Học tại trường Chưa có thông tin
Đến từ Bình Dương , Chưa có thông tin
Số lượng câu hỏi 54
Số lượng câu trả lời 638
Điểm GP 25
Điểm SP 645

Người theo dõi (294)

lê huân
jackson
Hoàng KLT NINJA
Teo Lion

Đang theo dõi (222)


Thu Trang

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 35 to 42

  In the United States, it is important to be on time, or punctual, for an appointment, a class, a meeting, etc... This may not be true in some other countries, however. An American professor discovered this difference while teaching a class in a Brazilian university. The two-hour class was scheduled to begin at 10 a.m, and end at 12 a.m. On the first day, when the professor arrived on time, no one was in the classroom. Many students came after 11 a.m. Although all of the students greeted the professor as they arrived, few apologised for their lateness. Were these students being rude? He decided to study the students’ behavior.

  In American university, students are expected to arrive at the appointed hour. On the other hand, in Brazil, neither the teacher nor the students always arrive at the appointed hour. Classes not only begin at the scheduled time in the United States, but they also end at the scheduled time. In the Brazilian class, only a few students left the class at noon, many remained past 12:30 to discuss the class and ask more questions. While arriving late may not be important in Brazil, neither is staying late.

  The explanation for these differences is complicated. People from Brazilian and North American cultures have different feelings about lateness. In Brazil, the students believe that a person who usually arrives late is probably more successful than a person who is always on time. In fact, Brazilians expect a person with status or prestige to arrive late, while in the United States, lateness is usually considered to be disrespectful and unacceptable. Consequently, if a Brazilian is late for an appointment with a North America, the American may misinterpret the reason for the lateness and become angry.

  As a result for his study, the professor learned that the Brazilian students were not being disrespectful to him. Instead, they were simply behaving the appropriate way for a Brazilian student in Brazil. Eventually, the professor was able to adapt his own behavior to feel comfortable in the new culture.

In general, what did the Brazilian students think about people who are late?

A. They are disrespectful people. 

B. They are rude people. 

C. They are successful people.

D. They are important people.

Câu trả lời:

a) Cách dùng dấu chấm hỏi và dấu chấm than trong các câu dưới đây không đúng.

Sửa lại: Tôi chẳng tìm thấy ở tôi một năng khiếu gì. Và không hiểu vì sao tôi không thể thân với Mèo như trước kia nữa. Chỉ cần một lỗi nhỏ ở nó là tôi gắt um lên.

b)

- Xin mời các bạn hãy đến thăm động Phong Nha quê tôi!

- Động Phong Nha thật là "Đệ nhất kì quan" của nước ta!

-Động Phong Nha còn cất giữ bao điều huyền bí, thú vị, hấp dẫn mà con người vẫn chưa biết hết.

g) -Bạn đã đến thăm động Phong Nha chưa?

- Chưa? Thế còn bạn đã đến chưa?

- Mình đến rồi. Nếu đến đó, bạn mới hiểu vì sao mọi người lại thích đến thăm động như vậy?

=> dấu chấm hỏi thứ 2,4 ko đúng. Vì đó là câu trần thuật.

g) Gợi ý: – Câu “Bạn đã đến thăm động Phong Nha chưa?” có
phải là câu nghi vấn không? Nếu là câu nghi vấn thì dấu chấm hỏi đặt cuối câu là chính xác. – Câu “Chưa?
(câu tỉnh lược thành phần) có phải là câu nghi vấn không? Nếu không phải là câu dùng để hỏi thì dấu chấm hỏi đặt cuối câu là sai. – Câu “Thế còn bạn đã đến chưa?” là câu gì? Nếu
là câu nghi vấn thì dấu chấm hỏi đặt cuối câu là đúng. – Câu “Mình đến rồi.” có phải là câu trần thuật
không? Nếu là câu trần thuật thì dấu chấm đặt cuối câu là đúng. – Câu “Nếu tới đó, bạn mới hiểu vì sao mọi người lại thích đến thăm động như vậy?” là câu nghi vấn hay câu trần thuật? Nếu là câu trần thuật thì dấu chấm hỏi đặt cuối câu là sai. c) Chị Cốc liền quát lớn: – Mày nói gì! – Lạy chị, em nói gì đâu. Rồi Dế Choắt lủi vào! – Chối hả. Chối này. Chối này. Mỗi câu “Chối này”, chị Cốc lại giáng một mỏ xuống. Gợi ý: Chị Cốc liền quát lớn: – Mày nói gì? (Câu hỏi) – Lạy chị, em nói gì đâu! (Câu cảm thán) Rồi Dế Choắt lủi vào. (Câu trần thuật) – Chối hả? (Câu hỏi) Chối này! (Câu cảm thán) Chối này! (Câu cảm thán) Mỗi câu “Chối này”, chị Cốc lại giáng một mỏ xuống. (Câu trần thuật). Chúc bn học tốt!vui