Nội dung lý thuyết
Em thấy gì trong bức tranh? Chọn từ trong khung để điền vào bảng. Sau đó nghe và kiểm tra.
Click tại đây để nghe:
riding a bike hiking skiing taking part in a cooking competition playing beach volleyball taking part in an art workshop visiting a milk farm playing traditional games taking a public speaking class |
Hướng dẫn:
Các em nên quan sát những bức tranh thật kỹ rồi chọn từ/ cụm từ trong khung điền vào cho phù hợp với tranh.
a. hiking (đi bộ đường dài)
b. taking part in a cooking competition (tham gia một cuộc thi nấu ăn)
c. skiing (trượt tuyết)
d. visiting a milk farm (thăm một nông trại sữa)
e. taking part in an art workshop (tham gia một xưởng nghệ thuật)
f. riding a bike (đạp xe đạp)
g. taking a public speaking class (tham gia lớp học nói trước công chúng)
h. playing beach volleyball (chơi bóng chuyền bãi biển)
i. playing traditional games (chơi các trò chơi truyền thống)
Hoạt động nào mà em nghĩ có thể diễn ra ở Trại hè Tuyệt vời? Tại sao có? Tại sao không?
Hướng dẫn:
Nghe thầy Lee, trưởng trại, nói chuyện điện thoại với ba mẹ Phúc. Họ làm gì vào ngày 2 và 3 ở trại.
Click tại đây để nghe:
Morning | Afternoon | |
Day Two | doing a treasure hunt | visiting a milk farm and _______ |
Day Three | ______________ | ______________ |
Hướng dẫn:
|
Morning (Sáng) |
Afternoon (Chiều) |
Day two (Ngày 2) |
|
|
Day three (Ngày 3) |
|
|
Tape script:
Phuc’s parents: ... So how was the first day?
Mr Lee: It was good. Today we had a bike ride to the mountains and visited a Dao people village.
Phuc’s parents: Interesting... How about tomorrow? Are you going somewhere?
Mr Lee: Oh yes, tomorrow morning we’re having a treasure hunt. In the afternoon we’re visiting a milk farm to see how milk and butter are made. After that we’re opening the public speaking class. The kids are talking about their favourite country in the world.
Phuc’s parents: That’s fun! And on the third day?
Mr Lee: Oh, that’s something special. There’s the World Food Festival at the camp in the morning when the kids compete for prizes. That’s our “Kids Cook” Contest. They’re cooking their own unique dish. And in the afternoon we’re having a big party by the pool!
Phuc’s parents: Really? Sounds great!
Viết cho tạp chí 4Teen về kế hoạch của em cuối tuần này với bạn của em.
Use these notes to help you.
Describe yourself - think about your appearance and personality
Write about your friends - think about their appearance and personality
What do you plan to do together this week?
Hướng dẫn:
Sử dụng những ghi chú sau.
Miêu tả chính em - nghĩ về ngoại hình và tính cách của em.
Viết về những người bạn của em - nghĩ về ngoại hình và tính cách của họ.
Các em dự định làm gì cùng nhau vào cuối tuần này.
|
Morning (Sáng) |
Afternoon (Chiều) |
Day Two (Ngày 2) |
|
|
Day Three (Ngày 3) |
|
|