Học tại trường Chưa có thông tin
Đến từ Ninh Bình , Chưa có thông tin
Số lượng câu hỏi 34
Số lượng câu trả lời 9
Điểm GP 0
Điểm SP 4

Người theo dõi (19)

cute phô mai que
Đức Bacon
Kim Hoàng Oanh
Lê Hương Giang

Đang theo dõi (35)

Kim Teahyung
Cầm Đức Anh
Thảo Phương
Nguyễn Huy Tú

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. Body postures and movements are frequently indicators of self-confidence, energy, fatigue, or status. Cognitively, gestures operate to clarify, contradict, or replace verbal messages. Gestures also serve an important function with regard to regulating the flow of conversation. For example, if a student is talking about something in front of the class, single nods of the head from the teacher will likely cause that student to continue and perhaps more elaborate. Postures as well as gestures are used to indicate attitudes, status, affective moods, approval, deception, warmth, arid other variables related to conversation interaction.The saying “A picture is worth a thousand words” well describes the meaning of facial expressions. Facial appearance – including wrinkles, muscle tone, skin coloration, and eye color-offers enduring cues that reveal information about age, sex, race, ethnic origin, and status.A less permanent second set of facial cues-including length of hair, hairstyle, cleanliness, and facial hairrelate to an individual’s idea of beauty. A third group of facial markers are momentary expressions that signal that cause changes in the forehead, eyebrows, eyelids, cheeks, nose, lips, and chin, such as raising the eyebrows, wrinkling the brow, curling the lip.

Some facial expressions are readily visible, while others are fleeting. Both types can positively or negatively reinforce the spoken words and convey cues concerning emotions and attitudes.

Facial expressions __________.

A. cannot convey emotions

B. cannot reinforce spoken words

C. can only express negative attitudes

D. can be either visible or fleeting

Chủ đề:

Ôn tập ngữ văn lớp 6 học kì I

Câu hỏi:

Các bạn nhanh chóng giúp mình nhá ! vui

Câu 1 : Trong văn bản "Bài học đường đời đầu tiên" của nhà văn Tô Hoài có đoạn :

"Chưa nghe hết câu, tôi đã hếch răng lên, xì một hơi rõ dài. Rồi, với diệu bộ khinh khỉnh, tôi mắng :

- Hức ! Thông ngách sang nhà người ta à ? Dễ nghe nhỉ ! Chú mày hôi như cú, ta nào chịu được. Thôi, im ngay cái điệu hát mưa dầm sùn sụt ấy đi. Đào tổ nông cho chết !

Tôi về, không một chút bận tâm."

a) Đoạn văn trên có bao nhiêu câu ? Ghi lại mỗi câu thành một dòng độc lập.

b) Căn cứ vào dấu câu và dựa vào phân loại câu theo mục đích nói thì mỗi câu tong đoạn văn trên thuộc kiểu câu gì ?

Câu 2 : Sau khi bài thơ "Đêm nay Bác không ngủ" ra đời và được đưa vào chương trình sách giáo khoa Ngữ văn 6 tập 1, nhà thơ Minh Huệ có ý định sửa lại hai câu thơ : "Mái lều tranh xơ xác" thành "Lều tranh sương phủ bạc"; "Manh áo phủ làm chăn" thành "Manh áo phủ làm chăn". Theo em tại sao nhà thơ lại không sửa lại nữa ?

Câu 3 : Từ những cuộc vận động "Ủng hộ đồng bào lũ lụt", "Giúp đỡ nạn nhân chất độc màu da cam", "Ủng hộ nhân dân Nhật Bản",...và những chương trình truyền hình "Trái tim cho em", "Thắp sáng ước mơ". Em hãy phát biểu cảm nghĩ của mình bằng một đoạn văn ngắn với nội dung : Sự sẻ chia và tình yêu thương là điều quý giá nhất trên đời.