This Saturday evening we can go to the shopping mall.
(Tối thứ Bảy này chúng ta có thể đến trung tâm mua sắm.)
On Sunday morning, we can play soccer.
(Vào sáng Chủ nhật, chúng ta có thể chơi bóng đá.)
This Saturday evening we can go to the shopping mall.
(Tối thứ Bảy này chúng ta có thể đến trung tâm mua sắm.)
On Sunday morning, we can play soccer.
(Vào sáng Chủ nhật, chúng ta có thể chơi bóng đá.)
a. Make plans with your classmate. In pairs: Student B, 119 File 4. Student A: Write the activities you want to do and invite Student B to join you. Swap roles and repeat. Student A, 120 File 5.
(Lập kế hoạch với bạn cùng lớp. Theo cặp: Học sinh B, File 4 trang 119. Học sinh A: Viết hoạt động bạn muốn làm và mời học sinh B tham gia. Hoán đổi vai trò và lặp lại. Học sinh A, file 5 trang 120.)
Hey! Do you want to go to the movies on Monday evening?
(hey, bạn có muốn đi xem phim vào tối thứ Hai không?)
Thanks, but I'm sorry. I can't go. I have to...
(Cảm ơn, nhưng tôi xin lỗi. Tôi không thể đi. Tôi phải...)
c. Fill in the blanks with have to, has to, don't have to, or doesn't have to.
(Điền vào chỗ trống với “have to, has to, don’t have to, hoặc doesn’t have to.)
1. I don’t have to do my homework now. I did it already.
(Bây giờ tôi không phải làm bài tập về nhà. Tôi đã làm nó xong rồi.)
2. My sister________ write a book report. It's for her English class.
3. Ellen_______ give her presentation tomorrow. The teacher allowed her to do it next week.
4. Stephen and Jane_______ study for their test. They need to get good grades.
5. He _________work in a group for this project. He can work on his own.
a. Match the words with the descriptions. Listen and repeat.
(Điền số với bức tranh tương ứng. Nghe và lặp lại.)
1. essay 2. project 3. homework 4. book report 5. test 6. presentation | _1_ a. a piece of writing to answer a question or to explain your ideas ____ b. a piece of writing about a story or novel ____c. a short talk about a topic ____d. a paper with many questions to check someone's knowledge in a subject ____e. This is a large piece of work. It can have photos, arts and crafts, posters, and videos as well as writing. ____f. Teachers give students this work to do after school. |
a. "...have to..." often sounds like /hæftə/.
(“…have to…” thường phát âm như /hæftə/.)
c. Listen and cross out the sentence that doesn't follow the note in "a."
(Nghe và loại bỏ câu không tuân theo ghi chú ở phần a.)
I have to give a presentation tomorrow.
(Tôi phải thuyết trình ngày mai.)
I have to do my math homework tonight.
(Tôi phải làm bài về nhà môn toán tối nay.)
a. Listen and repeat.
(Nghe và lặp lại.)
A: Do you want to watch a movie tonight?
(Bạn có muốn đi xem phim tối nay không?)
B: I can't. I have to finish my book report by Friday.
(Tôi không thể, Tôi phải hoàn thành bài báo cáo sách trước thứ Sáu.)
b. In pairs: Say which things you have to do at school.
(Theo cặp: Nói về những điều bạn phải làm ở trường.)
I have to give presentations in history class.
(Tôi phải thuyết trình ở lớp lịch sử.)
d. Read the sentences with the sound changes noted in "a." to a partner.
(Đọc câu với sự thay đổi âm được ghi chú ở phần a với bạn.)
d. In pairs: What things do/don't you have to do at home or at school?
(Theo cặp: Việc gì bạn phả/ không phải làm ở nhà hoặc ở trường?)
I have to study for tests.
(Tôi phải học cho bài kiểm tra.)
I don't have to clean the bathroom.
(Tôi không phải dọn dẹp nhà tắm.)