Lê Quỳnh  Anh

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 38 to 42.

History books recorded that the first film with sound was The Jazz Singer in 1927. But sound films, or talkies, did not suddenly appear after years of silent screenings. From the earliest public performances in 1896, films were accompanied by music and sound effects. These were produced by a single pianist, a small band, or a full-scale orchestra; large movie theatres could buy sound-effect machines. Research into sound that was reproduced at exactly at the same time as the pictures - called “synchronized sound” – began soon after the very first films were shown. With synchronized sound, characters on the movie screen could sing and speak. As early as 1896, the newly invented gramophone, which played a large disc carrying music and dialogue, was used as a sound system. The biggest disadvantage was that the sound and pictures could become unsynchronized if, for example, the gramophone needle jumped or if the speed of the projector changed. This system was only effective for a single song or dialogue sequence.

In the “sound-on-film” system, sound was recorded as a series of marks on celluloid which could be read by an optical sensor. These signals would be placed on the film alongside the image, guaranteeing synchronization. Short feature films were produced in this way as early as 1922. This system eventually brought us “talking pictures”.

According to the passage, films using sound effects were screened ­­­­­­­­­__________.

A. as early as 1896

B. before 1896

C. as early as 1922 

D. in 1927

Dương Hoàn Anh
23 tháng 7 2018 lúc 6:13

Chọn A

Thông tin nằm ở: “From the earliest public performances in 1896, films were accompanied by music and sound effects.”

Dịch nghĩa: Theo đạon văn, phim dùng hiệu ứng âm thanh được quay ________.

A.  sớm nhất vào 1896

B.  trước 1896

C.  sớm nhất vào 1922

D.  trong năm 1927

Dịch bài

  Sách lịch sử đã ghi lại rằng bộ phim đầu tiên có âm thanh là The Jazz Singer vào năm 1927. Nhưng những bộ phim âm thanh, hay phim có thoại, đã không đột nhiên xuất hiện sau nhiều năm chiếu phim im lặng. Từ những buổi biểu diễn công khai sớm nhất vào năm 1896, các bộ phim đã đi kèm với hiệu ứng âm nhạc và âm thanh. Chúng được sản xuất bởi một nghệ sĩ piano duy nhất, một ban nhạc nhỏ hoặc một dàn nhạc quy mô đầy đủ; rạp chiếu phim lớn có thể mua máy hiệu ứng âm thanh. Nghiên cứu về âm thanh mà được tái tạo chính xác cùng lúc với các bức ảnh - được gọi là âm thanh đồng bộ hóa - bắt đầu ngay sau khi những bộ phim đầu tiên được trình chiếu. Với âm thanh đồng bộ, các nhân vật trên màn hình phim có thể hát và nói. Ngay từ năm 1896, máy hát mới được phát minh, chơi một đĩa lớn mang âm nhạc và hội thoại, đã được sử dụng như một hệ thống âm thanh. Nhược điểm lớn nhất là âm thanh và hình ảnh có thể trở nên không đồng bộ nếu, ví dụ, kim máy hát nhảy lên hoặc nếu tốc độ của máy chiếu thay đổi. Hệ thống này chỉ hiệu quả đối với một bài hát hoặc chuỗi hội thoại.

  Trong hệ thống âm thanh trên phim, âm thanh được ghi lại dưới dạng một loạt các dấu hiệu trên celluloid, thứ mà có thể được đọc bởi một cảm biến quang học. Các tín hiệu này sẽ được đặt trên phim cùng với hình ảnh, đảm bảo đồng bộ hóa. Phim truyện ngắn được sản xuất theo cách này sớm nhất là vào năm 1922. Hệ thống này cuối cùng đã mang đến cho chúng ta những bức ảnh biết nói.

Bình luận (0)

Các câu hỏi tương tự
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết
Lê Quỳnh  Anh
Xem chi tiết