CRITICAL THINKING. Talk with a partner. Do you think companies also benefit from cause marketing? Why or why not? Do you have any ideas for a cause marketing campaign?
CRITICAL THINKING. Talk with a partner. Do you think companies also benefit from cause marketing? Why or why not? Do you have any ideas for a cause marketing campaign?
Complete the summary notes. Use the words from the reading.
Eatiply | Patagonia | Pay it (6) ____________ |
free (1) _________ for a person in (2) _________ when a customer buys a certain dish or meal. | an outdoor (3) __________ company that encourages its customers to (4) __________, (5) __________, and recycle | customers can (7) ________ for an extra coffee or meal when they buy their own, the company donates this to a needy person; it encourages people to do (8) ___________ good. |
Thảo luận (1)Hướng dẫn giải
1. meal
2. need
3. clothing
4. reduce
5. reuse
6. Forward
7. pay
8. more
Hướng dẫn dịch:
(Trả lời bởi Nguyễn Quốc Đạt)
Eatiply
Patagonia
Pay it Forward
bữa ăn miễn phí cho người có nhu cầu khi khách hàng mua một món ăn, bữa ăn nào đó.
một công ty quần áo ngoài trời khuyến khích khách hàng giảm thiểu, tái sử dụng và tái chế
khách hàng có thể trả thêm tiền cà phê hoặc bữa ăn khi họ tự mua, công ty sẽ tặng số tiền này cho người có hoàn cảnh khó khăn; nó khuyến khích mọi người làm điều tốt hơn.
Answer the questions about "Cause Marketing".
1. The main aim of “Cause Marketing” is to ____________.
a. help a cause b. promote a charity c. recycle products
2. In the "Eatiply" scheme, if you want to help a needy person you need to __________.
a. pay extra money
b. order a special dish or meal
c. sign up for the project
3. In line 10, “them” refers to __.
a. customers
b. clothes
c. the company
4. In the "Pay It Forward" campaign, who pays for the free coffee?
a. acustomer
b. the coffee shop
c. the charity
5. What does “goodwill” mean? (line 17)
a. a positive attitude
b. a good business environment
c. good profits
Thảo luận (1)Hướng dẫn giải
1. a
2. b
3. c
4. a
5. a
Hướng dẫn dịch:
1. Mục đích chính của “Tiếp thị vì lý do” là gì? Giải quyết một nguyên nhân.
2. Trong chương trình "Eatiply", nếu bạn muốn giúp đỡ một người đang gặp khó khăn, bạn cần làm gì? - Gọi một món ăn hoặc bữa ăn đặc biệt.
3. Ở dòng 10, “them” đề cập đến? - Công ty.
4. Trong chiến dịch "Pay It Forward", ai trả tiền cà phê miễn phí? - Một khách hàng.
5. “Thiện chí” nghĩa là gì? (dòng 17) - Thái độ tích cực.
(Trả lời bởi Nguyễn Quốc Đạt)