'' dấu bây giờ cha mẹ đôi khi ...... thương con đâu đồng nghĩ với chiều'' hãy viết bài văn nghị luận trình bày suy nghĩ của em
'' dấu bây giờ cha mẹ đôi khi ...... thương con đâu đồng nghĩ với chiều'' hãy viết bài văn nghị luận trình bày suy nghĩ của em
giải toán thực tế bằng cách lập hệ phương trình
1)theo các chuyên gia về sức khỏe,người trưởng thành cần đi bộ từ 5000 bước mỗi ngày sẽ rất tốt cho sức khỏe. để rèn luyện sức khỏe,anh Sơn và chị Hà đề ra mục tiêu mỗi ngày một người phải đi bộ ít nhất 6000 bước . Hai người cùng đi bộ ở công viên và thấy rằng, nếu cùng đi trong 2 phút thì anh Sơn bước nhiều hơn chị Hà 20 bước. Hai người cùng giữ nguyên tốc độ như vậy nhưng chị Hà đi trong 5 phút thì lại nhiều hơn anh Sơn đi trong 3 phút là 160 bước . Hỏi mỗi ngày Anh sơn và chị Hà cùng đi bộ trong 1 giờ thì họ đã đạt được số bước tối thiểu mà mục tiêu đề ra chưa? ( Giả sử tốc độ đi bộ hằng ngày của hai người không đổi?.
Gọi số bước mà anh Sơn, chị Hà lần lượt đi được trong 1 phút là `x;y` (bước)
Điều kiện: `x;y ∈ N`*
Do nếu đi trong 2 phút thì anh Sơn bước nhiều hơn chị Hà 20 bước nên:
`2(x - y) = 20`
`=> x - y = 10 (1) `
Nếu chị Hà đi trong 5 phút, anh Sơn đi trong 3 phút thì số bước chị Hà nhiều hơn anh Sơn là 160 bước nên:
`5y - 3x = 160 (2)`
Từ (1)(2) ta có hệ phương trình:
`{(x - y = 10),(5y - 3x = 160):}`
`<=> {(x = 105),(y=95):}` (Thỏa mãn)
Vậy số bước mà anh Sơn, chị Hà lần lượt đi được trong 1 phút là 105 và 95 bước
Trong 1 giờ anh Sơn đi được: `105 . 60 = 6300` (bước) -> Đủ chỉ tiêu
Trong 1 giờ chj Hà đi được: `95 . 60 = 5700` (bước) -> Chưa đủ chỉ tiêu
Vậy ...
tìm cặp số tự nhiên (x,y)thỏa mãn3x3-xy=3
nêu những đóng góp của người dân hà nội trong cuộc kháng chiến chống quân xâm lược Anh cuối thế kỷ 18 góp phần làm nên kì tích ngọc hồi đống đa
có nhầm không vậy bạn? Kháng chiến chống quân xâm lược Thanh chứ nhỉ?
Mn ơi giúp mình với
III. Build sentences
1.Most of young people/spend/time/part-time work
2.My students/ so far/find/English/ most important
3.If/ you/wish/live/ better/ you/ spend/time/ economically
4. Experience/ so necessary/that/ you/may/get/job/without many things/but being experienced
5.It/ supposed/that/ your good English/always/ advantage/ spite of/ age
6.Few people/ before/ know/ to study English carefully/ best way/ to/ future
7.It/ always/take/ one/ long time/ master/ a subject/ such as English
8.it/cost/me/much money/ by now/find/ myself/ stupid/ without English
Most young people spend time on part-time work.
My students have so far found English to be the most important subject.
If you wish to live better, you should spend time studying economically.
Experience is so necessary that you may get a job without many things but being experienced.
It is supposed that your good English will always be an advantage in spite of your age.
Few people knew before that studying English carefully is the best way to prepare for the future.
It always takes a long time to master a subject such as English.
It has cost me much money by now to find myself feeling stupid without English.
1.Most of young people/spend/time/part-time work
Most of young people spend time on part-time work
2.My students/ so far/find/English/ most important
My students have so far found English the most important
3.If/ you/wish/live/ better/ you/ spend/time/ economically
If you wish to live better, you should spend time economically
4. Experience/ so necessary/that/ you/may/get/job/without many things/but being experienced
Experience is so necessary that you may get a job without many things but being experienced
Mn ơi giúp mình với
I. Write in different ways
1.the snow/ so thick/vehicles/ have/ wait/long
=snow/ too thick/for/vehicles/ go on
=vehicles/ prevented/ going on/ thick snow
=If/ there/ no thick snow/vehicles/not/ wait/long
=Unless/there/ thick snow/vehicles/ go on
2. This film/too long/ my grandmother/ see/to/ end
=film/so long/grandmother/not/see/to/end
=grandmother/can't see/film/as/it/ very long
=if/film/ not very long/ grandmother/ see/it/to/end
=Unless/film/ very long/ grandmother/see/it/to/end
II. Write in another way with the same meaning
1.I/rather/not go/school/ on foot/ this cold weather
=I/ prefer/ ride/bike/school/ this cold weather
2.I/ rather/he/ do/ housework/ for me/ study
=I/ prefer/him/do/ housework/ for me/ study
3.I/ rather/ go gut/ than/stay/home/together/ these children
=I/ prefer/ go out/to/stay/home/together/ these children
4. The puzzle/ easy enough/for/ smart boy/ solve/ quickly
=smart boy/ can solve/ puzzle/for/it/ very easy
5.road/too narrow/ even a bus/ stop/ a while
=Even a bus/not/stop/ a while/ because/ road/ very narrow
I. Write in different ways
1.The snow is so thick that vehicles have to wait a long time.
The snow is too thick for vehicles to go on.
Vehicles are prevented from going on due to thick snow.
If there were no thick snow, vehicles would not wait long.
Unless there is thick snow, vehicles can go on.
2. This film is too long for my grandmother to see to the end.
The film is so long that my grandmother cannot see it to the end.
My grandmother can't see the film as it is very long.
If the film were not very long, my grandmother could see it to the end.
Unless the film is very long, my grandmother can see it to the end.
II. Write in another way with the same meaning
1.I would rather not go to school on foot in this cold weather.
I prefer to ride my bike to school in this cold weather.2.I would rather he do housework for me than study.
I prefer him to do housework for me instead of studying.3.I would rather go out than stay home with these children.
I prefer to go out rather than stay home with these children.4.The puzzle is easy enough for a smart boy to solve quickly.
A smart boy can solve the puzzle because it is very easy.5.The road is too narrow for even a bus to stop for a while.
Even a bus cannot stop for a while because the road is very narrow.1.the snow/ so thick/vehicles/ have/ wait/long
The snow is so thick that the vehicles have to wait too long
=snow/ too thick/for/vehicles/ go on
The snow is too thick for the vehicles to go on
=vehicles/ prevented/ going on/ thick snow
The vehicles are prevented from going on the thick snow
=If/ there/ no thick snow/vehicles/not/ wait/long
If there were no thick snow, the vehicles wouldn't have to to wait for long
=Unless/there/ thick snow/vehicles/ go on
Unless there were thick snow, the vehicles would go on
II. Write in another way with the same meaning
1.I/rather/not go/school/ on foot/ this cold weather
I would rather not go to school on foot in this cold weather
=I/ prefer/ ride/bike/school/ this cold weather
I prefer riding a bike to school in this cold weather
2.I/ rather/he/ do/ housework/ for me/ study
I would rather he did the housework for me to study
=I/ prefer/him/do/ housework/ for me/ study
I prefer him to do the housework for me to study
3.I/ rather/ go gut/ than/stay/home/together/ these children
I would rather go out than stay at home together with these children
=I/ prefer/ go out/to/stay/home/together/ these children
I prefer going out to staying at home together with these children
4. The puzzle/ easy enough/for/ smart boy/ solve/ quickly
The puzzle is easy enough for the smart boy to solve quickly
=smart boy/ can solve/ puzzle/for/it/ very easy
The smart boy can solve the puzzle for it is very easy
5.road/too narrow/ even a bus/ stop/ a while
The road is too narrow for even a bus to stop for a while
=Even a bus/not/stop/ a while/ because/ road/ very narrow
Even a bus can't stop for a while because the road is very narrow
Xét ΔEDC có AB//DC
nên \(\dfrac{EA}{AD}=\dfrac{EB}{BC}\)
mà AD=BC
nên EA=EB
Ta có: EA+AD=ED
EB+BC=EC
mà EA=EB và AD=BC
nên ED=EC
=>ΔEDC cân tại E
tính và làm tròn kết quả đến hàng phần nghìn của 2,25-2,(3)
`2,25 - 2,(3) = 9/4 - 7/3 = 27/12 - 28/12 = -1/12 = -0,08(3) = -0,083`
Ta có phép tính:
\(2,25-2,\left(3\right)\)
\(=0,25-0,\left(3\right)\)
\(=\dfrac{1}{4}-\dfrac{1}{3}\)
\(=-\dfrac{1}{12}=-0,0833...\)
Làm tròn kết quả của phép tính \(2,25-2,\left(3\right)\) đến phần nghìn ta được -0,083.
\(2,25-2,\left(3\right)\\
=\dfrac{9}{4}-\dfrac{7}{3}\\
=\dfrac{27}{12}-\dfrac{28}{12}\\
=-\dfrac{1}{12}\\
=-0,08\left(3\right)\)
Làm tròn kết quả đến hàng phần nghìn được: \(-0,083\)
Tìm nghiệm nguyên : 2xy - 6x - 5y - 18=0
`2xy - 6x - 5y - 18 = 0`
`=> 2x(y - 3) = 5y + 18`
`=> 2x = (5y + 18)/(y-3)` với `y ne 3`
`=> 2x = (5y - 15 + 33)/(y-3) `
`=> 2x = 5 + 33/(y-3) `
Do ` 2x` là số nguyên `=> 33/(y-3)` là số nguyên
`=> 33 vdots y - 3`
`=> y - 3 in Ư(33) = {-33;-11;-3;-1;1;3;11;33}`
Ta có bảng giá trị:
`y-3` | `-33` | `-11` | `-3` | `-1` | `1` | `3` | `11` | `33` |
`y` | `-30` | `-8` | `0` | `2` | `4` | `6` | `14` | `36` |
`2x` | `4` | `2` | `-6` | `-28` | `38` | `16` | `8` | `6` |
`x` | `2` | `1` | `-3` | `-14` | `19` | `8` | `4` | `3` |
Vậy ...
Tìm giá trị nhỏ nhất của các biểu thức:
a) A = \(2x^2\) - 2x
b) B = \(2x^2\) - 5x + 4
c) C = \(x^2\) + x + 2
`A = 2x^2 - 2x`
`= 2(x^2 - x)`
`= 2(x^2 - 2 x . 1/2 + 1/4 - 1/4) `
`= 2(x- 1/2)^2 - 1/2`
Do `(x- 1/2)^2 >=0` với mọi `x`
`=> 2(x- 1/2)^2 >=0` với mọi `x`
`=> 2(x- 1/2)^2 - 1/2 > = -1/2` với mọi `x`
Dấu = có khi:
`(x - 1/2)^2 = 0`
`<=> x - 1/2 = 0`
`<=> x =1/2`
Vậy ...
`B = 2x^2 - 5x + 4`
`= 2 (x^2 - 5/2 . x + 2) `
`= 2 (x^2 - 2 . 5/4 . x + 25/16 + 7/16) `
`= 2 (x - 5/4)^2 + 7/8`
Do `2 (x - 5/4)^2 >= 0` với mọi x
`=> 2 (x - 5/4)^2 + 7/8 >= 7/8` với mọi x
Dấu = có khi:
`(x - 5/4)^2 = 0`
`<=> x - 5/4 = 0`
`<=> x = 5/4`
Vậy ...
`C = x^2 + x + 2 `
`= x^2 + 2x . 1/2 + 1/4 + 7/4`
`= (x + 1/2)^2 + 7/4`
Do `(x + 1/2)^2 >=0` với mọi x
`<=> (x + 1/2)^2 + 7/4 >= 7/4 ` với mọi x
Dấu = có khi:
`(x + 1/2)^2 = 0`
`<=> x + 1/2 = 0`
`=> x = -1/2`
Vậy ...