Lê Quỳnh  Anh

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 35 to 42.

The nuclear family, consisting of a mother, father, and their children, may be more an American ideal than an American reality. Of course, the so-called traditional American family was always more varied than we had been led to believe, reflecting the very different racial, ethnic, class, and religious customs among different American groups.

The most recent government statistics reveal that only about one third of all current American families fit the traditional mold and another third consists of married couples who either have no children or have none still living at home. Of the final one third, about 20 percent of the total number of American households are single people, usually women over sixty-five years of age. A small percentage, about 3 percent of the total, consists of unmarried people who choose to live together; and the rest, about 7 percent are single, usually divorced parents, with at least one child. Today, these varied family types are typical, and therefore, normal. Apparently, many Americans are achieving supportive relationships in family forms other than the traditional one.

 

With what topic is the passage mainly concerned?

A. The traditional American family

B. The nuclear family 

C. The current American family 

D. The ideal family

Dương Hoàn Anh
1 tháng 10 2019 lúc 7:46

Đáp án C

The nuclear family, consisting of a mother, father, and their children, may be more an American ideal than an American reality.

Đoạn văn chủ yếu nói về:

A. kiểu gia đình truyền thống Mỹ.

B. kiểu gia đình nhỏ.

C. kiểu gia đình Mỹ gần đây.

D. kiểu gia đình lý tưởng

Gia đình nhỏ, bao gồm một người mẹ, cha và con cái của họ, có thể là một hình mẫu lý tưởng hơn là một hình ảnh thực tế của Mỹ. Tất nhiên, cái gọi là gia đình truyền thống Mỹ luôn luôn đa dạng hơn chúng ta đã biết, chúng phản ánh rất khác nhau chủng tộc, dân tộc, tầng lớp và tôn giáo giữa các nhóm người Mỹ khác nhau.

Số liệu thống kê gần đây nhất của chính phủ cho thấy chỉ có khoảng một phần ba tổng số hiện tại các gia đình Mỹ phù hợp với khuôn mẫu truyền thống và một phần ba khác bao gồm các cặp vợ chồng hoặc không có con hoặc không còn sống ở nhà. Trong một phần ba cuối cùng, khoảng 20 phần trăm tổng số hộ gia đình người Mỹ là những người độc thân, thường là phụ nữ trên 65 tuổi. Một tỷ lệ nhỏ, khoảng 3 phần trăm của tổng số, bao gồm chưa lập gia đình và những người chọn sống cùng nhau; và phần còn lại, khoảng 7% là người độc thân, thường là những cha mẹ đơn thân, với ít nhất một đứa trẻ. Ngày nay, các loại gia đình đa dạng này là điển hình, nên chúng rất bình thường trong cuộc sống. Rõ ràng, nhiều người Mỹ đang đạt được các mối quan hệ tốt hơn trong các hình thức gia đình khác với truyền thống.

Bình luận (0)

Các câu hỏi tương tự
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết