Work in pairs. Discuss the different types of mass media. Make notes in the table below.
Work in pairs. Discuss the different types of mass media. Make notes in the table below.
Work in groups. Discuss the following situations and decide on the most suitable type of media to use in each situation. Provide reasons for your choice.
1. Your school's music club is organising a small concert. You want to promote the event and expect an audience of 30-50 people.
Example:
A: I think we should write an event promotion email and send it to 100 people. I assume 30 per cent of them will show some interest.
B: Email is free of charge, but many people think email advertising or marketing is not credible. So I'm afraid they won't pay much attention to email messages.
C: How about promoting it on social media? we can choose several social networks and create an event page for each one.
2. Your school's social awareness club wants to raise awareness of cyberbullying among teenagers. You have some information and videos you want to share with as many students at your school as possible.
3. Your charity club is collecting books and winter clothes for children in disadvantaged areas. You want to inform as many people as possible about the activity.
Thảo luận (1)Hướng dẫn giải1.
A: I think we should write an event promotion email and send it to 100 people. I assume 30 per cent of them will show some interest.
B: Email is free of charge, but many people think email advertising or marketing is not credible. So I'm afraid they won't pay much attention to email messages.
C: How about promoting it on social media? we can choose several social networks and create an event page for each one.
2.
A: Well, there’s both visual and audio information to send, so I don’t think we can use leaflets and newspapers. Perhaps we should use emails. It will be quick and free.
B: I agree. But not all students in our school have email accounts, or check emails every day. They may not pay attention to our information and videos, or think that they are spam.
C: How about our school website? Everyone can access the website easily and because it’s our school website, people will find it credible enough to watch and read our information.
A: Good idea! And it’ll be free too if we ask for the school’s permission.
B: That shouldn’t be a problem. Since our school also work against bullying, I’m sure we’ll get the permission to post information on our school website
3.
A: Since we’ve got visual information only, I think something simple like leaflets is the way to go. Besides, they’re more affordable for a non-profit making event like this one.
B: I agree that they’re cheap and simple to make. But many people may not pay attention to them. They may mistake our leaflets as advertisements and throw them away.
C: I see. How about social media sites? People can share information with their friends and family quickly, and it should not cost much time or money because there are only a few lines of information to pass on.
A, B: Oh, that’s a good idea.
Hướng dẫn dịch:
1.
Đáp: Tôi nghĩ chúng ta nên viết một email quảng cáo sự kiện và gửi cho 100 người. Tôi cho rằng 30% trong số họ sẽ tỏ ra quan tâm.
B: Email là miễn phí, nhưng nhiều người cho rằng quảng cáo hoặc tiếp thị qua email là không đáng tin cậy. Vì vậy tôi sợ họ sẽ không chú ý nhiều đến tin nhắn email.
C: Còn việc quảng cáo nó trên mạng xã hội thì sao? chúng ta có thể chọn một số mạng xã hội và tạo trang sự kiện cho mỗi mạng.
2.
A: Vâng, có cả thông tin hình ảnh và âm thanh để gửi, vì vậy tôi không nghĩ chúng ta có thể sử dụng tờ rơi và báo. Có lẽ chúng ta nên sử dụng email. Nó sẽ nhanh chóng và miễn phí.
B: Tôi đồng ý. Nhưng không phải tất cả học sinh trong trường chúng tôi đều có tài khoản email hoặc kiểm tra email hàng ngày. Họ có thể không chú ý đến thông tin và video của chúng tôi hoặc cho rằng đó là thư rác.
C: Thế còn trang web của trường chúng ta thì sao? Mọi người đều có thể truy cập trang web một cách dễ dàng và vì đây là trang web của trường chúng tôi nên mọi người sẽ thấy nó đủ đáng tin cậy để xem và đọc thông tin của chúng tôi.
Đáp: Ý kiến hay đấy! Và nó cũng sẽ miễn phí nếu chúng tôi xin phép nhà trường.
B: Đó không phải là một vấn đề. Vì trường học của chúng tôi cũng nỗ lực chống lại nạn bắt nạt nên tôi chắc chắn rằng chúng tôi sẽ được phép đăng thông tin lên trang web của trường.
3.
A: Vì chúng tôi chỉ có thông tin trực quan nên tôi nghĩ thứ gì đó đơn giản như tờ rơi là cách tốt nhất. Ngoài ra, chúng còn có giá cả phải chăng hơn cho một sự kiện phi lợi nhuận như sự kiện này.
B: Tôi đồng ý rằng chúng rẻ và dễ làm. Nhưng nhiều người có thể không chú ý đến chúng. Họ có thể nhầm tờ rơi của chúng tôi là quảng cáo và vứt chúng đi.
C: Tôi hiểu rồi. Làm thế nào về các trang truyền thông xã hội? Mọi người có thể chia sẻ thông tin với bạn bè và gia đình của họ một cách nhanh chóng và không tốn nhiều thời gian hay tiền bạc vì chỉ có một vài dòng thông tin được truyền đi.
A, B: Ồ, đó là một ý tưởng hay.
(Trả lời bởi datcoder)
Report your answers to the whole class. Vote for the best idea for each situation.
Thảo luận (1)Hướng dẫn giảiHi everyone, our group discussed suitable ideas for each situation and the following is our answer. For the first situation, we decided to put flyers and posters up around the school in places where students usually hang out, like the music rooms and cafeteria. For the second one, we decided to create some eye-catching infographics or short videos explaining the different types of cyberbullying and its impact and post them on the school's social media pages and even encourage students to share them on their own accounts. For the last situation, we also decided to use social media to post photos of the types of donations we're collecting and share stories about the children who will benefit. Here, we can use catchy hashtags and encourage people to share our posts to reach a wider audience. That’s all for our answers to the three situations. Thanks for listening.
Tạm dịch:
Chào mọi người, nhóm mình đã thảo luận những ý tưởng phù hợp cho từng tình huống và sau đây là câu trả lời của mình. Với tình huống đầu tiên, chúng mình quyết định dán tờ rơi và áp phích xung quanh trường ở những nơi học sinh thường lui tới, như phòng nhạc và căng tin. Đối với tính huống thứ hai, chúng mình quyết định tạo một số đồ họa thông tin hoặc video ngắn bắt mắt giải thích các loại bắt nạt trực tuyến khác nhau và tác động của nó, đồng thời đăng chúng lên các trang mạng xã hội của trường và thậm chí khuyến khích học sinh chia sẻ chúng trên tài khoản của chính các bạn. Đối với tình huống cuối cùng, chúng mình cũng quyết định sử dụng mạng xã hội để đăng ảnh về các loại quyên góp mà chúng mình đang quyên góp và chia sẻ những câu chuyện về những trẻ em sẽ được hưởng lợi. Tại đây, chúng mình có thể sử dụng các hashtag hấp dẫn và khuyến khích mọi người chia sẻ bài đăng của mình để tiếp cận nhiều đối tượng hơn. Đó là tất cả câu trả lời của chúng mình cho ba tình huống. Cảm ơn đã lắng nghe.
(Trả lời bởi datcoder)