Viết 1 lá thư phản ánh về tình trạng học sinh đi xe điện ko đội mũ bảo hiểm Bằng tiếng anh

Liên quan đến tình hình tai nạn giao thông, đã có nhiều con số, nhiều hình ảnh, bài viết, phóng sự…làm chúng ta phải giật mình, đặc biệt là theo thống kê gần đây thì số vụ tai nạn giao thông có nguyên nhân liên quan tới xe gắn máy chiếm trên 70%. Mà trong các chấn thương liên quan đến xe máy thì chấn thương sọ não chiếm khoảng 2/3 gây nên tỷ lệ tử vong cao hoặc để lại di chứng nặng nề. Như vậy, có thể nói, chấn thương sọ não chiếm đến 46,67% các vụ tai nạn giao thông - một con số kinh khủng và rùng rợn.

Để khắc phục tình trạng này không có cách nào khác là phải đội mũ bảo hiểm khi đi mô tô, xe gắn máy trên tất cả các tuyến đường. Tuy nhiên, chúng ta cũng biết rằng: mũ bảo hiểm chỉ có tác dụng bảo vệ, hạn chế chấn thương cho đầu khi gặp sự cố tai nạn. Khi tham gia giao thông an toàn, bên cạnh việc đội mũ bảo hiểm (quan trọng nhất là chọn size phải phù hợp với đầu, phải vừa vặn, khít với vòng đầu) người tham gia giao thông cần nghiêm túc thực hiện đúng và đầy đủ các quy tắc điều khiển phương tiện tham gia giao thông như đi đúng làn đường, không phóng nhanh vượt ẩu, không vượt đèn đỏ, không chở quá số người quy định…

Như vậy, ý thức, thái độ của mọi người dân phải dần tự giác nâng cao, nghiêm túc chấp hành và thực hiện tốt các quy định về an toàn giao thông là biện pháp quan trọng hàng đầu.”

Quy định về đội mũ bảo hiểm cho người đi xe mô tô, xe gắn máy, xe đạp máy.

Theo khoản 2, điều 30; khoản 2, điều 31 Luật giao thông đường bộ và Điều 8 của Thông tư liên tịch số 06/2013/TTLT-BKHCN-BCT-BCA-BGTVT ngày 28/02/1013 của Bộ Khoa học và công nghệ - Bộ Công thương - Bộ Công an - Bộ Giao thông vận tải quy định người điều khiển, người ngồi trên các phương tiện xe mô tô, xe gắn máy, xe đạp máy khi tham gia giao thông phải đội mũ bảo hiểm “dành cho người đi mô tô, xe máy” có cài quai đúng quy cách.

Giải thích về “mũ bảo hiểm dành cho người đi mô tô, xe máy” và “cài quai đúng quy cách”.

* Theo khoản 2, điều 8 Thông tư liên tịch số 06 quy định “cài quai đúng quy cách” như sau:

Mũ bảo hiểm có tác dụng bảo vệ, hạn chế tối đa phần chấn thương trên đầu, nhất là chấn thương sọ não, khi xảy ra tai nạn. do vậy, khi chọn mũ bảo hiểm, nên mua các loại mũ đã được kiểm tra, thử nghiệm, đảm bảo tiêu chuẩn chất lượng (thường có dán tem trên mũ). Chỉ có mũ bảo hiểm đảm bảo chất lượng mới có tác dụng bảo vệ cho người đi xe máy khi chẳng may gặp tai nạn rủi ro.

Đội mũ bảo hiểm đúng cách: Mũ bảo hiểm khác với các loại mũ nên không phải muốn đội thế nào cũng được. Nếu bạn đội mũ bảo hiểm không đúng cách: Không chịu cài khóa ở mũ, chỉ đội mủ hờ hay bên trong mũ bảo hiểm còn đội cả loại mũ khác, thì khi tai nạn xảy ra mũ bảo hiểm hầu như không còn tác dụng. Vì vậy đội mũ bảo hiểm đúng cách rất quan trọng.

Trước hết bạn phải kiểm tra xem mũ có vừa vặn với đầu mình không. Đội mũ quá to thì dễ bị rơi, mũ nhỏ sẽ có cảm giác khó chịu, lần sau bạn sẽ không muốn đội mũ bảo hiểm nữa.

Ba bước đội mũ bảo hiểm đúng cách:

Bước 1: Chọn loại mũ vừa kích cở đầu.

Bước 2: Hãy mở dây quai mũ sang hai bên cho thẳng và đội mũ lên đầu sao cho vành dưới mũ song song với chân mày.

Bước 3:chỉnh khóa bên của dây quay mũ sao cho dây quay mũ nằm sát phía dưới tai.

Bước 4: cài khóa nằm ở dưới phía cằm và chỉnh quay mũ sao cho có thể nhét hai ngón tay dưới cằm là được.

* Mũ bảo hiểm “dành cho người đi mô tô, xe máy”: căn cứ theo Thông tư liên tịch số 06 và Quy chuẩn kỹ thuật quốc gia QCVN 2:2008/BKHCN phải đảm bảo các tính năng:

- Mũ phải có cấu tạo đủ 03 bộ phận: vỏ mũ, đệm hấp thụ xung động bên trong vỏ mũ (đệm bảo vệ) và quai đeo.

- Được gắn dấu hợp quy CR (Đã được chứng nhận hợp quy)

- Trên mũ bảo hiểm có ghi nhãn hàng hoá theo quy định của pháp luật. Cụ thể: Nhãn mũ phải có đầy đủ các thông tin như: tên sản phẩm là “Mũ bảo hiểm cho người đi mô tô, xe máy”; tên và địa chỉ cơ sở sản xuất (hoặc tên và địa chỉ cơ sở nhập khẩu, xuất xứ - trong trường hợp là mũ nhập khẩu); cỡ mũ; tháng, năm sản xuất.

Quy định về xử phạt.

Căn cứ theo Nghị định 171/2013/NĐ-CP ngày 24/6/2019 của Chính phủ quy định xử phạt tiền từ 100.000 - 200.000 đồng đối với hành vi người điều khiển, người ngồi trên xe mô tô, xe gắn máy, xe đạp máy không đội mũ bảo hiểm “dành cho người đi mô tô, xe máy” hoặc đội “mũ bảo hiểm cho người đi mô tô, xe máy” mà không cài quai đúng quy cách. Ngoài ra, nếu người điều khiển xe mô tô, xe gắn máy, xe đạp máy chở người ngồi trên các loại phương tiện trên mà không đội mũ bảo hiểm “ dành cho người đi mô tô, xe máy” thì cũng sẽ bị xử phạt từ 100.000 - 200.000 đồng.

Với nhiều hình thức giáo dục, tuyên truyền về việc bắt buộc đội mũ bảo hiểm, tính đến thời gian vừa qua 100% cán bộ, giáo viên, nhân viên và học sinh trong nhà trường không vi phạm pháp luật về Luật An toàn giao thông và nâng cao hơn hiểu biết của mình về pháp luật An toàn giao thông cũng như việc nghiêm chỉnh chấp hành đội mũ bảo hiểm đúng quy cách.

😀😀😀  Ý kiến j ak 😀😀...
1 tháng 10 2019 lúc 21:14

Dạ ...

Mong bạn đọc kĩ đề ạ

Viết 1 lá thư phản ánh về tình trạng học sinh đi xe điện ko đội mũ bảo hiểm Bằng tiếng anh

quên sory chờ mik xíu

Regarding the situation of traffic accidents, there have been many numbers, images, arles, reports ... startling us, especially according to recent statiss, the number of traffic accidents has The number of employees related to motorcycles accounts for over 70%. But in motor-related injuries, brain injuries account for about two-thirds of the time, resulting in high mortality rates or severe sequelae. Thus, it can be said that brain injury accounts for 46.67% of traffic accidents - a terrible and scary number.

To overcome this situation, there is no other way to wear a helmet when riding a motorbike or motorcycle on all roads. However, we also know that helmets only have a protective effect, limiting head injuries when an accident occurs. When paripating in safe traffic, besides wearing a helmet (the most important thing is to choose the right size for the head, must fit, fit the round head) people in traffic need to strictly comply with it properly and fully. enough rules to control vehicles paripating in traffic such as right lane, not rushing over reckless, not passing red lights, not carrying more than the prescribed number ...

Therefore, the awareness and attitude of every citizen must gradually improve their self-awareness, seriously comply with and implement well the regulations on traffic safety as the most important measure. "

Provisions on wearing helmets for motorcyclists, mopeds and motor bicycles.
According to Clause 2, Arle 30; Clause 2, Arle 31 of the Road Traffic Law and Arle 8 of Joint Circular No. 06/2013 / TTLT-BKHCN-BCT-BCA-BGTVT of February 28, 2013 of the Ministry of Science and Technology - Ministry of Industry and Trade - The Ministry of Public Security - the Ministry of Transport shall prescribe drivers and people sitting on motorbikes, mopeds and motorized bicycles to wear a helmet "for motorcyclists, when paripating in traffic". motorbike ”with proper straps.

Explain "helmets for motorcyclists, motorbikes" and "proper straps".
* According to Clause 2, Arle 8 of Joint Circular No. 06 stipulating "proper straps setting" as follows:

Helmets have a protective effect, minimize the amount of head injury, especially trauma brain injury, when an accident occurs. Therefore, when choosing a helmet, should buy the type of hat has been tested, tested, quality assurance standards (often stamped on the hat). Only quality safety helmets can protect motorcyclists when they encounter accidents.

Wear the helmet properly: Helmets are different from other types of helmet so you don't want to wear anything. If you wear the helmet incorrectly: Do not wear the buckle on the hat, only wear latex or inside the helmet and wear a different type of helmet, then when the accident occurs, the helmet will almost no longer work. So wearing the right helmet is very important.

First, you have to check if the hat fits your head. Wearing a big hat is easy to fall off, a small cap will feel uncomfortable, next time you will not want to wear a helmet anymore.

Three steps to wearing a helmet properly:

Step 1: Choose a size hat size.

Step 2: Open the straps to the sides straight and put the hat on the head so that the lower rim of the hat parallel to the eyebrows.

Step 3: Adjust the side lock of the cords so that the cords are located below the ears.

Step 4: Set the lock on the bottom of the chin and rotate the hat so that two fingers can be inserted under the chin.

* Helmets "for motorcyclists and motorbikes": Pursuant to Joint Circular No. 06 and National Technical Regulation QCVN 2: 2008 / BKHCN must ensure the following features:

- Hats must be made up of 03 parts: a hat, an absorbent cushion inside the cover (protective cushion) and a strap.

- Marked with CR conformity mark (Certificate of conformity)

- On the helmet is labeled with the goods as prescribed by law. Specifically: The hat label must contain all the following information: product name is "Helmets for motorcyclists and motorbikes"; name and address of the manufacturer (or name and address of the import establishment, origin - in the case of import hats); cap size; month, year of manufacture.

Regulations on sanctions.
Pursuant to the Government's Decree No. 171/2013 / ND-CP of November 13, 2013, imposing fines of between VND 100,000 and 200,000 on acts of drivers or people sitting on motorbikes and mopeds, motor bicycles without a helmet “for motorcyclists, motorbikes” or “helmets for motorcyclists and motorbikes” without proper straps. In addition, if drivers of motorcycles, mopeds or motorbikes carry passengers on the above vehicles without wearing helmets "for motorcyclists and motorbikes", they will also be sanctioned. from 100,000 to 200,000 VND.

With many forms of education and propaganda about compulsory helmet wearing, up to the last time, 100% of school officials, teachers, staff and students have not violated the Law on Safety information and improve their understanding of Traffic Safety legislation as well as the strict compliance with safety helmet.

được chưa bn

😀😀😀  Ý kiến j ak 😀😀...
1 tháng 10 2019 lúc 21:18

Đi thi mak dùng bài này thì chắc chớt qá...

nhưng dù sao cx thank nha ...

Tặng bạn 2k 

1. Purpose:

In order to promote education and widely propagate the provisions of law on the wearing of helmets for motorcyclists, motorbikes and electric bicycles for children; create the interest and consensus of the whole society in observing the law provisions on wearing helmets for students.

Ensuring all students wear helmets when riding on motorcycles, motorcycles, electric bicycles, contributing to reducing the consequences of traffic accidents for students.

2 / Request:

Propagate and widely disseminate to mass organizations in the school; to individual cadres, teachers, staff, and students throughout the school and spread to the parents of students the regulations of the law on wearing helmets for motorcyclists, motorbikes, electric bicycles for students and the Plan No ... / KH-BATGT dated ... / ... / 20 ... of the City Traffic Safety Committee on the action plan to comply with the law on wearing helmets insurance for children in the year 20 ... in the city ……… ... Creating a strong change, forming a helmet wearing habit, a sense of self-compliance with the compulsory helmet wearing policy. with students.

Promoting the role of organizations in the school, especially the Ho Chi Minh Communist Youth Union, Ho Chi Minh Pioneering Youth Team, Red Star Team in organizing propaganda activities about the teams' regulations helmets in students.

Organize regular monitoring and supervision of compliance with regulations on helmet wearing for children through schools.

Close association between propaganda, advocacy and reminder activities with the evaluation and evaluation of emulation schools.

II / CONTENT OF IMPLEMENTATION

1 / Contents of propagation and education:

Form:

- Visual and direct propaganda in the school by the following forms:

+ Posters, banners, slogans;

+ Propaganda in the broadcast of young bamboo shoots, star and team activities, activities under the flag at the beginning of the week, activities of Team, Youth Union, meetings of School Pedagogical Council, parents' meeting born.

+ In class teaching hours, extra-curricular activities, competitions; paying special attention to propagating the object of the parents;

+ Educational materials in schools: refer to the instruction manual for the implementation of the law on wearing helmets for students when riding motorcycles, motorcycles, electric bicycles by state management agencies, City issued.

b / Propaganda slogans:

- Children must wear a helmet when riding a motorbike.

- Wear a hat for children, full of love for their parents.

- Remember the words of the teacher, she said: Wear a helmet when riding a motorbike, electric bicycle.

2 / Timelines for checking, patrolling, controlling, reminding and handling violations of the law on wearing helmet for children:

a. From June 2 to 6, 20 ...: Organize propaganda, hanging posters, banners and slogans at the schools;

From 06 - 09/4/20 ...: Check, remind, evaluate the implementation of the regulations on helmet wearing for students at schools; organize criism against teachers, school officials and students who violate the helmet wearing regulations.

April 10, 20 ...: Coordinate with related forces to organize: "Peak day" to control and handle violations of mandatory helmet wearing for students, focusing the area around the school study on 10/4/20 ... Then maintain as planned, control and handle violations of road traffic order and safety.

Preliminary evaluation of the results of implementation in May 20 ..., on the occasion of "Global Road Safety Week ..."; results used in emulation and commendation for the performance of tasks to ensure traffic safety and order with concerned organizations and individuals at the end of the year

TRANSMISSION ARLE: Wearing a helmet - why not?
Regarding the situation of traffic accidents, there have been many numbers, images, arles, reports ... startling us, especially according to recent statiss, the number of traffic accidents has The number of employees related to motorcycles accounts for over 70%. But in motor-related injuries, brain injuries account for about two-thirds of the time, resulting in high mortality rates or severe sequelae. Thus, it can be said that brain injury accounts for 46.67% of traffic accidents - a terrible and scary number. My two daughters wear hats but don't wear them. The accident occurred, both of you went, I considered lost. Please only say one thing to everyone, even if the hat is bad or beautiful, please wear it when traveling. Do not let anyone happen my son ... "- It is the tearful words of Ms. Kim Lan (residing in Phan Van Tri Street, Binh Thanh District, Ho Chi Minh City)

To overcome this situation, there is no other way to wear a helmet when riding a motorbike or motorcycle on all roads. However, we also know that helmets only have a protective effect, limiting head injuries when an accident occurs. When paripating in safe traffic, besides wearing a helmet (the most important thing is to choose the right size for the head, must fit, fit the round head) people in traffic need to strictly comply with it properly and fully. enough rules of vehicle control

bài vậy được chưa hay ngắn hơn nữa mik giúp hết

😀😀😀  Ý kiến j ak 😀😀...
1 tháng 10 2019 lúc 21:23

Bn tốt ghê 

a. From June 2 to 6, 20 ...: Organize propaganda, hanging posters, banners and slogans at the schools;

From 06 - 09/4/20 ...: Check, remind, evaluate the implementation of the regulations on helmet wearing for students at schools; organize criism against teachers, school officials and students who violate the helmet wearing regulations.

April 10, 20 ...: Coordinate with related forces to organize: "Peak day" to control and handle violations of mandatory helmet wearing for students, focusing the area around the school study on 10/4/20 ... Then maintain as planned, control and handle violations of road traffic order and safety.

Preliminary evaluation of the results of implementation in May 20 ..., on the occasion of "Global Road Safety Week ..."; results used in emulation and commendation for the performance of tasks to ensure traffic safety and order with concerned organizations and individuals at the end of the year

😀😀😀  Ý kiến j ak 😀😀...
1 tháng 10 2019 lúc 21:27

Bài như vậy đc r ak

Cảm ơn bạn đã giúp

3k r đó nha

thêm nữa

1. Purpose:

In order to promote education and widely propagate the provisions of law on the wearing of helmets for motorcyclists, motorbikes and electric bicycles for children; create the interest and consensus of the whole society in observing the law provisions on wearing helmets for students.

Ensuring all students wear helmets when riding on motorcycles, motorcycles, electric bicycles, contributing to reducing the consequences of traffic accidents for students.

2 / Request:

Propagate and widely disseminate to mass organizations in the school; to individual cadres, teachers, staff, and students throughout the school and spread to the parents of students the regulations of the law on wearing helmets for motorcyclists, motorbikes, electric bicycles for students and the Plan No ... / KH-BATGT dated ... / ... / 20 ... of the City Traffic Safety Committee on the action plan to comply with the law on wearing helmets insurance for children in the year 20 ... in the city ……… ... Creating a strong change, forming a helmet wearing habit, a sense of self-compliance with the compulsory helmet wearing policy. with students.

Promoting the role of organizations in the school, especially the Ho Chi Minh Communist Youth Union, Ho Chi Minh Pioneering Youth Team, Red Star Team in organizing propaganda activities about the teams' regulations helmets in students.

Organize regular monitoring and supervision of compliance with regulations on helmet wearing for children through schools.

Close association between propaganda, advocacy and reminder activities with the evaluation and evaluation of emulation schools

Trần Nữ Kỳ Phương
2 tháng 10 2019 lúc 14:49

có đề này sao

😀😀😀  Ý kiến j ak 😀😀...
2 tháng 10 2019 lúc 19:58

Có bạn


Các câu hỏi tương tự
Hằng
Xem chi tiết
Hồ Thị Sao
Xem chi tiết
Hồ Thị Sao
Xem chi tiết
Khánhh Huyềnn
Xem chi tiết
WINTER
Xem chi tiết
Lollllllllll
Xem chi tiết
kitestu
Xem chi tiết
Trần Đàn
Xem chi tiết
Darlingg🥝
Xem chi tiết