Lê Quỳnh  Anh

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

American movies create myths about college life in the United States. These stories are entertaining, but they are not true. You have to look beyond Hollywood movies to understand what college is really like.

Thanks to the movies, many people believe that college students party and socialize more than they study. Movies almost never show students working hard in class or in the library. Instead, movies show them eating, talking, hanging out, or dancing to loud music at wild parties. While it is true that American students have the freedom to participate in activities, they also have academic responsibilities. In order to succeed, they have to attend classes and study hard.

Another movie myth is that athletics is the only important extracurricular activity. In fact, there is a wide variety of nonacademic activities on campus such as special clubs, service organizations, art, and theater programs. This variety allows students to choose what interests them. Even more important, after graduation, students’ résumés look better to employers if they list a few extracurricular activities.

Most students in the movies can easily afford higher education. If only this were true! While it is true that some American college students are wealthy, most are from families with moderate incomes. Up to 80% of them get some type of financial aid. Students from middle and lower-income families often work part-time throughout their college years. There is one thing that many college students have in common, but it is not something you will see in the movies. They have parents who think higher education is a priority, a necessary and important part of their children's lives.

Movies about college life usually have characters that are extreme in some way. super athletic, super intelligent, super wealthy, super glamorous, etc. Movies use these stereotypes, along with other myths of romance and adventure because audiences like going to movies that include these elements. Of course, real college students are not like movie characters at all.

So the next time you want a taste of the college experience, do not go to the movies. Look at some college websites or brochures instead. Take a walk around your local college campus. Visit a few classes. True, you may not be able to see the same people or exciting action you will see in the movies, but you can be sure that there are plenty of academic adventures going on all around you !

Which of the following could best serve as the title of the passage?

A. Going to College. The Only Way to Succeed in Life

B. Hollywood Movies. The Best About College Life

C. Extracurricular Activities and Job Opportunities

D. American College Life and the Movies

Dương Hoàn Anh
15 tháng 11 2019 lúc 7:43

Chọn D

Tiêu đề tốt nhất cho đoạn văn?

A. Đi học đại học. Cách duy nhất để thành công trong cuộc sống

B. Phim Hollywood. Điều tuyệt nhất về cuộc sống đại học

C. Các hoạt động ngoại khóa và cơ hội việc làm

D. Cuộc sống đại học Mỹ và phim ảnh

Nếu bạn định chọn một công việc liên quan đến du lịch, lựa chọn nào là ưu tiên hàng đầu của bạn? Có rất nhiều việc làm hiện nay cho chúng ta để có cơ hội đi du lịch. Mặc dù có thể vừa đi du lịch vừa đi làm nghe thật tuyệt vời, họ cũng có nhược điểm.

Làm người giúp việc là một cách tuyệt vời để không chỉ đi đến các quốc gia khác nhau, mà còn sống ở những nơi khác nhau trên thế giới và thực sự có được một cảm giác về văn hóa. Người giúp việc ở với gia đình mà họ được đưa tới và chăm sóc trẻ. Nhiều bậc cha mẹ đã cùng các người giúp việc tham gia các sự kiện gia đình và kỳ nghỉ, vì vậy họ đã được trải nghiệm nhiều khía cạnh của văn hóa mới trong khi làm việc. Tuy nhiên, nhiều hoạt động tập trung xung quanh trẻ em, vì vậy điều đó có thể không mang tới những trải nghiệm về những thứ mà người lớn quan tâm.

Đối với những người muốn tự do hơn một chút khi làm việc ở nước ngoài, là một giáo viên tiếng Anh có thể là một lựa chọn tốt. Có nhiều công việc giảng dạy tiếng Anh ở hầu hết các nước trên thế giới. Những người dạy tiếng Anh ở các nước khác thường có cơ hội đi du lịch vào cuối tuần trên khắp đất nước. Một nhược điểm là nhiều giáo viên thường hay đi chơi với các giáo viên tiếng Anh khác và họ không có thời gian để học ngôn ngữ của đất nước mình đang làm việc. Biệt danh "roadie" ngụ ý rằng công việc này liên quan đến cuộc sống đường phố phiêu bạt. Roadies là những người làm việc và đi du lịch với các ban nhạc và cung cấp hỗ trợ kỹ thuật. Roadies có thể là nhân viên thiết kế ánh sáng và sân khấu, những người dựng sân khấu lên rồi gỡ nó xuống trước và sau khi các sự kiện. Họ cũng có thể là kỹ thuật viên giúp các thành viên ban nhạc với các nhạc cụ của họ. Các tour du lịch quốc tế đưa đoàn làm phim đến các thành phố trên khắp thế giới, thường yêu cầu du lịch hàng không. Tuy nhiên, nhân viên không có nhiều thời gian nghỉ, vì vậy họ có thể đi du lịch đến một số quốc gia mà không thấy gì khác ngoài những địa điểm hòa nhạc và các khách sạn.

Tương tự, tiếp viên hàng không thường xuyên đi đến các thành phố trên khắp thế giới, nhưng họ không thấy gì khác ngoài bên trong máy bay và khách sạn. Tuy nhiên, khi họ có thời gian nghỉ, họ thường có thể bay miễn phí, và thành viên gia đình đôi khi có thể bay miễn phí. Nhiều người thường cho rằng công việc tiếp viên hàng không là rất là tốt, mà không biết rằng tiếp viên hàng không còn phải đối phó với sự phức tạp trong du lịch, cũng như các vấn đề an ninh. Tất cả các công việc đều có lợi thế và bất lợi cho dù bạn có đi làm hay không, vì vậy nếu bạn gặp vấn đề về việc đi du lịch, hãy ghi nhớ những công việc này trong tương lai.

Bình luận (0)

Các câu hỏi tương tự
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết