Work in groups. Discuss with your partners to decide what kind of workshop you would like to have at your school. Use the following questions as cues. Take notes of your answers and report them to the class.
1. What kind of workshop would you like to have at your school? Why?
2. What can students do at the workshop?
3. What can they learn from the workshop?
4. Who do you think should be invited to lead the workshop?
1. I would like to have an Art and Craft Workshop at my school. Because this workshop offers students a unique platform to express their creativity and imagination.
(Tôi muốn tổ chức Hội thảo Thủ công và Nghệ thuật tại trường của mình. Bởi vì hội thảo này mang đến cho học sinh một nền tảng độc đáo để thể hiện khả năng sáng tạo và trí tưởng tượng của mình.)
2. During the workshop, students can engage in hands-on artistic activities such as painting, drawing, sculpting, and crafting. They have the opportunity to experiment with different art techniques and materials, and collaborate on group projects.
(Trong thời gian hội thảo, học sinh có thể tham gia các hoạt động nghệ thuật thực hành như vẽ tranh, điêu khắc và chế tác. Họ có cơ hội thử nghiệm các kỹ thuật và chất liệu nghệ thuật khác nhau, hợp tác trong các dự án nhóm.)
3. They can develop fundamental art skills (color theory, composition, and design principles) and creative ideas. They also can explore different art forms and enhance artistic thinking.
(Họ có thể phát triển các kỹ năng nghệ thuật cơ bản (lý thuyết màu sắc, bố cục và nguyên tắc thiết kế) và ý tưởng sáng tạo. Các em cũng có thể khám phá các loại hình nghệ thuật khác nhau và nâng cao tư duy nghệ thuật.)
4. Professionals such as local artists, art teachers and artisans should be invited to lead the workshop to guide, give feedback and inspire students.
(Nên mời các chuyên gia như nghệ sĩ địa phương, giáo viên mỹ thuật và nghệ nhân dẫn dắt hội thảo để hướng dẫn, phản hồi và truyền cảm hứng cho học viên.)