Lê Quỳnh  Anh

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 30 to 37.

  Over the past 600 years, English has grown from a language of few speakers to become the dominant language of international communication. English as we know it today emerged around 1350, after having incorporated many elements of French that were introduced following the Norman invasion of 1066. Until the 1600s, English was, for the most part, spoken only in England and had not extended even as far as Wales, Scotland or Ireland. However, during the course of the next two centuries, English began to spread around the globe as a result of exploration, trade (including slave trade), colonization, and missionary work. Thus, small enclaves of English speakers became established and grew in various parts of the world. As these communities proliferated, English gradually became the primary language of international business, banking and diplomacy.

  Currently, about 80 percent of the information stored on computer systems worldwide is in English. Two-thirds of the world’s science writing is in English, and English is the main language of technology, advertising, media, international airports, and air traffic controllers. Today there are more than 700 million English users in the world, and over half of these are non-native speakers, constituting the largest number of non-native users than any other language in the world.

What is the main topic of the passage?

A. The expansion of English as an international language.

B. The use of English for science and technology.

C. The number of normative users of English.

D. The French influence on the English language.

Dương Hoàn Anh
14 tháng 3 2019 lúc 4:06

Chọn A

 Ý chính trong bài là gì?

A. Sự mở rộng của Tiếng Anh như là thứ 1 ngôn ngữ quốc tế

B. Việc sử dụng Tiếng Anh trong khoa học và công nghệ

C. Số lượng người phi bản địa sử dụng Tiếng Anh

D. Ảnh hưởng của Tiếng Pháp nên Tiếng Anh

Dịch bài:

  Trong suốt 600 năm qua, tiếng Anh đã phát triển từ một ngôn ngữ chỉ có số ít người sử dụng để trở thành thứ ngôn ngữ chiếm ưu thế nhất trong giao tiếp quốc tế. Tiếng Anh mà chúng ta biết ngày nay xuất hiện vào khoảng năm 1350, sau khi kết hợp nhiều thành tố của tiếng Pháp do cuộc xâm lăng Norman vào năm 1066. Cho đến những năm 1600, tiếng Anh phần lớn chỉ được nói ở Anh và thậm chí không mở rộng ra xa như xứ Wales, Scotland hay Ireland. Tuy nhiên, trong suốt hai thế kỷ tiếp theo, tiếng Anh bắt đầu lan rộng trên toàn cầu như là kết quả của cuộc thăm dò, thương mại (bao gồm cả buôn bán nô lệ), thuộc địa hóa, và các công cuộc truyền giáo. Do đó, những khu vực nhỏ của những người nói tiếng Anh đã được thiết lập và phát triển ở nhiều nơi trên thế giới. Khi các cộng đồng này phát triển, tiếng Anh dần trở thành ngôn ngữ chính của kinh doanh quốc tế, ngân hàng và ngoại giao.

  Hiện tại, khoảng 80 phần trăm thông tin được lưu trữ trên hệ thống máy tính toàn cầu là bằng tiếng Anh. Hai phần ba các bài báo khoa học trên thế giới đều là bằng tiếng Anh, và tiếng Anh là ngôn ngữ chính trong công nghệ, quảng cáo, truyền thông, hàng không quốc tế và các bộ điều khiển không lưu. Ngày nay có hơn 700 triệu người sử dụng tiếng Anh trên thế giới, và hơn một nửa trong số đó là những người phi bản xứ , chiếm số lượng lớn nhất người dùng không phải phải là ngôn ngữ mẹ đẻ so với bất kỳ ngôn ngữ khác trên thế giới.

Bình luận (0)

Các câu hỏi tương tự
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết