Listen and repeat the sentences. Mark the stress in the underlined words.
1. They had a discussion about the quality of the courses at their language centre.
2. Pay attention to her ability to express herself in English.
3. I have an intention of organising an English class for the community.
4. Let's do a revision activity before the exam.
5. What is the function of the word 'identity' in this sentence?
1. They had a discussion about the quality of the courses at their language centre.
(Họ đã thảo luận về chất lượng các khóa học tại trung tâm ngoại ngữ của họ.)
- discussion /dɪˈskʌʃ.ən/
- quality /ˈkwɒl.ə.ti/
2. Pay attention to her ability to express herself in English.
(Hãy chú ý đến khả năng diễn đạt bằng tiếng Anh của cô ấy.)
- attention /əˈten.ʃən/
- ability /əˈbɪl.ə.ti/
3. I have an intention of organising an English class for the community.
(Tôi có ý định tổ chức một lớp học tiếng Anh cho cộng đồng.)
- intention /ɪnˈten.ʃən/
- community /kəˈmjuː.nə.ti/
4. Let's do a revision activity before the exam.
(Hãy thực hiện hoạt động ôn tập trước kỳ thi.)
- revision /rɪˈvɪʒ.ən/
- activity /ækˈtɪv.ə.ti/
5. What is the function of the word “identity” in this sentence?
(Chức năng của từ “nhận dạng” trong câu này là gì?)
- function /ˈfʌŋk.ʃən/
- identity /aɪˈden.tə.ti/