Bạn chưa đăng nhập. Vui lòng đăng nhập để hỏi bài
Lê Quỳnh  Anh

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 43 to 50.

Even before the turn of the century, movies began to develop in two major directions: the realistic and the formalistic. Realism and formalism are merely general, rather than absolute, terms. When used to suggest a tendency toward either polarity, such labels can be helpful, but in the end they are just labels. Few films are exclusively formalist in style, and fewer yet are completely realist. There is also an important difference between realism and reality, although this distinction is often forgotten. Realism is a particular type, whereas physical reality is the source of all the raw materials of film, both realistic and formalistic. Virtually, all movie directors go to the photographable world for their subject matter, but what they do with this material- how they shape and manipulate it- determines their stylistic emphasis.

Generally speaking, realistic films attempt to reproduce the surface of concrete reality with a minimum of distortion. In photographing objects and events, the Filmmaker tries to suggest the copiousness of life itself. Both realist and formalist film directors must select (and hence emphasize) certain details from the chaotic sprawl of reality. But the element of selectivity in realistic films is less obvious. Realists, in short, to preserve the illusion that their film world is unmanipulated, an objective mirror the actual world. Formalists, on the other hand, make no such pretense. They deliberately stylize and distort their raw materials so that only the very naive would mistake a manipulated image of an object or event for the real thing. We rarely notice the style in a realistic movie; the artist tends to be self-effacing. The filmmakers are more concerned with what is being shown than how it is manipulated. The camera is used conservatively. It is essentially a recording mechanism that produces the surface of tangible objects with as little commentary as possible. A high premium is placed on simplicity, spontaneity, and directness. It is not to suggest that these movies lack artistry, however, for at its best the realistic cinema specializes in art that conceals art.

The phrase "this distinction" in the first paragraph refers to the difference between

A. general and absolute

B. physical reality and raw materials

C. formalists and realists

D. realism and reality

Dương Hoàn Anh
18 tháng 5 2018 lúc 8:40

Đáp án D

Thông tin: There is also an important difference between realism and reality, although this distinction is often forgotten.

Dịch nghĩa: Ngoài ra còn có một sự khác biệt quan trọng giữa chủ nghĩa thực tế và thực tế, mặc dù sự khác biệt này thường bị bỏ quên.

Phương án D. realism and reality = chủ nghĩa thực tế và thực tế; là phương án chính xác nhất.

          A. general and absolute = nói chung và tuyệt đối.

Realism and formalism are merely general, rather than absolute, terms = Chủ nghĩa hiện thực và chủ nghĩa hình thức chỉ là những khái niệm nói chung, chứ không phải tuyệt đối.

Đây không phải là điều mà this distinction nói đến.

          B. physical reality and raw materials = thực tại vật lý và nguyên liệu thô

Realism is a particular type, whereas physical reality is the source of all the raw materials of film, both realistic and formalistic = Chủ nghĩa hiện thực là một loại đặc biệt, trong khi thực tế vật chất là nguồn gốc của tất cả các nguyên liệu thô của các bộ phim, cả thực tế và mang tính hình thức.

Đây không phải là điều mà this distinction nói đến.

          C. formalists and realists = Những người theo chủ nghĩa hình thức và những người theo chủ nghĩa hiện thực.

Realists, in short, to preserve the illusion that their film world is unmanipulated, an objective mirror the actual world. Formalists, on the other hand, make no such pretense. = Những người theo chủ nghĩa hiện thực, tóm lại, để bảo tồn ảo tưởng rằng thế giới phim ảnh của họ là không bị thao túng, một tấm gương khách quan của thế giới thực tế. Những người theo chủ nghĩa hình thức, mặt khác, không giả vờ như vậy.

Đây không phải là điều mà this distinction nói đến.


Các câu hỏi tương tự
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết