Lê Quỳnh  Anh

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 24 to 30.

Duncan Phyfe made some of the most beautiful furniture found in America. His family name was originally Fife, and he was born in Scotland in 1768. In 1784, the Fife family immigrated to Albany, New York where Duncan’s father opened a cabinetmaking shop. Duncan followed his father’s footsteps and was apprenticed to a cabinetmaker. After completing his training, Duncan moved to New York City.

 Duncan Fife was first mentioned in the 1792 NYC Directory as a furniture “joiner” in business at 2 Broad Street. Two years later, he moved, expanded his business, and changed his name to Phyfe. He was a quiet-living, God-fearing young man who felt his new name would probably appeal to potential customers who were definitely anti-British in this post-Revolutionary War period.

 Duncan Phyfe’s name distinguished him from his contemporaries. Although the new spelling helped him better compete with French emigrant craftsmen, his new name had more to do with hanging it on a sign over his door stoop.

The artisans and merchants who came to America discovered a unique kind of freedom. They were no longer restricted by class and guild traditions of Europe. For the first time in history, a man learned that by working hard, he could build his business based on his own name and reputation and quality of work.

 Phyfe’s workshop apparently took off immediately. At the peak of his success, Phyfe employed 100 craftsmen. Some economic historians point to Phyfe as having employed division of labor and an assembly line. What his workshop produced shows Phyfe’s absolute dedication to quality in workmanship. Each piece of furniture was made of the best available materials. He was reported to have paid $1,000 for a single Santo Domingo mahogany log.

 Phyfe did not create new designs. Rather, he borrowed from a broad range of the period’s classical styles, Empire, Sheraton, Regency, and French Classical among them. Nevertheless, Phyfe’s high quality craftsmanship established him as America’s patriotic interpreter of European design in the late eighteenth and early nineteenth centuries.

 Although the number of pieces produced by Duncan Phyfe’s workshop is enormous, comparatively few marked or labeled pieces have been found extant. In antiques shops and auctions, collectors have paid $11,000 for a card table, $24,200 for a tea table, and $93,500 for a sewing table.

The author implies that________.

A. furniture from Duncan Phyfe’s workshop no longer exists.

B. furniture from Duncan Phyfe’s workshop costs a lot of money today.

C. furniture from Duncan Phyfe’s workshop was ignored by New Yorkers.

D. furniture from Duncan Phyfe’s workshop was made by his father.

Dương Hoàn Anh
13 tháng 6 2019 lúc 2:51

Đáp án B

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Tác giả ám chỉ rằng ________

A. đồ nội thất từ xưởng của Duncan Phyfe không còn tồn tại.

B. đồ nội thất từ xưởng của Duncan Phyfe tốn rất nhiều tiền ngày nay.

C. đồ nội thất từ xưởng của Duncan Phyfe bị người New York phớt lờ.

D. đồ nội thất từ xưởng của Duncan Phyfe được thực hiện bởi cha ông.

Thông tin: In antiques shops and auctions, collectors have paid $11,000 for a card table, $24,200 for a tea table, and $93,500 for a sewing table.

Dịch bài đọc:

Duncan Phyfe đã tạo ra một số đồ nội thất đẹp nhất ở Mỹ. Họ của ông vốn là Fife, và ông sinh ra ở Scotland vào năm 1768. Năm 1784, gia đình Fife di cư đến Albany, New York, nơi cha của Duncan mở một cửa hiệu làm đồ nội thất. Duncan theo bước chân của cha mình và đã học nghề làm đồ nội thất. Sau khi hoàn thành khóa học, Duncan đã chuyển đến New York.

Duncan Fife lần đầu tiên được đề cập đến trong cuốn NYC Directory năm 1792 với tư cách là một "thợ lắp" nội thất làm việc tại số 2 Broad Street. Hai năm sau, ông chuyển đi, mở rộng kinh doanh, đổi tên thành Phyfe. Ông là một thanh niên tĩnh lặng, theo đạo giáo, cảm thấy tên mới của mình có lẽ sẽ thu hút những khách hàng tiềm năng, những người chắc chắn chống lại Anh trong giai đoạn hậu Chiến tranh Cách mạng.

Tên của Duncan Phyfe đã phân biệt ông với những người cùng thời. Mặc dù lối viết tên mới đã giúp ông cạnh tranh tốt hơn với các thợ thủ công người Pháp, tên mới của ông có liên quan đến việc phải treo nó trên một cái dấu trên cánh cửa.

Các nghệ nhân và các thương gia đến Mỹ đã khám phá ra một loại tự do độc nhất. Họ không còn bị hạn chế bởi các truyền thống của các tầng lớp và phường hội của Châu Âu. Lần đầu tiên trong lịch sử, một người đã học được rằng bằng cách làm việc chăm chỉ, anh ta có thể xây dựng kinh doanh dựa trên tên tuổi, danh tiếng và chất lượng công việc.

Xưởng của Phyfe dường như nổi tiếng ngay lập tức. Vào thời đỉnh cao thành công của mình, Phyfe đã thuê 100 thợ thủ công. Một số nhà sử học về kinh tế đã chỉ ra rằng Phyfe đã sử dụng phân công lao động và dây chuyền lắp ráp. Những gì xưởng của ông sản xuất cho thấy sự cống hiến tuyệt đối của Phyfe đến chất lượng trong tay nghề. Mỗi đồ nội thất được làm bằng các vật liệu sẵn có tốt nhất. Ông đã cho là đã phải trả 1.000 đô la cho một khúc gỗ gụ mộc mạc Santo Domingo.

Phyfe không tạo ra kiểu dáng mới. Thay vào đó, ông vay mượn từ một loạt các phong cách cổ điển của thời kỳ, Empire, Sheraton, Regency, và cổ điển Pháp trong số đó. Tuy nhiên, thủ công chất lượng cao của Phyfe đã giúp ông trở thành người phiên dịch yêu nước của Mỹ về thiết kế châu Âu vào cuối thế kỷ mười tám và đầu thế kỷ XIX.

Mặc dù số lượng các tác phẩm do xưởng của Duncan Phyfe sản xuất rất lớn, nhưng có ít dấu hiệu hoặc nhãn mác đã được tìm thấy còn tồn tại. Trong các cửa hàng bán đồ cổ và đấu giá, người thu mua đã trả 11.000 đô la cho một cái bàn chải len, 24.200 đô la cho một chiếc bàn trà, và 93.500 đô la cho một chiếc bàn may.

Bình luận (0)

Các câu hỏi tương tự
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết