Bạn chưa đăng nhập. Vui lòng đăng nhập để hỏi bài
Lê Quỳnh  Anh

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct answer to each of the questions from 36 to 42.

It is commonly believed in the United States that school is where people go to get an education. Nevertheless, it has been said that today children interrupt their education to go to school. The distinction between schooling and education implied by this remark is important.

Education is much more open-ended and all-inclusive than schooling. Education knows no bounds. It can take place anywhere, whether in the shower or on the job, whether in a kitchen or on a tractor. It includes both the formal learning that takes place in schools and the whole universe of informal learning. The agents of education can range from a revered grandparent to the people debating politics on the radio, from a child to a distinguished scientist. Whereas schooling has a certain predictability, education quite often produces surprises. A chance conversation with a stranger may lead a person to discover how little is known of other religions. People are engaged in education from infancy on. Education, then, is a very broad, inclusive term. It is a lifelong process, a process that starts long before the start of school and one that should be an integral part of one's entire life.

Schooling, on the other hand, is a specific, formalized process, whose general pattern varies little from one setting to the next. Throughout a country, children arrive at school at approximately the same time, take assigned seats, are taught by an adult, use similar textbooks, do homework, take exams, and so on. The slices of reality that are to be learned, whether they are the alphabet or an understanding of the workings of government, have usually been limited by the boundaries of the subject being taught. For example, high school students know that they are not likely to find out in their classes the truth about political problems in their communities or what the newest filmmakers are experimenting with. There are definite conditions surrounding the formalized process of schooling.

The passage supports which of the following conclusions?

AWithout formal education, people would remain ignorant

B. Education systems need to be radically reformed

CGoing to school is only part of how people become educated

DEducation involves many years of professional training

Dương Hoàn Anh
15 tháng 9 2018 lúc 15:25

Đáp án C

Dịch bài: Bài viết có thể đưa ra kết luận nào sau đây?

A. Nếu không có giáo dục chính thức, người ta vẫn không biết gì.

B. Hệ thống giáo dục cần phải được cải cách triệt để.

C. Đi học chỉ là một phần của giáo dục.

D. Giáo dục gồm nhiều năm đào tạo chuyên nghiệp.

Giải thích: Thông tin ở câu: “Education is much more open-ended and all-inclusive than schooling.”

Bài dịch

Ở Hoa Kỳ, người ta thường tin rằng trường học là nơi mọi người tới để có được nền giáo dục. Tuy nhiên, người ta nói rằng ngày nay trẻ em gián đoạn việc giáo dục của chúng để đi đến trường. Sự phân biệt giữa trường học và giáo dục bởi lời nhận xét này là rất quan trọng.

Giáo dục là vô tận và phổ cập rộng hơn so với định nghĩa “trường học”. Giáo dục không có giới hạn. Nó có thể diễn ra bất cứ nơi nào, cho dù trong các buổi biểu diễn hoặc trong công việc, dù ở trong một nhà bếp hoặc trên một máy kéo. Nó bao gồm cả việc học tập chính thức diễn ra tại các trường học và việc học không chính thức diễn ra khắp mọi nơi. Chủ thể của việc giáo dục có thể là từ ông bà cho đến những người tranh luận chính trị trên các đài phát thanh, từ một đứa trẻ đến một nhà khoa học nổi tiếng. Trong khi trường học có những dự báo nhất định thì giáo dục khá bất ngờ. Một cuộc trò chuyện tình cờ với một người lạ sẽ khiến ai đó hiểu biết chút ít về các vùng đất khác. Mọi người đang tham gia vào giáo dục từ giai đoạn đầu. Giáo dục là một thuật ngữ rất rộng. Đó là một quá trình lâu dài, bắt đầu từ rất lâu trước khi đi học, và là một phần không thể thiếu trong cuộc sống của con người.

Trường học, mặt khác, là một quá trình chuẩn hóa cụ thể, có mô hình chung thay đổi từ một hệ thống nhỏ đến lớn. Ở một quốc gia, trẻ em đến trường vào khoảng thời gian nhất định, ngồi chỗ được chỉ định, được giảng dạy bởi một người trưởng thành, sử dụng các loại sách giáo khoa giống nhau, làm bài tập ở nhà, làm bài kiểm tra, và nhiều thứ khác. Một vài sự thật là được dạy, trong khi, dù là bảng chữ cái hay các hoạt động của chính phủ, thường bị giới hạn trong giảng dạy. Ví dụ, học sinh trung học biết rằng chúng sẽ không thể tìm ra những vấn để chính trị thực tại trong cộng đồng của họ hoặc những điều các nhà làm phim mới nhất đang thử nghiệm trong trường học. Đây chắc chắn là tình trạng đang diễn ra ở bất kì trường học nào