures.
C: That's an excellent idea! We can create a schedule for performances throughout the day. It will be a fantastic way for everyone to experience the richness of different cultures.
D: To involve everyone, let's organize a multicultural fashion show. Students can showcase traditional clothing or even modern outfits inspired by their cultural heritage.
A: Excellent suggestion! We could also incorporate technology by creating QR codes for each culture, linking to short videos or presentations that provide more in-depth insights into their customs, traditions, and celebrations.
Tạm dịch:
A: Chúng ta đã quyết định tổ chức Ngày đa dạng văn hóa ở trường. Cùng thảo luận về những hoạt động bao gồm nào.
B: Tổ chức các buổi biểu diễn văn hóa thì sao nhỉ? Chúng ta có thể mời học sinh trình diễn các điệu múa, âm nhạc truyền thống hoặc thậm chí là sân khấu từ các nền văn hóa khác nhau.
C: Đó là một ý tưởng tuyệt vời! Chúng ta có thể tạo lịch trình biểu diễn suốt cả ngày. Đó sẽ là một cách tuyệt vời để mọi người trải nghiệm sự phong phú của các nền văn hóa khác nhau.
D: Để thu hút sự tham gia của mọi người, hãy tổ chức một buổi trình diễn thời trang đa văn hóa. Học sinh có thể trưng bày trang phục truyền thống hoặc thậm chí trang phục hiện đại lấy cảm hứng từ di sản văn hóa của họ.
A: Đề xuất tuyệt vời! Chúng ta cũng có thể kết hợp công nghệ bằng cách tạo mã QR cho từng nền văn hóa, liên kết đến các video ngắn hoặc bài thuyết trình cung cấp thông tin chi tiết sâu hơn về phong tục, truyền thống và lễ kỷ niệm của họ.
(Trả lời bởi Nguyễn Quốc Đạt)
Work in pairs. Discuss the differences between Vietnamese culture and some other cultures you know about. Use the ideas in Getting Started and Reading, and the table and examples below to help you.

Example:
A: South Koreans seem to eat a lot of spicy food, such as kimchi and tteokbokki, while our traditional dishes, like bun cha and pho, are not very spicy in general.
B: I agree. How about music? I think in both countries, young people like to listen to pop music, but K-pop focuses mainly on dance groups while our pop music is usually produced by solo artists.
Thảo luận (1)Hướng dẫn giải
Hướng dẫn dịch:
A: Người Hàn Quốc dường như ăn nhiều đồ ăn cay, chẳng hạn như kim chi và tteokbokki, trong khi các món ăn truyền thống của chúng tôi, như bún chả và phở, nhìn chung không cay lắm.
B: Tôi đồng ý. Thế còn âm nhạc thì sao? Tôi nghĩ ở cả hai nước, giới trẻ đều thích nghe nhạc pop, nhưng K-pop chủ yếu tập trung vào các nhóm nhạc dance trong khi nhạc pop của chúng ta thường do các nghệ sĩ solo sản xuất.
(Trả lời bởi Nguyễn Quốc Đạt)