Học tại trường Chưa có thông tin
Đến từ Thừa Thiên Huế , Chưa có thông tin
Số lượng câu hỏi 11
Số lượng câu trả lời 9
Điểm GP 0
Điểm SP 5

Người theo dõi (2)

Đang theo dõi (1)


Câu trả lời:

Lê-nin là lãnh tụ của Đảng Cộng Sản Nga. Tên tuổi và sự nghiệp của Lê-nin gắn liền với cuộc cách mạng tháng Mười Nga,năm 1917.Ông đã khuyên các đoàn viên thanh niên Cộng sản Nga, hãy:" Học,học nửa ,học mãi".

Câu nói của Lê-nin chỉ rõ :việc học là một nhiệm vụ rất quan trọng đối với mọi người, nhất là đối với tuổi trẻ. Phải học liên tục học suốt đời .Không nên xao nhãng việc học tập. Không nên tự do cho mình là tài giỏi mà ko học tập .

Tại sao phải học nửa ?Học nửa là biểu thị một thái độ, một tinh thần cầu tiến, ko bao giờ tự cho mình là tài giỏi ,chẳng cần phải học .Xã hội phát triển ko ngừng ,cho nên phải học nữ ,phải đc đào tạo lại ,nếu ko sẽ bị lạc hậu, ko cáng đáng đc công việc, ko ai mời ,ko ai thuê. Biển học rộng mênh mông ,sự hiểu biết của mỗi người có giới hạn ,chỉ là một giọt nước nhỏ bé mà thôi .Nhà bác học cũng phả học .Chuyện cũ kể rằng Lê Quý Đôn, nhà bác học lừng danh của Đại Việt trong thế kỉ XVIII, lúc chết sách còn để quanh đầu , trang sách đọc dở dang còn để trên ngực !

Học nữa để làm mới mình ,tự đổi mới mình để tiến kịp bạn bè ,tiến kịp thời đại, ko bị lạc hậu. Chúng ta đang sống trong thế kỉ XXI, trong nền kinh tế thị trường nên cần ý thức đc rằng việc học nữa là một nhu cầu một yêu cầu quan trọng.

* Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 36 to 42.

   The increase in international business and in foreign investment has created a need for executives with knowledge of foreign languages and skills in cross-culture communication. Americans, however, have not been well trained in either area and, consequently, have not enjoyed the same level of success in negotiation in an international arena as have their foreign counterpart.

   Negotiating is the process of communicating back and forth for the purpose of reaching an agreement. It involves persuasion and compromise, but in order to participate in either one, the negotiators must understand the ways in which people are persuaded and how compromise is reached within the culture of the negotiation.

   In many international business negotiations abroad, Americans are perceived as wealthy and impersonal. It often appears to the foreign negotiator that the American represents a large multimillion-dollar corporation that can afford to pay the price without bargaining further. The American negotiator’s role becomes that of an impersonal purveyor of information and cash, an image that succeeds only in undermining the negotiation.

   In studies of American negotiators abroad, several traits have been indentified that may serve to confirm this stereotypical perception, while subverting the negotiator's position. Two traits in particular that cause cross-culture misunderstanding are directness and impatience on the part of American negotiator. Furthermore, American negotiators often insist on realizing short-term goals. Foreign negotiators, on the other hand, may value the relationship established between negotiators and may be willing to invest time in it for long-term benefits. In order to solidify the relationship, they may opt for indirect interactions without regard for the time involved in getting to know the other negotiator.

   Clearly, perceptions and differences in values affect the outcomes of negotiations and the success of negotiators. For Americans to play a more effective role in international business negotiations, they must put forth more effort to improve cross-cultural understanding.

It can be referred from paragraph 1 that .................. 

 A. training is not available for Americans who must interact in international negotiations.

B. foreign businesspersons negotiate less effectively than Americans because of their training.

C. because their training is not as good, Americans are less successful as negotiators than their international counterparts

D. foreign businesspersons do not like to negotiate with Americans, who are not well trained.