III. Reading

Bạn chưa đăng nhập. Vui lòng đăng nhập để hỏi bài
datcoder

Read the article again and choose the correct answer A, B, C, or D.

1. What can students in Singapore upload on their digital portfolio?

A. Their curriculum vitae.

B. Their test results.

C. Their study and work experience.

D. Descriptions of their skills.

2. Which of the following can AI chatbots NOT do according to Paragraph B?

A. Explain lessons.

B. Provide physical support.

C. Answer questions.

D. Comment on homework.

3. Which is one benefit of using VR in Hong Kong schools?

A. Organising field trips that take place online.

B. Replacing real-life travel.

C. Reducing the costs of doing experiments.

D. Creating more ways of communication.

4. Which group of students do NOT benefit from personalised learning app?

A. Physics.

B. Language

C. Biology.

D. Chemistry.

5. Which AI applications are useful for students who need additional tutoring?

A. Digital portfolio and personalised learning.

B. All the apps mentioned above.

C. Educational chatbots and virtual reality.

D. Personalised learning app and educational chatbots.

datcoder
21 tháng 9 lúc 12:08

1. C

2. B

3. A

4. B

5. B

Giải thích:

1. Thông tin: This app collects data from the learning and working experience that students upload onto the app. (Ứng dụng này thu thập dữ liệu từ kinh nghiệm học tập và làm việc mà sinh viên tải lên ứng dụng.)

2. Thông tin: These virtual tutors can explain concepts clearly, answer specific questions, and give feedback on homework. Students can seek support from AI chatbots during and after classes so that they can understand the lessons better. (Những gia sư ảo này có thể giải thích các khái niệm một cách rõ ràng, trả lời các câu hỏi cụ thể và đưa ra phản hồi về bài tập về nhà. Học sinh có thể tìm kiếm sự hỗ trợ từ chatbot AI trong và sau giờ học để hiểu bài học tốt hơn.)

3. Thông tin: Guided virtual tours transport students back in time to study the history of Hong Kong or take them to tropical forests to explore endangered species. (Các chuyến tham quan ảo có hướng dẫn sẽ đưa học sinh quay ngược thời gian để nghiên cứu lịch sử Hồng Kông hoặc đưa họ đến các khu rừng nhiệt đới để khám phá các loài có nguy cơ tuyệt chủng.)

4. Thông tin: This app has served as the main distance-learning platform for many Israeli secondary school students who are preparing for advanced examinations in physics. There are also thousands of chemistry and biology students who benefit from this software. (Ứng dụng này đóng vai trò là nền tảng đào tạo từ xa chính cho nhiều học sinh trung học Israel đang chuẩn bị cho các kỳ thi nâng cao về vật lý. Ngoài ra còn có hàng nghìn học sinh học hóa học và sinh học được hưởng lợi từ phần mềm này.)

5. Thông tin: Artificial Intelligence (AI) has had a huge impact on education. (Trí tuệ nhân tạo (AI) đã có tác động rất lớn đến giáo dục.)

Hướng dẫn dịch:

1. Sinh viên ở Singapore có thể tải gì lên hồ sơ kỹ thuật số của mình?

- Kinh nghiệm học tập và làm việc của họ.

2. Điều nào sau đây chatbot AI KHÔNG được làm theo Đoạn B?

- Cung cấp hỗ trợ vật chất.

3. Lợi ích nào của việc sử dụng VR ở các trường học ở Hồng Kông?

- Tổ chức các chuyến tham quan thực tế trực tuyến.

4. Nhóm học sinh nào KHÔNG được hưởng lợi từ ứng dụng học tập cá nhân hóa?

- Ngôn ngữ.

5. Ứng dụng AI nào hữu ích cho học sinh cần dạy thêm?

- Tất cả các ứng dụng nêu trên.