HOC24
Lớp học
Môn học
Chủ đề / Chương
Bài học
II. ( 2ms ) Mỗi động từ đúng được 0,2 điểm
1. were/ had 2. are learning/ will have 3. isn’t working 4. does it cost 5. are going to have 6. will travel 7. to help 8. going
Give the correct tense of the verbs in brackets.
1. There(be)____will be______ten more classrooms in our school next year.
2. Mai(be)_______has been______sick for two days.
3. I(have)_________had____to go to the dentist's last Sunday.
4. The children(play)___play___________football in the schoolyard every Sunday morrning.
5. They(not tell)____didn't tell________________us about their plan last week.
6. They(build)_______built__________many bridges in the region last year.
7. Listen! I think the telephone(ring)_________is ringing_____.
8. He(be)______was________absent from class since last Friday.
9. We(go)_______have gone_____for a picnic to the Cuc Phuong National Park last month.
10. ''Romeo and Juliet'' written by Shakespeare is the best tragedy I(ever/see)______have ever seen______.
Khi thay nguyên tử H trong phân tử NH3 bằng gốc hiđrocacbon thu được
A. amino axit.
B. amin.
C. peptit
D. este
Thực hiện các thí nghiệm sau:
(1) Cho NaHCO3 vào dung dịch CH3COOH.
(2) Cho phân ure vào dung dịch Ba(OH)2 đun nóng.
(3) Cho Fe2O3 vào dung dịch HNO3 đặc, nóng.
(4) Cho P vào dung dịch H2SO4 đặc, nóng.
(5) Cho Al4C3 vào nước.
(6) Cho phèn chua vào nước cứng toàn phần.
(7) Cho dung dịch HCl vào dung dịch Na2CO3.
Số thí nghiệm chắc chắn có khí thoát ra là:
A. 3
B. 2
C. 5
D. 4
bèo ko có
j zay trời
6 It is 9.00 my family is watching TV
7 In the summer I usually go to the park with my friend anh in the spring we have Tet Holiday I 'm happy because I always visit my grandparents
a, 38080 LÍT
b, 2,38 LÍT
Gọi hai số đó lần lượt là a và b, ta có:
a+b =3 * (a-b) ; \(\frac{5}{6}\)(a+b) - (a-b) = 8,7
--> a+b = 3a-3b ; \(\frac{5}{6}\)a+\(\frac{5}{6}\)b - a + b = 8,7
--> 4b=2a -> a=2b (1); a(\(\frac{5}{6}\)-1) + b(\(\frac{5}{6}\)+1) = 8,7 -> a* \(\frac{-1}{6}\)+ b *\(\frac{11}{6}\)= 8,7 (2)
Thế (1) vào (2) ta được 2b* \(\frac{-1}{6}\)+ b *\(\frac{11}{6}\)= 8,7 -> b* \(\frac{-1}{3}\)+b *\(\frac{11}{6}\)=8,7
-> b* ( \(\frac{-1}{3}\)+ \(\frac{11}{6}\))= b* \(\frac{3}{2}\)= 8,7
-> b = 8,7 / 1,5 =5,8
4b=2a -> 4* 5,8 =2a -> a= 11,6
Vậy a=11,6 ; b=5,8