Bài 1:
Cho góc xAy khác góc bẹt, trên cạnh Ax lấy điểm B sao cho AB=5cm, trên cạnh Ay lần lượt lấy hai điểm C và D sao cho AC = 4cm, AD = 10. Qua D kẻ đường thẳng song song với BC cắt Ax tại E. Tính BE và tỉ số diện tích. hai tam giác ABC và AED.
Bài 2:
a) Cho tam giác ABC có AB = 6cm, AC = 9cm, BC =10cm, đường, phân giác AD, D thuộc BC. Tính DB, DC.
b) Trên cạnh AC lấy điểm E sao cho góc AEB = góc ADB. Gọi M là giao điểm của BE và AD. Chứng minh hai tam giác AME và tam giác BMD đồng dạng.
Bài 3:
Cột cờ của trường vào những ngày có năng, lúc 14 giờ thường có bóng dài 10m, cùng lúc đó một học sinh đứng ở sân trường thì có bóng dỗ dài 1m, biết rằng em học sinh đó cao 1,5m. Hỏi cột cờ của trường cao bao nhiêu mét?
Bài 4:
Cho tam giác ABC vuông tại A, M là điểm di chuyển trên cạnh AC, M khác A và C. Vẽ đường thẳng Cx vuông góc với tia BM tại H, CA cắt tia BA tại D.
a) Chứng minh hai tam giác DHB và tam giác DAC đồng dạng.
b) Chứng tỏ góc AHD có số đo không đổi khi M di chuyển trên cạnh AC
Bài 1: Cho hình bình hành ABCD, điểm F nằm giữa B và C. Tia AF cắt BD và DC lần lượt ở E và G. Chứng minh:
a) Tam giác BEF đồng dạng với tam giác DEA ; tam giác DEG đồng dạng với BEA
b) Cho AD 12cm ; CF 4cm diện tích tam giác EBI bằng 16cm2.
Tính diện tích tam giác AED ?
c) AE2=EF.EG
Bài 2: Cho hình bình hành ABCD có đường chéo AC lớn hơn đường chéo BD. Gọi E, F lần lượt là hình chiếu của B và D xuông lường thẳng AC. Gọi H và K lần lượt là hình chiếu của C xuống đường thẳng AB và AD.
a) Tứ giác BEDF là hình gì? Hãy chứng minh điều đó.
b) CMR: CH.CD=CB.CK
c) CMR: AB.AH+AD.AK=AC2
Hình thang ABCD ( AB // CD) có hai đường chéo cắt nhau tại O. đường thẳng qua O và song song với đáy AB cắt các cạnh bên AD, BC theo thứ tự M và N
a. chứng minh rằng OM=ON
b. chứng minh rằng \(\frac{1}{AB}\) + \(\frac{1}{CD}\) = 2MN
c. biết SAOB=20082 ( đơn vị diện tích); SCOD=20092( đơn vị diện tích). Tính SABCD
I. Finish each of the following sentence so that its meaning stays the same.
1. My father takes care of his children every day.
→ His children
2. Water and air play an important role in our life.
→ The role
3. When it rains heavily, I cannot go to the market.
→ If
4. It has been two years since the last time I saw her.
→ I haven't
5. If you did exercise regularly, you could keep fit.
→ Because
II. Rewrite each of the following sentences using the word(s) given so that its meaning stays the same.
1. The heavy rain is dangerous. It can cause the flood. (SINCE)
2. Visitors are excited. London is so beautiful. (BECAUSE OF)
3. I practise speaking English every day. I can communicate with foreigners. (SO)
4. Annie is successful because she studies hard. (RESULT)
5. Burning trees in this area can lead to forest fire. (CAUSE)
III. Rearrange the given words or phrases to make meaningful sentences.
1. Lan/ at the office/ yet/ hasn't finished/ work/ her.
2. car/ use/ How/ often/ do/ to travel/ you/ your/?
3. Homeless/ supported, after/ should be/by/ the government/ the flood/people/
4. I/ am/ looking/ soon/ forward/to/ hearing/ from/ you.
5. France/ is/ famous/ built/ for/ Eiffel/ a long time ago/ tower/ which/was.
6. Some/ have to water pollution/ receive/ medical/ because of treatment/people.
7. The/ voluntary/ sent/ equipment/ to affected/ by the flood/ organizations/ rescue areas.
8. I/ would like their hospitality/to/befriend/ because/ with/ of/ Spanish.
9. If /I / had/ magic/ I/ would/ make/ the sea/ clean.
- 10. The/ damage to/ hurricane/ citizens' property/ extensive/ caused.
IV. Find ONE mistake in each of the following sentences and correct it.
1. If I was an astronaut, I would be really famous in my country.
A. was
B. I
C. be
D. famous
2. Please don't drink this water because it is contaminate.
A. Please
B. drink
C. because
D. contaminate
3. She would like to know how pronounce these Spanish words.
A. would
B. know
C. pronounce
D. words
4. Jack has never be there before, so he is so excited.
A. has
B. be
C. before
D. excited
5. Mr. Smith went to the church to feel relaxed every day.
A. Mr. Smith
B. went
C. church
D. relaxed
Cho dãy số nguyên a1a2...an (0<n≤50)
a) Tìm và in ra ở vị trí có giá trị lớn nhất của tổng.
b) In ra các số lẻ ở vị trí chẵn trong dương.
c) In ra các số nguyên tố có trong dãy.
d) In ra các số hoàn hảo có trong dãy.
e) In ra các số âm, số dương trên hai dòng.
WRITING
I. Rewrite each of the following sentences using the word(s) given so that its meaning stays the same.
1. Remind me to send Minh a letter about our plans. (WRITE)
-> Remind me to ... our plans.
2. Some monkeys use sign language to talk to people. (COMMUNICATE)
-> Some monkeys ... through sign language.
3. Could you tell Johns about the school program by e-mail? (SEND)
-> Could you ... John about the school program?
4. Mai sent me a text message. (RECEIVED)
-> I ... Mai.
5. Did Huy say anything about your post on Facebook? (COMMENT)
-> Did Huy ... on Facebook?
II. Use the given words to write the complete sentences in future continuous.
1. Tomorrow/at/ this/time/ I/ dance/ at/ party.
2. Next week/ at/ this/time/ she/ sunbathe/ at/ beach.
3. 2030/ we/ not/ use/ landline/ telephones.
4. This/ evening/ 8 o'clock, she/ watch/movie/ her/ friends.
5. When/I/am/75/1/play/my/ grandchildren.
6. Unfortunately, sea/ levels/ still/ rise/ in/ 20 years.
7. This/time/ next month/ we/ sit/ on/train/ Barcelona.
8. What/ you/ do/in/a/ year/ from/ now?
9. At/ this/ rate/ you/ speak/ Spanish/ fluently.
10. This/time/ Saturday/ Joe/ drive/ to/ airport.
III. Choose the underlined part among A, B, C or D that needs correcting.
1. You aren't allowed smoking because you are too young to do it.
A. smoking
B. because
C. too
D. do it
2. Because of language barrier, they decided using body language to communicate.
A. Because of
B. using
C. language
D. to communicate
3. The children forgot picking up the note from the office and now they are
worried.
A. picking
B. note
C. now
D. are
4. Would you prefer came in the morning or the afternoon?
B. came
D. or ait for a couple of minuta
A. Would
C. in
5. Ill be here in a moment if you don't mind to wait for a couple of minute?
C. to wait
D. a couple
A. in a moment
B. if