Luyện tập tổng hợp

Nguyễn Khánh Linh

In about 140 words, write a paragraph about the country you would like to visit.

Lê Thiên Thảo
1 tháng 2 2019 lúc 15:51

One country that I’ve never been to is New Zealand. It’s located in the Southern Hemisphere, on the continent of Oceania, and its nearest neighbor is Australia. It is quite far away from where I live, so I haven’t yet had the chance to visit. I would like to go there in future, though. This year I will be too busy working but maybe I will get the chance to visit next year, or the year after that.

There are many reasons that I would like to visit New Zealand. For one thing, it looks like a stunningly beautiful country. Its natural scenery seems captivating to me, and I’d love to travel around seeing the mountains and rugged coastline. In these places, there are many amazing animals to see, and I’m a big fan of wildlife watching. In addition, New Zealand has a long and fascinating history, which I’d like to explore.

New Zealand seems like a good country to visit for those reasons, as well as because it is a modern nation with a good tourist infrastructure. People there speak English, which is also a bonus.

Dịch: (Đất nước mà tôi chưa bao giờ đến đó là New Zealand. Nó nằm ở Nam bán cầu, trên châu Đại Dương và đất nước gần đó nhất là Australia. Nó khá xa với nơi tôi sống, vì vậy tôi vẫn chưa có cơ hội đến thăm. Tuy vậy tôi muốn đến đó trong tương lai. Năm nay tôi quá bận rộn với công việc nhưng có lẽ tôi sẽ có cơ hội vào năm tới hoặc năm kia.

Có nhiều lí do khiến tôi muốn đến thăm New Zealand. Trước tiên đó là đất nước xinh đẹp tuyệt vời. Khung cảnh thiên nhiên ở đó hút hồn tôi, và tôi muốn đi vòng quanh những dải núi và đường bờ biển gồ ghề. Ở chỗ này có nhiều loài động vật đáng kinh ngạc để nhìn ngắm và tôi là fan hâm mộ của việc chiêm ngưỡng thế giới hoang dã. Hơn nữa, New Zealand có bề dày lịch sử tuyệt vời mà tôi muốn khám phá.

New Zealand có vẻ là đất nước tươi đẹp để đến thăm vì nhiều lí do, cũng như vì đó là đất nước hiện đại với hạ tầng du lịch tốt. Người dân ở đó nói tiếng Anh, đó là một điểm cộng.)

Nếu thấy hay thì tick nha!!!!!!!!!

Bình luận (0)

Các câu hỏi tương tự
Phạm Thanh Thúy
Xem chi tiết
Nguyễn Thị Hương Giang
Xem chi tiết
Nguyen Thi Phung
Xem chi tiết
tthnew
Xem chi tiết
Nguyễn Thị Hương Giang
Xem chi tiết
Nguyễn Mai Linh
Xem chi tiết
Hoàng Thùy Linh
Xem chi tiết
Van quang Ho
Xem chi tiết
Trân Vũ
Xem chi tiết