Tham khảo: How can I help in the coronavirus pandemic? - USAHello
Tham khảo: How can I help in the coronavirus pandemic? - USAHello
Viết đoạn văn ngắn bằng tiếng anh: how can the teenagers do to help community?
Bạn nào có thể viết dùm tớ 1 đoạn văn tiếng anh ngắn và đơn giản về chủ đề Volunteer Works không ạ ? Tớ cần gấp nhé, làm ơn giúp tớ. Gợi ý
- What kind of volunteer work do you often do ?
- Who do you do this volunteer works with ?
- Whay exactly do you often do ?
- How do you feel ?
các bạn ơi , các bạn có thể cho mình tham khảo bài viết của các bạn về bài 3 phần writting unit 4 sách tiếng anh 11 mới được không, mình hơi bí
2.
Introduction (Mở bài) | Children with cognitive impairments often face discrimination in life. (Trẻ em khiếm khuyết nhận thức thường phải đối mặt với sự phân biệt đối xử trong cuộc sống.) |
Main body (Thân bài): - Solution 1 (Giải pháp 1) -Solution 2 (Giải pháp 2) | - People should learn more about children with cognitive impairments. (Mọi người nên tìm hiểu nhiều hơn về trẻ khiếm khuyết nhận thức.) - There should be more contacts between people with cognitive impairments and non-disabled people. (Nên có nhiều sự tiếp xúc giữa những người khiếm khuyết nhận thức và những người bình thường.) |
Conclusion (Kết bài) | Better understanding and better cooperation between the two groups of people will change attitudes and reduce discrimination. (Hiểu biết và hợp tác tốt hơn giữa hai nhóm người sẽ thay đổi thái độ và giảm phân biệt đối xử.) |
3. Choose one of the following problems and write an article of 160-180 words, using the outline in 2. You can use the suggestions below.
(Chọn một trong những vấn đề dưới đây và viết một bài báo khoảng 160-180 từ, sử dụng dàn ý ở bài tập 2. Em có thể dụng những gợi ý bên dưới.)
Problem (Vấn đề) | Solution (Giải pháp) |
Many students with visual impairments in regular schools; cannot fully participate in school activities; often left behind (Nhiều học sinh khiếm thị ở các trường bình thường; không thể tham gia đầy đủ các hoạt động của trường; thường bị bỏ lại phía sau) | - Specialised materials and tools such as Braille or large print books, and talking computers; materials with large print (Các tài liệu và công cụ chuyên biệt như sách in khổ lớn hoặc sách chữ nỗi Braille, và máy tính biết nói; các tài liệu in khổ lớn) - Become part of study group; create atmostphere of friendliness, respect and acceptance during all activities (tham gia vào nhóm học tập; tạo bầu không khí thân thiện, tôn trọng và đồng thuận trong tất cả các hoạt động) |
No pedestrian facilities for people with visual impairments in my neighbourhood (Không có cơ sở, trang thiết bị hỗ trợ đi lại dành cho người khiếm thị ở trong khu vực tôi sống) | - Traffic lights with audible 'beeping' signals (Đèn giao thông với tín hiệu bíp có thể nghe thấy được) Different types of ground surfaces to indicate where the road starts (Các loại mặt đường khác nhau để chỉ ra con đường bắt đầu từ đâu) |
Talk about a kind of volunteer work your friends and you have done to help people.
- How many students in your class took part in?
- When and where did you participate in?
- What did you do?
- Why do you do volunteer work?
- Will you continue to do volunteer work in the future?
Talk about the activities you ofen help the needy in the local community
Dear Hanh and Trung ,
1. I / write / thank / what / you / do / us / during / your stay / remote village //
.........
2. We / really / appreciate / precius help //
...........
3. The newly - built wooden bridge / very / useful / daily transportation //
............
4. Also / thanks / your one- month literacy program / villagers / now / able / read / newspapers / though / some difficulty //
..........
5. Thus / we / extremely thankful / these invaluable things //
..........
6. We / wish / good health / great success //
..........
7. Look forward / see / you / again / next year //
.........
Sincerely yours
Sửa lỗi sai:
1. Could you help me doing this job? I don't know how to get it started.
2. Why don't you stop and tell me why you always avoid to meet me?
3.He doesn't allow me smoking in his house because he believes smoking is harmful to health.
4. I didn't have any money paying him so I had to ask for my father's help.
5.The poor man was unable discovering who had thrown stones at him.
6.I feel my heart to beat quickly whenever I meet her.
7. Fertilizers are used primarily to enrich the soil and increasing yield.
8. Why don't you help each other studying for the final exam.
9.The doctor advised doing exercises, drinking milk and do not smoke.
10.Try to don't keep interrupting the speaker this time.
1. He insited to pay / on paying for the meal
2. The interiwer started off to ask / by asking me why I wanted the jod
3. What am I going to do ? I forgot bringing / to bring my calculus text , and I need it for the review today .
4. I can clearly recall him saying / his saving thexclusion of all other at he was meeting ' Sarah at eight o'clock .
5. Mrs Gates appreciated seving / being served breakfast in bed when she wasn't feeling well.
6. You'd better save / to save some money for a rainy day . You can't count on rescueing / being rescued by your parents every time you get into financial difficult .
7. Waiting / Having waited six months for the wasing machine being delivered / to be delivered , I decided to cancel / cancelling the order .
8. By telephoning every hour , shr managed to speak / speaking to the doctor .
9. The ticket enables you visiting / to visit both the museum ang the art gallery .