bạn ơi thông cảm giờ mình ngủ r bạn thông cảm nha
tỉ số của số học sinh nam và số học sinh nữ của một trường tiểu học đầu năm là 4/5 nếu chuyển thêm 60 học sinh nam từ trường khác đến thì tỉ số học sinh nam và số học sinh nữ là 11/10 số học sinh nữ của trường tiểu học đó là
Số nam ban đầu chiếm \(\dfrac{4}{5+4}=\dfrac{4}{9}\)(trường)
Số nam lúc sau chiếm \(\dfrac{11}{10+11}=\dfrac{11}{21}\)(trường)
Số học sinh của trường là \(60:\left(\dfrac{11}{21}-\dfrac{4}{9}\right)=756\left(bạn\right)\)
Số học sinh nữ là \(756\cdot\left(1-\dfrac{4}{9}\right)=756\cdot\dfrac{5}{9}=420\left(bạn\right)\)
Read the passage then answer the questions below:
English is a very useful language. If we know English, we can go to any countries we like. We will not find it hard to make people understand what we want to say. English also helps us learn all kinds of subjects. Hundreds of books are written in English every day in many countries. English has also helped to spread ideas and knowledge to all corners of the world. Therefore, the English language has helped to spread better understanding and friendship among countries of the world.
1. How do people think about English? .................................................................
2. Where can you go if you know English? .................................................................
3. Why does English help us learn all subjects? .................................................................
4. What does English help to spread among countries of the world?. .................................................................
5. How many books are written in English every day in many countries? .................................................................
1. People think English is a very useful language.
2. If you know English, you can go to any countries you like.
3. English helps us learn all subjects because hundreds of books are written in English every day in many countries.
4. English helps to spread better understanding and friendship among countries of the world.
5. Hundreds of books are written in English every day in many countries.
viết đoạn văn nghị luận về tình yêu thương con người (có sử dụng thành phần biệt lập và thành ngữ
a: Xét (O) có
\(\widehat{ENP}\) là góc tạo bởi tiếp tuyến NE và dây cung NP
\(\widehat{NMP}\) là góc nội tiếp chắn cung NP
Do đó: \(\widehat{ENP}=\widehat{NMP}\)
Xét ΔENP và ΔEMN có
\(\widehat{ENP}=\widehat{EMN}\)
\(\widehat{NEP}\) chung
Do đó: ΔENP~ΔEMN
=>\(\dfrac{EN}{EM}=\dfrac{EP}{EN}\)
=>\(EN^2=EM\cdot EP\)
1d
2b
3c
4a
5c
6a
7a
8b
9c
10d
11c
12b
13c
14 c
15a
16c
17a
18c
19b
20c
21c
22a
23d
24c
25a
26b
27a
28d
Mọi người giúp mình với ạ mai mình làm rùi mà mấy câu mình khoảnh mình ko biết làm cứu tui với 🥲🥲🥲🥲
a: Xét tứ giác OBDF có \(\widehat{OBD}+\widehat{OFD}=90^0+90^0=180^0\)
nên OBDF là tứ giác nội tiếp
b: ΔOFA vuông tại F
=>\(FA^2+FO^2=OA^2\)
=>\(OA^2=\left(\dfrac{4R}{3}\right)^2+R^2=\dfrac{25R^2}{9}\)
=>\(OA=\dfrac{5R}{3}\)
OC+CA=OA
=>\(CA+R=\dfrac{5}{3}R\)
=>\(CA=\dfrac{2}{3}R\)
AB=AC+CB=2R+2/3R=8/3R
Ta có: MO\(\perp\)BA
DB\(\perp\)BA
Do đó: DB//MO
Xét (O) có
DB,DF là các tiếp tuyến
Do đó: DO là phân giác của góc BDF
=>\(\widehat{BDO}=\widehat{FDO}\)
mà \(\widehat{BDO}=\widehat{MOD}\)(MO//BD)
nên \(\widehat{MOD}=\widehat{MDO}\)
=>MO=MD
Xét ΔAFO vuông tại F và ΔABD vuông tại B có
\(\widehat{FAO}\) chung
Do đó: ΔAFO~ΔABD
=>\(\dfrac{FO}{BD}=\dfrac{AF}{AB}\)
=>\(\dfrac{R}{BD}=\dfrac{4R}{3}:\dfrac{8}{3}R=\dfrac{1}{2}\)
=>BD=2R
Xét ΔABD có MO//BD
nên \(\dfrac{DM}{AM}=\dfrac{BO}{OA}=R:\dfrac{5R}{3}=\dfrac{3}{5}\)
\(\dfrac{DM}{AM}+1=\dfrac{DM+AM}{AM}=\dfrac{DA}{AM}\)
Xét ΔADB có MO//BD
nên \(\dfrac{AM}{AD}=\dfrac{MO}{BD}\)
=>\(\dfrac{DA}{AM}=\dfrac{BD}{MO}\)
mà MO=MD
nên \(\dfrac{DA}{AM}=\dfrac{BD}{DM}\)
=>\(\dfrac{BD}{DM}=1+\dfrac{DM}{AM}\)
=>\(\dfrac{BD}{DM}-\dfrac{DM}{AM}=1\)
Make complete sentences based on the given words.
1. If I be/ you/ I have/ nutritious food breakfast instead/ fast food. ................................................................. 2. I/have to/master/English/ be/ very essential/job/as/ tourist guide. ................................................................. 3. Mr. Gordon/ be/neighbor/ come/ English-speaking country. ................................................................. 4. If he can't/join/ party/ it might because/he/ be/ too busy. ................................................................. 5. It not take/ lot time this cook/ dish/ if you learn recipe/ advance. .................................................................
Câu 10. Mô tả thí nghiệm tìm hiểu phản ứng tách hydrogen trong nhóm -OH của alcohol đơn chức với polyalcohol như sau:
Bước 1: Lấy 2 mL ethyl alcohol và 2 mL ethylene glycol lần lượt cho vào 2 ống nghiệm được đánh số (1), (2).
Bước 2: Cho vào mỗi ống nghiệm mẩu nhỏ sodium có kích thước tương đương nhau.
Khí H2 thoát ra trong ống nghiệm nào nhanh hơn? Giải thích.