Học tại trường Chưa có thông tin
Đến từ Bình Định , Chưa có thông tin
Số lượng câu hỏi 1
Số lượng câu trả lời 1
Điểm GP 0
Điểm SP 2

Người theo dõi (7)

Đang theo dõi (9)


Câu trả lời:

1/- Một số phương pháp sản xuất thức ăn giàu Protein:

+ Nuôi nguồn động vật: giun, tằm,… chế biến thức ăn từ động vật.

+ Trồng xem, tăng vụ các cây họ đậu.

- Một số phương pháp sản xuất thức ăn giàu Gluxit và Chất xơ:

o Đối với thức ăn giàu Gluxit: + Trồng lúa, ngô, khoai, sắn,…

+ Nhập khẩu ngô,…

o Đối với thức ăn giàu Chất xơ: + Tận dụng đất để trồng rau, cỏ.

+ Tận dụng sản phẩm phụ từ cây trồng

2/(Chưa làm được)

3/

o Chăn nuôi vật nuôi non:

1. Một số đặc điểm của sự phát triển cơ thể vật nuôi non:

+ Sự điều tiết thân nhiệt chưa hoàn chỉnh.

+ Chức năng của hệ tiêu hóa chưa hoàn chỉnh.

+ Chức năng miễn dịch chưa tốt.

2. Nuôi dưỡng và chăm sóc vật nuôi non:

+ Nuôi vật nuôi mẹ tốt.

+ Giữ ấm cơ thể và cho bú sữa đầu.

+ Tập cho vật nuôi ăn sớm.

+ Cho vật nuôi non vận động, giữ vệ sinh, phòng bệnh cho vật nuôi non.

4/(Xem lại vở lý thuyết)

$Phòng trị bệnh:

-Nắm rõ khái niệm về bệnh:

-Nguyên nhân gây bệnh:

-Cách phòng trị bệnh:

$Vắc xin phòng bệnh cho vật nuôi

1.Nêu rõ tác dụng của vắc xin: -Vắc xin là gì? Một số chú ý khi sử dụng vắc xin?

2. Nêu rõ một số chú ý khi sử dụng vắc xin: - Cách bảo quản? Cách sử dụng?

5/

o Thức ăn của tôm, cá gồm 2 loại: Thức ăn tự nhiên và thức ăn nhân tạo

Thức ăn tự nhiên

Thức ăn nhân tạo

Là loại thức ăn có sẵn trong môi trường nước nuôi thủy sản, rất giàu dinh dưỡng.

Là những thức ăn do con người tạo ra để cung cấp trực tiếp cho tôm, cá. Có nguồn gốc từ các loại nông sản và phân hữu cơ.

o Một số biện pháp phòng trị bệnh cho tôm, cá:

+ Thiết kế ao nuôi hợp lý.
+ Tẩy và dọn ao trước khi cho ăn, thả tôm, cá.
+ Cho tôm, cá ăn đầy đủ.
+ Kiểm tra môi trường nước.
+ Dùng thuốc phòng bệnh.

---Tham khảo bài của mình nhé hihi---

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

  Animation traditionally is done by hand-drawing or painting successive frame of an object, each slightly different than the proceeding frame. In computer animation, although the computer may be the one to draw the different frames, in most cases the artist will draw the beginning and ending frames and the computer will produce the drawings between the first and the last drawing. This is generally referred to as computer-assisted animation, because the computer is more of a helper than an originator.

  In full computer animation, complex mathematical formulas are used to produce the final sequences of pictures. These formulas operate on extensive databases of numbers that defines the objects in the pictures as they exist in mathematical space. The database consists of endpoints, and color and intensity

information. Highly trained professionals are needed to produce such effects because animation that obtains high degrees of realism involves computer techniques from three-dimensional transformation, shading, and curvatures.

  High-tech computer animation for film involves very expensive computer systems along with special color terminals or frame buffers. The frame buffer is nothing more than a giant image memory for viewing a single frame. It temporarily holds the image for display on the screen.

          A camera can be used to film directly from the computer’s display screen, but for the highest quality images possible, expensive film recorders are used. The computer computers the positions and colors for the figures in the picture, and sends this information to the recorder, which captures it on film. Sometimes, however, the images are stored on a large magnetic disk before being sent to the recorder. Once this process is completed, it is replaced for the next frame. When the entire sequence has been recorded on the film, the film must be developed before the animation can be viewed. If the entire sequence does not seem right, the motions must be corrected, recomputed, redisplayed, and rerecorded. This approach can be very expensive and time - consuming. Often, computer-animation companies first do motion tests with simple computer­generated line drawings before selling their computers to the task of calculating the high-resolution, realistic-looking images.

The word “they” in the second paragraph refers to __________.

A. formulas

B. objects

C. numbers

D. database